09:30 Volkswagen verwacht in de komende tien jaren 22 miljoen elektrische auto's te bouwen, de helft meer dan oorspronkelijk gepland. [naar artikel]
01:00 Kan de Duitse autobouwer Volkswagen met een innovatieplan van 1 miljard euro zijn achterstand op de Chinese stekkerauto goedmaken? De ingenieurs van het nieuwe VW-onderzoekscentrum in de oostelijke pr... [naar artikel]
Zuid-Korea toont ambitie als het gaat om de ontwikkeling van zelfrijdende en elektrische auto’s. Met de nodige investeringen wil het land de uitrol ervan versnellen. Ook plannen voor vliegende auto’s maken deel uit van de strategie waarvoor overheid en bedrijven de handen ineenslaan. De Zuid-Koreaanse president Moon Jae-in zei in toespraak vandaag dat Koreaanse bedrijven […] Het bericht Zuid-Korea versnelt plannen elektrisch rijden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Zuid-Korea toont ambitie als het gaat om de ontwikkeling van zelfrijdende en elektrische auto’s. Met de nodige investeringen wil het land de uitrol ervan versnellen. Ook plannen voor vliegende auto’s maken deel uit van de strategie waarvoor overheid en bedrijven de handen ineenslaan. [naar artikel]
Na de Volkswagen Passat vorige maand, stelt het Duitse automerk nu nog een nieuwe generatie van één van zijn modellen voor: de Tiguan. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn bestudeerde het nieuwe ontwerp en ging na wat Volkswagen aan de gouden formule van zijn populairste model veranderde: “Vernieuwen zonder aan aantrekkingskracht in te boeten, dat kan Volkswagen als de beste.” [naar artikel]
Na de Volkswagen Passat vorige maand, stelt het Duitse automerk nu nog een nieuwe generatie van één van zijn modellen voor: de Tiguan. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn bestudeerde het nieuwe ontwerp en ging na wat Volkswagen aan de gouden formule van zijn populairste model veranderde: “Vernieuwen zonder aan aantrekkingskracht in te boeten, dat kan Volkswagen als de beste.” [naar artikel]
D’Ieteren, invoerder van onder meer de merken Volkswagen, Audi en Porsche zal in januari niet deelnemen aan het Autosalon in Brussel. De beslissing van de invoerder zorgde er bijna voor dat het Autosalon zelf niet kon doorgaan. Wat de invoerder dan wel van plan is? HLN Drive vroeg het na. [naar artikel]
Een stadion bouwen, dat kan niet zonder buurtprotest. Zelfs niet als het komt op gronden waar al één staat. “Let op, van mij mogen ze hier een nieuw stadion bouwen. Maar niet op vijftig meter van mijn tuin.” [naar artikel]
Veel te smal. Dat is de mening van de Fietsersbond én van mobiliteitsexpert Dirk Lauwers over de plannen voor het nieuwe fietspad in de Lange Nieuwstraat. Dat nieuwe fietspad zal tussen 1,5 meter en 1,75 breed zijn. Als het te druk wordt op de Meir, dan zullen fietsers omgeleid worden naar de Lange Nieuwstraat. Maar dat kan absoluut niet met de plannen die op tafel liggen, zeggen de tegenstanders, en bovendien zou het fietspad onveilig zijn. “De plannen die ik gezien heb, zijn plannen uit de jaren 90”, zegt professor Dirk Lauwers. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.