De treinen reden in de maand maart stipter dan in dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit de stiptheidscijfers die spoorwegnetbeheerder Infrabel maandag publiceerde. 92,9 procent van de treinen reed met maximaal 6 minuten vertraging, tegenover 91,6 procent in maart vorig jaar. [naar artikel]
Alle treinen samen hebben vorig jaar 100,43 miljoen kilometer afgelegd op het Belgische spoornet. Het is de eerste keer sinds 2011 dat de kaap van 100 miljoen kilometer nog eens gerond werd, zo blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. De binnenlandse treinen (NMBS), internationale reizigerstreinen (zoals Eurostar, Thalys en ICE) en goederentreinen legden samengeteld 1,8 […] Het bericht Treinen reden voor het eerst sinds 2011 meer dan 100 miljoen kilometer in België verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De treinen op het Belgische spoorwegennet reden in februari opnieuw iets stipter. In totaal reed vorige maand 90,2 procent van de treinen op tijd,... [naar artikel]
182 uur, 43 minuten en 43 seconden: dat is de straffe tijd die Kenneth Vanthuyne (39) heeft neergezet in Zwitserland. De fervente sportieveling uit Gentbrugge mag zich wereldkampioen ultratriathlon heten. “Gelukkig heb ik een bureaujob, want mijn spieren moeten nu écht wel uitrusten”, zegt hij. [naar artikel]
182 uur, 43 minuten en 43 seconden: dat is de straffe tijd die Kenneth Vanthuyne (39) heeft neergezet in Zwitserland. De fervente sportieveling uit Gentbrugge mag zich wereldkampioen ultratriatlon noemen. “Gelukkig heb ik een bureaujob, want mijn spieren moeten nu écht wel uitrusten”, zegt hij. [naar artikel]
Lees dit artikel: Waarom is er nog steeds geen wifi op Belgische treinen? “Eerst stiptere en goedkopere treinen” De federale overheid heeft dinsdag in zijn begroting 250 miljoen euro vrijgemaakt voor meer treinen en toegankelijkere stations. Ook voor een renaissance van de nachttreinen zal dat geld dienen. Maar hoe zit het eigenlijk met wifi op onze treinen? Daar is het al jarenlang muisstil rond. Business AM vroeg het aan Kim Buyst (Groen), Kamerlid […] Lees dit artikel: Waarom is er nog steeds geen wifi op Belgische treinen? “Eerst stiptere en goedkopere treinen” [naar artikel]
Alle treinen samen hebben vorig jaar 100,43 miljoen kilometer afgelegd op het Belgische spoornet. Het is de eerste keer sinds 2011 dat de kaap van 100 miljoen kilometer nog eens gerond werd, zo blijkt uit cijfers van Infrabel. De binnenlandse treinen, internationale reizigerstreinen (Eurostar, Thalys en ICE) en goederentreinen legden samengeteld 1,8 procent meer kilometers af dan in 2017. Toen ging het om 98,7 miljoen kilometer. De stijging is volgens Infrabel vooral te danken aan de uitbreiding van het aanbod van de NMBS. [naar artikel]
Matthias M.R. Declercq en Jonas Lampens rijden voor deze rubriek lukraak door het land en klampen mensen aan met de simpele vraag: 'Meneer, mevrouw, oe is't?' Vandaag: motards in Malmedy. [naar artikel]
De flexbussen rijden ruim 60 procent van de tijd leeg rond. “Het riedeltje van Vlaams minister Lydia Peeters dat het nieuwe vervoerplan komaf zou maken met lege bussen, is een non-argument”, zegt Els Robyens (Vooruit). “Het aantal reservaties blijft stijgen en we sturen continu bij”, weerlegt Peeters. [naar artikel]
Tijdens de spoorstaking morgen zullen drie op de vijf treinen rijden. Een deel van de treinbegeleiders heeft beslist om te staken, omdat ze vinden dat er een tekort aan personeel is. Maar op enkele drukke verbindingen, zoals die naar Tomorrowland of de Genste Feesten, zullen er toch voldoende treinen rijden. Dat verzekert vervoersmaatschappij NMBS. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.