Nee, de outfits die creatief directeur Nicolas Ghesquière voor Louis Vuitton de catwalk opstuurde waren niet altijd even makkelijk om naar te kijken. ‘Ugly fashion’ zou je het zelfs kunnen noemen, iets wat de Franse ontwerper achteraf ook bevestigde en waar hij zich allesbehalve door beledigd voelde. “Het is de schoonheid van de controverse”, zei hij achteraf in een reactie. “Ik vind het helemaal niet erg om misbegrepen te worden.” Dat het evenement zich afspeelde voor het Centre Pompidou in de Parijse binnenstad, hoeft dan ook niet te verbazen. Volgens Ghesquière werd ook dat gebouw in het begin als lelijk beschouwd. Heel wat modellen droegen leren kapjes op hun hoofd en waren veelal gekleed in primaire kleuren, er waren combinaties met ouderwetse bloemenprints en schaakbordmotieven, Schotse ruiten, harlekijnkragen en bovenstukken die veel weg hadden van een maliënkolder. Het was in elk geval een show die de gemoederen beroerde en die interessant was omdat de creaties zowel oubollig waren als een futuristisch gevoel met zich meebrachten. [naar artikel]
Na een maand met tientallen modeshows mocht het Franse modehuis Louis Vuitton opnieuw een einde breien aan de modeweek in Parijs. Dat deed creatief directeur Nicolas Ghesquière in het Louvre, waar hij een eigen wereld creëerde. Want hoewel de ontwerper in zijn eigen archieven dook - fans herkennen silhouetten uit zijn Balenciaga-periode - is het futuristische nooit veraf. Vorig seizoen was een collectie voor brave dames, deze keer koos hij voor een jeugdige, sportievere insteek. Met als opvallendste accessoire hoedjes die veel weg hebben van de kapjes van de ‘handmaids’ uit de serie met Elisabeth Moss. [naar artikel]
Louis Vuitton zal de mannencollectie niet langer voorstellen tijdens de Paris Fashion Week. Daarnaast kondigt het merk ook aan niet langer de... [naar artikel]
Vorige week vierden we de 200ste verjaardag van meneer Louis Vuitton, de oprichter van het geliefde gelijknamige label. Voor de gelegenheid lanceert het Franse modehuis een videogame, een roman, een documentaire en een moderne update van de iconische LV-koffer. NINA’s moderedacteur David Devriendt bespreekt de indrukwekkende geschiedenis van het merk. “Vuitton had het niet breed. Hij deed twee jaar over zijn tocht naar Parijs.” [naar artikel]
Less is more, of zoals ecologische styliste Maureen Riley het zegt: less is better. Dat is waar het om draait bij een capsulecollectie. Minder en beter kopen, met stukken in je garderobe die je op veel verschillende manieren kan dragen. Zeg vaarwel aan fast fashion en urenlang voor je kleerkast staan. Bouw een slimme, ecologische lentecapsule aan de hand van deze praktische tips. “Met twaalf stuks kan je makkelijk eenentwintig tot vierentwintig outfits samenstellen.” [naar artikel]
Het was een knalgeel legioen, dat deze week richting Tokio vloog. De opvallende outfits van onze delegatie olympiërs? Van de hand van een ex-olympiër: schaatster Jelena Peeters ontwierp ze samen met Henk Willems. Twee grafisch ontwerpers die nooit eerder iets in de mode deden. En zeggen dat het allemaal begon met oubollige schaatspakjes. [naar artikel]
“Een volledig zwarte outfit voelt al snel saai aan. Kleuren doen je er daarentegen beter uitzien en geven je gemoed een boost. Het maakt mij sowieso gelukkiger en zelfzekerder.” Als je een ding over Marylène Madou kan zeggen, is het wel dit: met haar persoonlijke stijl geeft ze de Belgische straten kleur. En ze hoopt dat ze anderen ook kan overtuigen om bonter door het leven te gaan. Ze verklapt haar ultieme tips, en aan de hand van haar signature look vertelt de textielontwerpster hoe ze haar outfits samenstelt. [naar artikel]
HasseltDe Limburgse autogroep Bruyninx heeft in Hasselt de eerste en enige Limburgse DS-Store geopend. Vanaf nu kunnen Limburgse klanten kennis maken met het luxemerk van de PSA-groep in een aangepast kader. “We hopen in het begin op een verkoop van vijf tot tien exemplaren per maand”, zegt Jorg Nijssen, die bij Bruyninx verantwoordelijk is voor het merk DS. [naar artikel]
Louis Vuitton, het grootste luxelabel van de wereld, koestert plannen om zijn productie in Frankrijk verder op te voeren. Daarvoor zou het merk, onderdeel van de LVMH Group, nog voor het einde van dit jaar twee nieuwe ateliers in gebruik nemen. Dat heeft Bernard Arnault, topman van de LVMH Group, bij de opening van twee […] [naar artikel]
Naar jaarlijkse gewoonte vond in Miami van 14 tot en met 19 juli een badmodeweek plaats. Naast tien trends voor volgende zomer, presenteerden ontwerpers ook hun meest exclusieve creaties waarmee je allesbehalve comfortabel in het water of op het strand zit. Van niemendalletjes die wel heel veel onthullen tot bikini’s met haar: een overzicht van de minst voor de hand liggende modelletjes. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.