Lees dit artikel: De handige voordelen van een tankkaart Geschreven met input van Travelcard Stelt u zich eens voor, geen betaalpas nodig, geen bonnen bewaren en altijd een gunstige benzineprijs. Wel maandelijks een overzicht, achteraf betalen en de mogelijkheid om ook de autowasstraat en tol af te rekenen. Dat is allemaal mogelijk met de tankkaart. En voor de elektrische auto is er de laadkaart […] Lees dit artikel: De handige voordelen van een tankkaart [naar artikel]
“Bedrijfswagens afschaffen is politiek niet haalbaar, maar de tankkaart afschaffen is dat wel.” Na een leven in de auto-industrie vindt ex-autohandelaar Karel Cardoen dat het verkeerd loopt met ons autogebruik. Hij doet een opgemerkt voorstel. [naar artikel]
Door het fiscale gunstregime voor salariswagens af te voeren, zal het wagengebruik met 3,6 procent dalen, berekende het Federaal Planbureau. [naar artikel]
Opvallend voorstel van het Netwerk Duurzame Mobiliteit: schaf de salariswagens af en geef élke Belg in de plaats daarvan 406?euro per jaar. Het levert gemengde reacties op, maar hoe zou dat nabijheidsbudget er dan precies gaan uitzien? En wat zou dat veranderen? [naar artikel]
Opvallend voorstel van het Netwerk Duurzame Mobiliteit: schaf de salariswagens af en geef élke Belg in de plaats daarvan 400?euro per jaar. Het levert gemengde reacties op, maar hoe zou dat nabijheidsbudget er dan precies gaan uitzien? En wat zou dat veranderen? [naar artikel]
“Ik denk dat ik perfect duidelijk ben geweest”, probeerde Björn Rzoska nog. Maar de kersverse kandidaat-voorzitter van Groen beet vrijdagnamiddag zijn tanden stuk op de salariswagens. Net als federaal fractieleider Kristof Calvo (Groen) in De afspraak in volle kiescampagne slaagde hij er niet in om in enkele zinnen te zeggen wat hij precies van dat dossier denkt. Later op de avond herpakte Rzoska zich wel. [naar artikel]
Opvallend voorstel van het Netwerk Duurzame Mobiliteit: schaf de salariswagens af en geef élke Belg in de plaats daarvan 406?euro per jaar. Het levert gemengde reacties op, maar hoe zou dat nabijheidsbudget er dan precies gaan uitzien? En wat zou dat veranderen? [naar artikel]
Het federale parlement trekt de vergroening van de salariswagens naar zich toe. Een onuitgegeven 'coalitie' van CD&V, Open Vld en Groen heeft een... [naar artikel]
Geschreven met branded content van Travelcard Bent u vaak beroepsmatig onderweg en heeft u een strakke planning met betrekking tot uwafspraken? Dan komt het niet altijd gelegen als u onderweg moet tanken. Met een tankkaartkunt u zich een hoop tijd besparen aan de pomp. Maar ook op andere momenten heeft uvoordelen van een tankkaart. Zoals […] [naar artikel]
Een energiecheque voor de lage middenklasse, een snelheidslimiet van 100 km per uur op de snelwegen, de ‘dertiende maand’ uitkeren in het maandloon en de tankkaart inperken of zelfs afschaffen: de acht experten die de Belgische koopkracht moeten redden, schuwen geen heilige huisjes in hun eindrapport. Een overzicht. [naar artikel]
Een energiecheque voor de lage middenklasse, een snelheidslimiet van 100 km per uur op de snelwegen, de ‘dertiende maand’ uitkeren in het maandloon en de tankkaart inperken of zelfs afschaffen: de acht experten die de Belgische koopkracht moeten redden, schuwen geen heilige huisjes in hun eindrapport. Een overzicht. [naar artikel]
12:27 Werkgevers zullen een hoger deel van de kosten voor een bedrijfswagen met tankkaart niet als dusdanig kunnen boeken. Zo wordt de wagen tankkaart voor de werkgever duurder, een maatregel die bij de beg... [naar artikel]
Bart Eeckhout is hoofdredacteur. [naar artikel]
Werkgevers moeten vanaf 1 januari 2017 10 tot 15 euro per maand meer betalen voor de tankkaart van een bedrijfswagen. Dat komt door een wijziging in de fiscale behandeling van de tankkaart. Voor de werknemers verandert er voorlopig niets. [naar artikel]
Werknemers die over een bedrijfswagen met tankkaart beschikken, voelen de hoge brandstofprijzen niet. Tenzij hun werkgever het gebruik van de tankkaart inperkt. Mag dat? [naar artikel]
Geschreven met de input van Maes Oil. De meeste zelfstandigen gebruiken een tankkaart voor hun bedrijfswagen omdat dat het veel makkelijker is om aan te geven bij de fiscus en daardoor de administratie vereenvoudigt. Maar wat zijn nu de regels rond de btw-aftrekbaarheid en welke tankkaart kies je best? Tanken in verschillende stations over de […] [naar artikel]
Op het grote klimaatdebat van Knack gingen Bart Tommelein (Open VLD), Elisabeth Meuleman (Groen) en Koen Van den Heuvel (CD&V) in discussie over onder andere de betonstop, rekeningrijden, salariswagens en de kernuitstap. 'Nu nog salariswagens verdedigen, ik kan daar niet bij.' [naar artikel]
Op het grote klimaatdebat van Knack gingen Bart Tommelein (Open VLD), Elisabeth Meuleman (Groen) en Koen Van den Heuvel (CD&V) in discussie over onder andere de betonstop, rekeningrijden, salariswagens en de kernuitstap. 'Nu nog salariswagens verdedigen, ik kan daar niet bij.' [naar artikel]
Het is niet duidelijk op welke manier kandidaat-voorzitter Björn Rzoska (Groen) het fiscaal voordeel voor salariswagens wil hervormen. Rzoska is wel duidelijk dat mensen "de hervorming niet mogen voelen in hun portemonnee". Dat is opvallend, want in aanloop naar de verkiezingen werd de partij in verlegenheid gebracht door onduidelijke communicatie over het thema. [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt en een tankkaart heeft, komt goed weg nu de brandstofprijzen de pan uit swingen. Maar wat als je baas genoeg heeft van de toenemende kosten? Mogen werkgevers het gebruik van de tankkaart en firmawagen van hun werknemers beperken? [naar artikel]
12:09 Groen wil met de afschaffing van het fiscaal voordeel op salariswagens en de invoering van een reeks taksen miljarden vrijmaken voor de strijd tegen klimaatopwarming. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.