Geeft het coronavirus vooralsnog hoofdzakelijk aanleiding tot goedbedoeld escapisme? “De revolutie blijft voorlopig nog even in haar kot”, stelde Tom Naegels vast. Is dat zo? Er is ook andere lezing van de voorbije weken mogelijk, gestoeld op de lessen van Albert Camus’ voorspellende werk ‘La Peste’. [naar artikel]
De Amerikaanse aanslag op de Iraanse generaal Qassam Soeleimani in Bagdad en de Iraanse vergeldingsacties bewijzen dat de Iraakse regering een marionet is van Washington én Teheran. Jonge Irakezen eisen een nieuw, soeverein land, zonder geweld en inmenging. Knack sprak in België en in Irak met jonge intellectuelen en kunstenaars. [naar artikel]
Julian Nagelsmann (36) moet voor een revolutie zorgen bij de Mannschaft. De Duitse bondscoach heeft negen maanden om van zijn land opnieuw ‘een angstgegner’ te maken. En om het kritische thuispubliek te enthousiasmeren voor de nationale ploeg en het EK in eigen land. De uitdaging is groot. Hoe hoopt Nagelsmann dat te verwezenlijken? Een inkijk. [naar artikel]
Giovanni Kemper (27), bekend van de jeugdreeks 'Nachtwacht' op Ketnet en het ex-liefje van Laura Tesoro, is druk aan zijn carrière in Nederland aan... [naar artikel]
Begin oktober vierde Nederlands populairste soap ‘Goede Tijden Slechte Tijden’ z’n 30ste verjaardag, en op 23 december bestaat ‘Thuis’ precies 25 jaar. Eén acteur mag twee keer feesten, want hij is in beide series te zien (geweest): Christophe Haddad (41). En daar is hij heel trots op, zo vertelt hij in een uitgebreid gesprek. “Van de ene op de andere dag veranderde mijn leven”, blikt hij terug op zijn tijd bij de Nederlandse soap. “En mijn tweede comeback werd in ’t grootste geheim voorbereid, zelfs een groot deel van de cast wist van niets.” [naar artikel]
Vanavond start op Canvas de docureeks "Weduwen na de val", over drie weduwen van voormalige dictators. VRT-journalist en maker van de docureeks Peter Verlinden licht een tipje van de sluier. [naar artikel]
Roman. De Pakistaan Mohsin Hamid schreef een roman die alle grenzen doorbreekt, ook die van ruimte en tijd. Het boek zaait verwarring en lijkt in geen enkel literair genre te passen. 'We zijn allemaal migranten', lees je, en meteen ervaar je ook hoe dat voelt. [naar artikel]
Eind negentiende eeuw duikt voor de Engelse kust een monster op dat geiten verschalkt en kinderen eet. Een evolutionaire anomalie of gewoon massahysterie? Sarah Perry nam een duik in de geest van de victoriaan en schreef vervolgens een beest van een roman. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.