Combimobiliteit, het combineren van verschillende vervoersmiddelen om van punt A naar punt B te gaan, is volgens veel experts één van de oplossingen om iets te doen aan de steeds langer wordende files. De modale Belg is daarentegen een andere mening toegedaan: slechts één op de zes (18%) ziet het als een oplossing. De cijfers […] Het bericht Belg ziet combimobiliteit niet als oplossing voor files verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Combimobiliteit, het combineren van verschillende vervoersmiddelen om van punt A naar punt B te gaan, is volgens veel experts één van de oplossingen om iets te doen aan de steeds langer wordende files. De modale Belg is een andere mening toegedaan: slechts één op de zes (18 pct) ziet het als een oplossing. Dat blijkt […] Het bericht Maar één op de zes Belgen gelooft in combimobiliteit als oplossing voor de files verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Tussen de brouwerij in het Luikse Jupille van AB Inbev en het distributiecentrum van warenhuis Delhaize in het Oost-Vlaamse Ninove, wordt een “biertrein” op het spoor gezet die het transport via de weg moet beperken. “De biertrein is een sprekend voorbeeld van combimobiliteit, waarbij we 5.000 vrachtwagens van de weg halen”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts. [naar artikel]
Na de zomer gaan de werken van start voor de aanleg van een carpoolparking op het terrein van het voormalige containerpark aan de Wiemesmeerstraat in Genk. Er komen 57 parkeerplaatsen. Kostprijs is 400.000 euro. [naar artikel]
In 2019 daalde de filedruk in België. Dat blijkt uit de filebarometer van Be-Mobile, de verkeerspartner van de VRT. De cijfers gaan vooral over het verkeer op de snelwegen. Wat is er aan de hand? Is het plafond bereikt? Zijn we de files beu en stappen we steeds vaker over op de fiets en de trein? Of staan we gewoon vaker in de file op de kleinere wegen? [naar artikel]
Volgende week zou het in de havens van Antwerpen en Zeebrugge, en de andere Europese havens, extra druk kunnen worden, nu het scheepvaartverkeer in het Suezkanaal weer kan hernemen. Bijna een week lang blokkeerde de Ever Given het kanaal, nadat het was gestrand op de oever. Honderden vrachtschepen moesten daardoor wachten om door het kanaal te varen. Nu dat weer kan, zal het in de havens van bestemming zeer druk worden, omdat er meer containerschepen tegelijkertijd zullen toekomen. [naar artikel]
Nog nooit stonden we zo veel in de file. 2023 klopt alle records, en dat ondervinden Steven Gordts (44) en Nicky Aerts (33) elke dag. Twee uur extra op de baan is geen uitzondering. “Alleen tijdens corona was het zalig om te rijden.” [naar artikel]
Werken wanneer en waar het past - een wezenlijk onderdeel van het zogeheten flexwerken - blijkt een goede manier om mee de structurele files aan [naar artikel]
Limburgse ondernemers die de files tussen hun bedrijven beu zijn, kunnen vanaf nu bij het opleidingscentrum Atrium Opleidingen terecht voor een opleiding tot helikopterpiloot. Het Limburgse opleidingscentrum is een van de eerste die in het kader van de KMO-portefeuille de opleiding organiseert tot het behalen van een Private Pilot License. “Geen enkel voertuig is tegelijk zo snel én zo flexibel als een helikopter”, aldus Pablo Coosemans van Atrium Opleidingen. [naar artikel]
We staan vaker in de file en niet enkel tijdens de spitsuren. Volgens de halfjaarlijkse filebarometer van Touring Mobilis kiezen we meer dan ooit de auto om ons te verplaatsen tijdens onze vrije tijd. VUB-socioloog Ignace Glorieux vraagt zich in “De wereld vandaag” op Radio 1 af waarom we niet wat meer gewoon thuis blijven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.