Waarom is het niveau van ons onderwijs gezakt? Welke fouten hebben we gemaakt? En hoe moet het nu verder? Psycholoog Wim Van den Broeck heeft er een uitgesproken en onderbouwde mening over. ‘Onderwijs moet de leefwereld van het kind openbreken.’ [naar artikel]
Het recht op inclusie mét voldoende ondersteuning is een goede zaak, zegt onderwijspsycholoog Wim Van den Broeck (VUB). 'Maar de VN-resolutie die het buitengewoon onderwijs wil afschaffen, is een brug te ver.' [naar artikel]
Nee, de nieuwe eindtermen voor de tweede en derde graad in het secundair onderwijs zijn niet genoeg om de vrije val van ons onderwijsniveau te stoppen. Dat zegt professor onderwijspsychologie Wim Van den Broeck (VUB). Rapportpunten, klassikaal lesgeven, huiswerk, zittenblijven: “Allemaal zaken die in het verleden hun nut hebben bewezen, maar de laatste jaren zijn verketterd.” [naar artikel]
Nee, de nieuwe eindtermen voor de tweede en derde graad in het secundair onderwijs zijn niet genoeg om de vrije val van ons onderwijsniveau te stoppen. Dat zegt professor onderwijspsychologie Wim Van den Broeck (VUB). Rapportpunten, klassikaal lesgeven, huiswerk, zittenblijven: “Allemaal zaken die in het verleden hun nut hebben bewezen, maar de laatste jaren zijn verketterd.” [naar artikel]
Voor de staat van ons onderwijs is Wouter Duyck (UGent) in zijn nieuwste boek vernietigend. Dat hij tegelijkertijd alleen maar lof heeft voor onderwijsminister Ben Weyts (N-VA), vindt Duyck geen ongemakkelijke spreidstand. [naar artikel]
Voor de staat van ons onderwijs is Wouter Duyck (UGent) in zijn nieuwste boek vernietigend. Dat hij tegelijkertijd alleen maar lof heeft voor onderwijsminister Ben Weyts (N-VA), vindt Duyck geen ongemakkelijke spreidstand. [naar artikel]
Heb jij tegenwoordig ook het gevoel dat die uren in de fitness pas écht tellen als je er een foto van op het wereldwijde web zwiert? Je bent niet [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.