Treinreizigers zullen voortaan op tijd moeten komen, want vanaf 10 juni sluiten alle treindeuren 30 seconden voor het vertrekuur. De bedoeling van de maatregel is de veiligheid te verhogen, meldt Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
Lees dit artikel: Waarom is er nog steeds geen wifi op Belgische treinen? “Eerst stiptere en goedkopere treinen” De federale overheid heeft dinsdag in zijn begroting 250 miljoen euro vrijgemaakt voor meer treinen en toegankelijkere stations. Ook voor een renaissance van de nachttreinen zal dat geld dienen. Maar hoe zit het eigenlijk met wifi op onze treinen? Daar is het al jarenlang muisstil rond. Business AM vroeg het aan Kim Buyst (Groen), Kamerlid […] Lees dit artikel: Waarom is er nog steeds geen wifi op Belgische treinen? “Eerst stiptere en goedkopere treinen” [naar artikel]
Vanaf vandaag wordt de vertrekprocedure voor treinen aangepast. 30 seconden voor het vertrekuur van de trein zullen alle deuren dichtgaan. Tot nu toe bleef de deur van de treinbegeleider open tot de trein vertrok. [naar artikel]
Elke treinreiziger kent het wel: de treinbegeleider die het fluitsignaal heeft gegeven, staat nog in een geopend deurgat. Hoe verleidelijk ook, als reiziger mag je daar niet meer opstappen. Vanaf 10 juni gaat daarom de nieuwe vertrekprocedure in. Dertig seconden voor de trein begint te rijden, zullen alle deuren gesloten zijn. “Dat is duidelijker en veiliger voor iedereen”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. [naar artikel]
01:00 De nieuwe beheersovereenkomsten voor het spoor zullen de komende jaren niet tot stiptere treinen leiden. Dat blijkt uit de aangepaste plannen van de spoornetbeheerder Infrabel nadat tijdens het begrot... [naar artikel]
Meer en stiptere treinen, geen eerste klassewagons maar stiltewagons, een spoorspaarkaart en één tarief en dienstregeling voor het volledige [naar artikel]
09:53 De NMBS bestelt 13.500 smarthpones, 7.000 tablets en 6.000 smartwatches. De horloges moeten helpen de treinen stipter te laten rijden. [naar artikel]
De nieuwe beheersovereenkomsten voor het spoor zullen de komende jaren niet tot stiptere treinen leiden. Dat blijkt uit de aangepaste plannen van de spoornetbeheerder Infrabel nadat tijdens het begrotingsconclaaf in oktober was gebleken dat er minder extra budget voor het spoor is dan gepland, berichten De Tijd en L'Echo vandaag. [naar artikel]
De nieuwe beheersovereenkomsten voor het spoor zullen de komende jaren niet tot stiptere treinen leiden. Dat blijkt uit de aangepaste plannen van de spoornetbeheerder Infrabel nadat tijdens het begrotingsconclaaf in oktober was gebleken dat er minder extra budget voor het spoor is dan gepland, berichten De Tijd en L’Echo dinsdag. [naar artikel]
De NMBS hanteert vanaf juni een nieuwe vertrekprocedure voor de treinen. De ‘grijze zone’ net voor vertrek, waarbij één deur open blijft, verdwijnt. [naar artikel]
De federale regering zal de komende dagen haar licht laten schijnen over een nieuwe beheersovereenkomst met de NMBS. Het is onder meer de bedoeling om de stiptheid van de treinen te verbeteren. De plannen die nu op tafel liggen zijn (op dat vlak) niet bepaald ambitieus te noemen. Na tien jaar zonder beheersovereenkomst buigt de […] [naar artikel]
De NMBS wijzigt de vertrekprocedure van haar treinen: vanaf 10 juni zullen treinbegeleiders niet langer ter controle één deur van een vertrekkende trein open laten, maar alle deuren simultaan sluiten. Daarom zal de openbaarvervoersmaatschappij er via een campagne bij haar reizigers op aandringen om op tijd te komen. [naar artikel]
18:36 Sophie Dutordoir, de nieuwe CEO van de NMBS, heeft in het parlement voor het eerst in haar kaarten laten kijken over hoe zij de toekomst van de NMBS ziet. [naar artikel]
De NMBS wil met voorzichtige steun van CD&V en Vooruit enkele erg weinig gebruikte treinstations schrappen, om elders voor meer en stiptere treinen te zorgen. Maar volgens mobiliteitsminister Georges Gilkinet (Ecolo), die het idee categoriek afschiet, zijn de voordelen van dat plan “bijzonder mager.” [naar artikel]
Voor het eerst in vier jaar ging de stiptheid op het spoor boven de 90 procent. Dat is de verdienste van de spoorbedrijven, maar toch vooral van minder incidenten met ‘derden’. [naar artikel]
Een dronken man kwam met zijn hoofd tussen treindeuren vast te zitten nadat hij aan de ingang van de trein in slaap was gevallen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.