De Franse regering heeft onlangs brieven ontvangen waarin met aanslagen tegen het landelijke spoorwegnet wordt gedreigd. Een tot nu toe onbekende groep die zich AZF noemt, eist vier miljoen dollar en één miljoen euro van de Franse staat. Weigert Parijs te betalen, dan worden er aanslagen gepleegd tegen Franse treinen. De bommen zouden al zijn geplaatst. [naar artikel]
In Frankrijk is een grote staking begonnen bij de spoorwegen. De vakbonden willen tot eind juni 2 op de 5 dagen actievoeren, en vandaag is de eerste dag. De bonden protesteren zo tegen hervormingsplannen die president Macron tijdens z'n verkiezingscampagne al aangekondigd had. [naar artikel]
De staking van de Franse spoorbonden, die vandaag begonnen is, leidt al tot aanzienlijke hinder voor het treinverkeer. De bonden willen de komende weken, afwisselend, twee en drie dagen per week, het werk neerleggen tegen de hervormingen die de regering wil doorvoeren. Vandaag staakt bijna de helft van het personeel van het Franse spoorwegbedrijf SNCF. […] Het bericht Veel hinder op Franse spoorwegen op eerste dag van stakingsgolf verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De staking van de Franse spoorbonden, die vandaag begonnen is, leidt al tot aanzienlijke hinder voor het treinverkeer. De bonden willen de komende weken, afwisselend, twee en drie dagen per week, het werk neerleggen tegen de hervormingen die de regering wil doorvoeren. [naar artikel]
De Franse Senaat heeft het licht op groen gezet voor de omstreden hervorming van de Franse spoorwegmaatschappij SNCF. Die hervorming, waartegen sinds begin april al 26 dagen gestaakt is, werd wel enigszins aangepast om de vakbonden een aantal toegevingen te doen. Maar de bonden zijn nog niet overtuigd en zetten hun stakingsplannen, die lopen tot einde juni, voort. [naar artikel]
De Franse spoorwegmaatschappij SNCF bestelt een honderdtal "TGV's van de toekomst", de vijfde generatie van de hogesnelheidstrein, bij Alstom. Het... [naar artikel]
De Franse spoorwegmaatschappij SNCF werkt aan zelfrijdende treinen. Tegen 2023 zullen de eerste prototypes worden ontwikkeld, die zonder treinbestuurder kunnen rijden. Vanaf 2025 zullen ze worden ingeschakeld in het normale treinverkeer. De SNCF werkt met verschillende industriële partners aan het project. De eerste prototypes zullen tegen 2023 rijden, op regionale lijnen en goederenlijnen. “Dit is […] Het bericht Franse spoorwegen hebben vanaf 2025 geen machinisten meer nodig verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Franse spoorwegmaatschappij SNCF heeft in april in de regio rond Parijs een trein getest die van op afstand bestuurd wordt. Dat laat het bedrijf... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.