1 op de 10 werknemers in de private sector combineert de auto en de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-bedrijf Acerta. De auto blijft het belangrijkste vervoersmiddel om zich naar het werk te verplaatsen, maar meer en meer mensen combineren het met de fiets. De populairteit van bedrijfswagens stagneert. [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Het aantal werknemers dat in januari en februari van dit jaar een fietsvergoeding ontving, lag zowat 20 procent hoger dan in dezelfde maanden van 2021. Dat schrijft De Zondag op basis van cijfers van HR-dienstverlener SD Worx. Verwacht wordt dat de gestegen brandstofprijzen ook de komende maanden meer mensen uit de auto en op de fiets zullen krijgen. [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een... [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
De wagen verliest terrein in de Antwerpse straten. Steeds meer Antwerpenaars en werknemers in de stad springen op de fiets voor hun verplaatsingen. “We zien een effectieve gedragswijziging”, zegt mobiliteitsschepen Kennis. [naar artikel]
Alle campagnes, oproepen en smeekbedes om de auto wat vaker te laten staan helpen niet. In vergelijking met tien jaar geleden gaan we nog meer met de auto en verplaatsen we ons minder te voet en met de fiets. [naar artikel]
De fiets was in 2019 dubbel zo populair voor woon-werkverkeer als het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van HR-dienstenbedrijf Acerta. Iets meer dan 30 procent van de werknemers kiest regelmatig voor de fiets, tegenover zo'n 16 procent in 2018. Toch blijft de auto nog steeds het populairste vervoersmiddel, en rijden iets meer mensen met een bedrijfswagen. [naar artikel]
Voor de verplaatsing van en naar het werk kiezen steeds meer mensen voor een combinatie van vervoermiddelen. In Limburg kiest één op acht (12,5%) voor de auto plus de fiets. De populariteit van de fiets zet zich in Limburg ook feller door dan in de rest van Vlaanderen. Vorig jaar koos bijna één op de vier (22,8%) werknemers hier regelmatig voor de fiets, liefst 20,6 procent meer dan in 2017. [naar artikel]
De fiets wint in de provincie Antwerpen steeds meer terrein als favoriete vervoermiddel om naar het werk te gaan. De helft van de werknemers gebruikt de fiets minstens voor een deel in het woon-werkverkeer. Het openbaar vervoer lijkt dan weer te zijn hersteld van de coronacrisis. [naar artikel]
20:44 Nu steeds meer Vlamingen elektrisch fietsen, groeit de nood aan het intensieve onderhoud dat daarbij hoort. Fietsenwinkels kijken de kunst af van autodealers. ‘Een fiets die 30.000 kilometer heeft ger... [naar artikel]
Ruim 11 procent van de Belgische werknemers combineert de auto met de fiets. In Antwerpen is dat zelfs 19,3 procent. Toch blijft koning auto het populairst, weliswaar almaar vaker aangevuld, onder meer met de fiets. Dat blijkt uit de vierde mobiliteitsbarometer van hr-dienstenverlener Acerta. Voor zijn verplaatsing tussen het werk en thuis gaat de Belgische […] Het bericht Eén op de vijf Antwerpse werknemers combineert auto en fiets voor woon-werkverkeer verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Wat u op straat merkt, blijkt ook in de cijfers te kloppen. Steeds meer werknemers leasen via hun werkgever een fiets en rijden zo naar het werk. Jaar na jaar zet de sector records neer. [naar artikel]
Geen files en een frisse kop op kantoor: de fiets verleidt één op de zeven werknemers. Langs de zijlijn worden ze steeds harder aangemoedigd door hun werkgever, met mooie fietsvergoedingen, veilige fietspaden én zelfs droogkasten voor natte fietskledij. VeloVeilig naar het werk staat bij bedrijven alsmaar hoger op de agenda. Zo ook in de Antwerpse haven: “Werknemers die een fiets willen leasen, moeten verplicht een fietsopleiding volgen.” [naar artikel]
Steeds meer werkgevers bieden hun werknemers een fietsvergoeding aan. Gemiddeld 12 procent van de werknemers krijgt nu zo’n vergoeding, wat een... [naar artikel]
Een auto behoort al langer tot het loonpakket van heel wat Belgen, nu breekt ook de (elektrische) lease-fiets door. Dat blijkt uit een rondvraag van VRT NWS. Een aantal bedrijven hebben zich erin gespecialiseerd, maar ook de traditionele autoleasebedrijven hebben zich er intussen op voorbereid. En werkgevers én werknemers zijn er steeds meer voor gewonnen. [naar artikel]
Steeds meer werkgevers bieden hun werknemers een fietsvergoeding aan. Gemiddeld 12 procent van de werknemers krijgt nu zo’n vergoeding, wat een... [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Uw auto vol diesel of benzine tanken, kost handenvol geld. Zoveel zelfs dat u misschien hebt overwogen om uw auto wat meer aan de kant te zetten. Rijdt u door de hoge brandstofprijzen vaker met de fiets? Of hebt u uw auto zelfs definitief ingewisseld voor de fiets? Laat het ons weten. [naar artikel]
De Belgische werknemers kiezen nog altijd massaal voor de auto om naar het werk te gaan. Vooral in Wallonië is de auto alomtegenwoordig: 94 procent van de werknemers stapt er ‘s ochtends in de wagen. Van de alternatieven is de fiets het populairst in Vlaanderen en het openbaar vervoer in Brussel. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
De fiets is opgerukt tot de vijfde plaats onder de gekozen voordelen van werknemers met een flexibel loonpakket. Pensioensparen en extra vakantiedagen blijven belangrijk. “Het cafetariaplan past zich aan de individuele voorkeuren van werknemers aan”, zegt SD Worx. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.