Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Roep om reclame tussen journaal en ‘Man bijt hond’

05/04/2019 - 03:58
"De commerciële zenders zijn gekant tegen het voorstel. Ze vrezen vooral dat ze een deel van hun inkomsten zullen verliezen als de adverteerders ook op Eén en Canvas spotjes kunnen kopen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Roep om reclame tussen journaal en ‘Man bijt hond’ (05/04/2019 - De Morgen)

De commerciële zenders zijn gekant tegen het voorstel. Ze vrezen vooral dat ze een deel van hun inkomsten zullen verliezen als de adverteerders ook op Eén en Canvas spotjes kunnen kopen. [naar artikel]


2. VRT NWS vernieuwt journaal: kort nieuwsoverzicht om 18u blikt vooruit op ‘Het journaal’ om 19u (07/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

VRT NWS vernieuwt in 2022 opnieuw het nieuwsoverzicht. Vorig jaar onderging ‘Het journaal’ al een make-over, kreeg ‘Laat’ een eigen format en werd de webstudio verder uitgebouwd. Nu is het de beurt aan het korte nieuwsoverzicht van 18u. [naar artikel]


3. PORTRET. Martine Tanghe (67): “Martine was Het Journaal en Het Journaal was Martine” (23/07/2023 - Het Belang van Limburg)

Martine Tanghe overleed op 67-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker. Een portret van de grande dame die het nieuwsanker een gezicht gaf. [naar artikel]


4. Martine Tanghe (67) overleden: “Martine was Het Journaal en Het Journaal was Martine” (24/07/2023 - Het Belang van Limburg)

Martine Tanghe overleed op 67-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker. Een portret van de grande dame die het nieuwsanker een gezicht gaf. [naar artikel]


5. Kritiek en lof na opmerkelijke ‘stunt’ Stromae in journaal: “Dit is iets wat reclame nooit kan bereiken” (10/01/2022 - Het Nieuwsblad)

En dan begint Stromae plots midden in een live gesprek zijn nieuwe single te zingen. De Brusselse ster verbaasde zondag iedereen toen hij in het journaal van de Franse tv-zender TF1 ineens de regie overnam en ‘L’enfer’ bracht, een nummer over zelfmoordgedachten. “De beste manier om het thema bespreekbaar te maken”, zegt een marketingexpert. Al klinkt er ook kritiek. [naar artikel]


6. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


7. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


8. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


9. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!