De openbare omroep is gestart met een nieuw Instragramkanaal NWS gericht op jongeren. Zeven dagen op zeven kan de doelgroep 13- tot 17-jarigen er nieuwsupdates in video’s en stories vinden. “Het nieuws van de dag op hun maat en met een focus op onderwerpen uit hun leefwereld”, zegt de VRT in een persbericht. Het kwalitatief […] Het bericht VRT NWS lanceert Instagramkanaal NWS met nieuws op maat van jongeren verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
VRT NWS heeft een uitgebreid nieuwsaanbod. Met Karrewiet bereikt VRT NWS meer dan 80 procent van de kinderen. De volwassenen bereiken we met al onze andere kanalen. Maar voor de doelgroep 13- tot 17-jarigen was er tot nu enkel gefragmenteerd radionieuws en korte updates op de Instagram van MNM. Daar komt nu verandering in. [naar artikel]
De Instagrampagina "Cestmocro" is al enkele jaren de favoriete nieuwsbron van jongeren in Nederland en Vlaanderen. De 936.000 volgers worden dagelijks getrakteerd op laagdrempelige berichten over beroemdheden, wereld- en sportnieuws. De Nederlandse pagina slaagt er zo in een heel divers publiek te bereiken. Toch zijn er vragen bij het kanaal: "We weten niet wie erachter zit en verhalen worden ook niet gecontroleerd waardoor er regelmatig nepnieuws passeert. Daar zouden jongeren zich ook bewust van moeten zijn", zegt VRT NWS-journalist Meryem El Mandoudi. [naar artikel]
NWS.NWS.NWS, het Instagramkanaal van VRT NWS voor jongeren, is in de prijzen gevallen bij de Jamies. Dat zijn de jaarlijkse awards voor online videomakers, die tijdens het filmfestival van Oostende worden uitgereikt. NWS.NWS.NWS wint in de categorie "beste explainer". Average Rob, die vorig weekend nog een Kastaar won, wint ook (opnieuw) een Jamie. Youtuber Acid wint al voor de derde keer de publieksprijs. [naar artikel]
12 leerlingen uit het zesde middelbaar van het Immaculata-instituut in Malle bepalen vandaag wat er op het VRT-Instagramkanaal NWS.NWS.NWS verschijnt. Zij kwamen als grote winnaar uit de bus van de 22 Vlaamse en Brusselse scholen die deelnamen aan de nws@school-quiz. Samen met journalisten gaan ze aan de slag en maken ze een hele dag nieuws op het Instagramkanaal. [naar artikel]
Het Instagram-kanaal van VRT NWS voor jongeren nws.nws.nws heeft voor het tweede jaar op rij de prijs voor "beste explainer" gewonnen tijdens de Jamies. Dat zijn de jaarlijkse awards voor online videomakers, die tijdens het Filmfestival van Oostende worden uitgereikt. Daarnaast waren er ook twee Jamies voor Average Rob en een voor de VRT-reeks "Knokke off". [naar artikel]
Wim Van den Broeck is professor onderwijs- en ontwikkelingspsychologie aan de Vrije Universiteit Brussel. [naar artikel]
Hoewel volgens onderzoek steeds meer Belgen kampen met overgewicht, blijft onze kledingmaat al jaren dezelfde. Magie? Nee, gewoon een slimme marketingtruc, genaamd vanity sizing. “Het boost je zelfvertrouwen in het pashokje, maar op lange termijn creëert het een gezondheidsprobleem”, waarschuwt diëtiste Sanne Mouha. [naar artikel]
De Lanakense reuzen Wuim en Teursel vieren hun zeventigste huwelijksverjaardag en dat wordt gevierd met een nieuwe outfit. Voor de gelegenheid krijgt Teursel ook een beha op maat. “Wie de juiste maat, omtrek en cup kan raden, maakt kans op een mooi lingeriesetje van Prima Donna of Marie Jo”, zegt Marleen Christoffels van Christoffels Lingerie, die de reuzin de maat nam. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.