Op onze Belgische wegen rijden steeds meer en steeds grotere voertuigen die ook nog eens almaar langere trajecten afleggen. De transportsector stoot daardoor meer en meer CO2 uit. In bovenstaande video legt economiejournalist Korneel Delbeke uit waarom iedereen best wat vaker de fiets neemt en met het openbaar vervoer reist als we de broeikasgasemissies fors willen terugdringen. [naar artikel]
Er wordt massaal met de fiets gereden en de (dure) elektrische fiets is de norm geworden. Dat betekent ook: meer fietsdiefstallen, sterkere fietssloten en allerhande fietsverzekeringen met strenge voorwaarden. Politiezones zien ondertussen dat dievenbendes steeds vaker gebruikmaken van de Poolse sleutel, waarmee je een AXA-fietsslot in een wip kan openen. [naar artikel]
Om op het werk te geraken kiest de Belg de jongste jaren steeds vaker voor de fiets en de trein. [naar artikel]
De elektrische fiets raakt steeds meer ingeburgerd en wordt ook vaker gebruikt om ermee naar het werk te fietsen. Dat blijkt uit de fietsbarometer van VAB. Ook bij jongeren wordt de elektrische fiets populairder. Bijna 1 op de 5 de eigenaars van een elektrische fiets is jonger dan 35. [naar artikel]
Steeds meer mensen gaan een lening aan om een fiets te kopen. Vaak gaat het dan om een duurder elektrisch model. En dat merken ze ook bij de... [naar artikel]
We rijden steeds meer met de fiets. Niet alleen in de stad, maar ook in de meer landelijke gebieden. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van de Fietsbarometer van de provincie Antwerpen. Sommige fietsostrades zijn volwaardige alternatieven voor de auto geworden. [naar artikel]
Steeds meer Vlamingen vinden hun weg naar de fiets, en die is steeds vaker elektrisch. Bovendien wordt die fiets ook alsmaar vaker geleased in plaats van aangekocht. Maar wat houdt zo’n fietsleasing eigenlijk in? En is het altijd interessant? “In een perfecte situatie wordt je fiets meer dan de helft goedkoper”, analyseert onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. [naar artikel]
Uw auto vol diesel of benzine tanken, kost handenvol geld. Zoveel zelfs dat u misschien hebt overwogen om uw auto wat meer aan de kant te zetten. Rijdt u door de hoge brandstofprijzen vaker met de fiets? Of hebt u uw auto zelfs definitief ingewisseld voor de fiets? Laat het ons weten. [naar artikel]
De politiezone Limburg Regio Hoofdstad (LRH) gaat fietslessen voor senioren organiseren. Vandaag is de elektrische fiets of e-bike helemaal ingeburgerd bij de ouderen, maar helaas hebben zijn hun fiets niet altijd even goed onder controle waardoor ze steeds vaker betrokken raken bij een verkeersongeval. [naar artikel]
Hoewel we nog steeds erg verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar... [naar artikel]
De brandweer moet steeds vaker uitrukken voor de batterij van een elektrische fiets of step die in brand is gevlogen. De afgelopen weken was dat onder meer in Duffel en in Anzegem het geval. De oorzaak daarvan legt de brandweer bij de toename van elektrische fietsen. “We worden dan wel steeds meer omringd door batterijen, we gaan er nog niet op een veilige manier mee om.” [naar artikel]
Als de werkgever een fiets ter beschikking stelt, dan zou dit 48 procent van de werknemers die nu slechts een paar keer per maand of per jaar naar het werk fietsen, overtuigen om vaker met de fiets te gaan werken. De opkomst van de elektrische fiets speelt daarbij een grote rol. [naar artikel]
Lees dit artikel: Waarom China steeds vaker het licht moet uitdoen (en we dat bij ons in de schappen dreigen te voelen) Toenemende stroomtekorten in China hebben ervoor gezorgd dat huizen zonder elektriciteit zitten en de productie in tal van fabrieken is stopgezet. China’s stroomschaarste, veroorzaakt door krappe kolenvoorraden en strengere emissienormen, vormt ook steeds meer een risico voor de reeds onder druk staande wereldwijde toeleveringsketens. Inwoners van het noordoosten van China, waar de temperaturen flink aan […] Lees dit artikel: Waarom China steeds vaker het licht moet uitdoen (en we dat bij ons in de schappen dreigen te voelen) [naar artikel]
Werknemers met flexibele verloning kiezen daarmee vaker voor de fiets. Al blijven pensioensparen, extra vakantie en multimedia nog populairder. [naar artikel]
Sinds we massaal met de elektrische fiets rijden, neemt het aantal fietsdiefstallen toe. De politie merkt dat dieven steeds vaker gebruikmaken van de Poolse sleutel, waarmee je een AXA-fietsslot in een wip kan openen. Verzekeraars vragen daardoor dat je je fiets twee keer sluit. [naar artikel]
Wil je voor de start van het schooljaar de fietsen in orde brengen? Dan hoef je daarvoor niet altijd meer langs te gaan bij een fietsenmaker. Steeds vaker komen fietsherstellers je elektrische (bak)fiets ter plaatse herstellen, of voorzien ze een haal- en brengservice. Het serviceniveau begint stilaan dat van een autogarage te evenaren. Wies Callens van de Fietsersbond bespreekt de trends. “Met de fiets voor woon-werkverkeer wil je dat een lekke band snel opgelost is.” [naar artikel]
De Vlaming neemt vaker de fiets, vooral dan om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit het tweejaarlijks onderzoek FietsDNA. Ondanks de grotere investeringen in fietsinfrastructuur, is de fietsende Vlaming kritisch over de fietspaden: ze moeten vooral breder worden. Steeds meer mensen kiezen voor een elektrische fiets of speed pedelec (een snelle elektrische fiets) en ook de bakfietsen en deelfietsen zitten in de lift. [naar artikel]
Volwaardig loon in ziekteverlof, een royale onkostenvergoeding, een goed gevulde enveloppe bij wijze van uittredingsvergoeding: de privileges van volksvertegenwoordigers worden de laatste jaren steeds vaker in vraag gesteld. Heeft de Belg het gehad met zijn verkozenen des volks? [naar artikel]
Antwerpen is in opmars als fietsprovincie. Steeds meer mensen nemen de fiets naar hun werk en de afstanden die men op de fiets aflegt, worden steeds langer. Die laatste ontwikkeling is te danken aan de groeiende populariteit van de elektrische fiets. Dat blijkt uit de resultaten van de Grote Fietsenquête. [naar artikel]
Wil je voor de start van het schooljaar de fietsen in orde brengen? Dan hoef je daarvoor niet altijd meer langs te gaan bij een fietsenmaker. Steeds vaker komen fietsherstellers je elektrische (bak)fiets ter plaatse herstellen, of voorzien ze een haal- en brengservice. Het serviceniveau begint stilaan dat van een autogarage te evenaren. Wies Callens van de Fietsersbond bespreekt de trends. “Met de fiets voor woon-werkverkeer wil je dat een lekke band snel opgelost is.” [naar artikel]
De politie plaatst steeds vaker wielklemmen om auto’s uit het verkeer te halen dan ze te laten takelen. Dat bevestigen verschillende politiezones. In Oost-Vlaanderen heeft het parket daar richtlijnen over gegeven. [naar artikel]
Onlangs kocht de Limburgse zakenman Frank Tans een lap van 500 hectaren landbouwgrond, en hij is lang niet de eerste en enige. Waarom kopen de rijksten van ons land steeds meer en steeds vaker landbouwgrond op? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.