Het werkt: korting geven op je kassaticket omdat je in daluren komt winkelen. Dat blijkt uit het onderzoek ‘ShopMob’ van het Vlaams Instituut voor Mobiliteit (VIM). Veertig procent van de bevraagde klanten die meededen, is op kalmere momenten zijn boodschappen komen afhalen. “Dit kan een middel zijn om files aan de kassa en op de weg te verminderen”, klinkt het. [naar artikel]
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 zijn de filelengtes over de volledige dag gestagneerd of zelfs licht gedaald in vergelijking met 2016, door de afname van de structurele spitsfiles. Wel zijn de files tijdens de daluren (10 – 15 uur) toegenomen, zo blijkt uit de filebarometer van mobiliteitsorganisatie Touring. Touring spreekt van een kentering, […] [naar artikel]
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 zijn de filelengtes over de volledige dag gestagneerd of zelfs licht gedaald in vergelijking met 2016, door de afname van de structurele spitsfiles. Wel zijn de files tussen 10 en 15 uur toegenomen. Dat blijkt uit de filebarometer van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
De Belgische autobestuurders hebben in de eerste helft van 2018 opnieuw langer in de file gestaan. Vooral tijdens de daluren overdag nemen de files toe, zo blijkt woensdag uit de filebarometer van Touring Mobilis. [naar artikel]
Files tijdens de spits op de autosnelwegen kennen we al, maar hetzelfde fenomeen blijkt zich voor te doen rond en in supermarkten. Met vaak een [naar artikel]
Vroegere en latere treinen van en naar de steden, goedkopere tickets als je met vier reist en zelfs nog goedkoper als je dat samen tijdens de daluren doet. Goedkoper je fiets meenemen, maar niet tijdens de spits. Dat staat in het nieuwe ‘tienjarencontract’ dat de regering na 2 jaar onderhandelen sloot met NMBS en Infrabel. Lees hier wat er allemaal zal veranderen voor jouw treinreis. [naar artikel]
HasseltHet fileleed op de Belgische wegen tijdens de daluren – van 10 tot 15 uur – is de eerste helft van 2017 explosief gestegen. “We merken dat automobilisten niet-noodzakelijke verplaatsingen tijdens de spits uitstellen”, zegt Danny Smagghe van mobiliteitsorganisatie Touring. “Daardoor stagneren de ochtend- en avondfiles, maar is het vaker aanschuiven op ‘rustige’ momenten.” Ook de toenemende ‘camionettisering’ van het goederenvervoer draagt bij tot de verzadiging van ons wegennet. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.