HasseltEen van de gevoeligste dossiers die de volgende Vlaamse regering voor de kiezen zal krijgen, is de invoering van de kilometerheffing. Vooral provincies als Limburg, met veel pendelverkeer naar Brussel of Antwerpen, dreigen hiervan de dupe te worden. De Limburgse vakbonden en werkgevers zijn alvast op hun hoede. “Dit mag niet ten koste gaan van Limburg”, klinkt het in koor. [naar artikel]
Als er een kilometerheffing komt in Vlaanderen, dan zal die overal gelden en niet alleen rond Brussel en Antwerpen. Dat blijkt uit een cruciale studie die de Vlaamse regering heeft besteld en waarover de krant De Tijd woensdag berichtte. “Wie vanuit Limburg naar Brussel of Antwerpen wil met de auto, zal meer betalen dan vandaag”, zeggen verkeersexperts. “Maar doordat er minder auto’s op de weg zijn, zal het rijcomfort toenemen en het tijdsverlies afnemen.” [naar artikel]
Bouwprojecten worden duurder, pakjes worden niet meer gratis aan huis geleverd en de factuur van de loodgieter krijgt er een regeltje bij. Dat zijn... [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is nog altijd vast van plan om een slimme kilometerheffing voor personenwagens te finaliseren zodat... [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. De vrachtwagens […] Het bericht Kilometerheffing vrachtwagens – Buitenlandse vrachtwagens betaalden vorig jaar 380 miljoen euro aan kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
BrusselHet groot paasakkoord waar de Vlaamse regering van droomde, komt er vandaag wellicht niet. De drie coalitiepartners hebben het Energiepact (Open Vld), het BRV of Beleidsplan Ruimte Vlaanderen (CD&V) en het statiegeld (N-VA) aan elkaar gekoppeld. In alle drie dossiers lijkt het water vooralsnog te diep. Ondertussen blijven politiek en economisch Limburg vrezen dat deze groene provincie de dupe wordt van het nieuwe BRV. “De nieuwe studie van de Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek VITO bevestigt dit”, zegt gedeputeerde Inge Moors (CD&V). [naar artikel]
In Nederland, Frankrijk en Duitsland zijn in babymelkproducten schadelijke minerale oliën gevonden, zo meldt de Nederlandse voedselwaakhond foodwatch. Europarlementslid Cindy Franssen (CD&V) reageert verontwaardigd en roept de Europese Commissie op tot strengere wetgeving. [naar artikel]
“Geen loonakkoord? Dan ook geen dividenden”, dreigt Conner Rousseau. Daarmee dropt hij een splinterbom, want zo’n maatregel treft niet alleen de rijken. “Veel Belgen in de middenklasse gaan hierdoor geraakt worden”, verwacht professor Gertjan Verdickt (KU Leuven). En wat gaan bedrijven doen? Nu geen dividend uitkeren, alles oppotten en later - als het weer mag - extra grote bedragen geven aan hun aandeelhouders? [naar artikel]
Niet enkel in de zorg houden ze hun hart vast. Ook in andere sectoren. De horeca bijvoorbeeld. Cafés en restaurants kregen het in volle coronacrisis al hard te verduren en doen er alles aan om het besmettingsrisico klein te houden. "Want wij willen niet opnieuw de dupe worden", klinkt het. "De cijfers in Nederland tonen dat de horeca maar voor een fractie van de besmettingen zorgt," zegt Filip Vanheusden van Horeca Vlaanderen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.