Vanaf 2022 worden nieuwe veiligheidstechnologieën zoals rijstrookassistentie en waarschuwingssystemen voor slaperigheid verplicht in Europese voertuigen. Die slimme veiligheidstechnologie moet passagiers, voetgangers en fietsers beter beschermen zodat het aantal verkeersdoden daalt. "Maar verkeersveiligheid hangt niet alleen af van de technologie" reageert automobielfederatie Febiac. [naar artikel]
In de eerste zes maanden van dit jaar vielen in Limburg één derde minder doden dan in vergelijkbare periodes buiten de coronacrisis en de lockdown. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in België is met 26 procent gedaald tegenover 2010. Daarmee scoort ons land beter dan het Europese gemiddelde van 20 procent. Dat blijkt uit een nieuw rapport van de European Transport Safety Council (ETSC). Hoe doet de rest van de Europese landen het? [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Europa is met zeventien procent gedaald tussen 2019 en 2020. Dat blijkt woensdag uit cijfers van Eurostat, het Europees bureau voor statistiek. De daling zette zich de laatste twintig jaar in, maar de coronapandemie en bijbehorende maatregelen hebben deze evolutie doen versnellen. [naar artikel]
Naar aanleiding van verschillende dodelijke ongevallen afgelopen weekend, luidt Antwerps gouverneur Cathy Berx de alarmklok over het hoge aantal verkeersslachtoffers dit jaar. [naar artikel]
De eerste zes maanden van dit jaar zijn er 8 procent minder doden gevallen op de Belgische wegen dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook het aantal gewonden is gedaald. Dat blijkt uit statistieken van het BIVV, dat de cijfers meteen ook relativeert. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.