Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Kind & Gezin: ‘Eerdere klachten over nazicrèche wel onderzocht’

11/04/2019 - 03:41
"Kind & Gezin heeft gereageerd op de berichtgeving over eerdere klachten over de onthaalouder met nazistische denkbeelden uit Hoboken. De klachten uit 2003 en 2006 werden onderzocht en aan de inspectie overgemaakt. Er konden geen of geen ernstige negatieve vaststellingen gedaan worden, verweert Kind & Gezin zich."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Kind & Gezin: ‘Eerdere klachten over nazicrèche wel onderzocht’ (11/04/2019 - De Morgen)

Kind & Gezin heeft gereageerd op de berichtgeving over eerdere klachten over de onthaalouder met nazistische denkbeelden uit Hoboken. De klachten uit 2003 en 2006 werden onderzocht en aan de inspectie overgemaakt. Er konden geen of geen ernstige negatieve vaststellingen gedaan worden, verweert Kind & Gezin zich. [naar artikel]


2. Vijf wagens beschadigd na autobrand op het Kiel, link met eerdere brandstichtingen in Hoboken wordt onderzocht (20/03/2022 - Het Nieuwsblad)

In de Maurits Sabbelaan op het Kiel, op de grens met Hoboken, zijn zaterdagnacht drie wagens volledig uitgebrand. Twee andere wagens liepen brandschade op. De politie vermoedt dat een, mogelijk twee wagens in brand gestoken zijn. Of dit opnieuw het werk is van een of meerdere daders die eerder al toesloegen in Hoboken, wordt onderzocht. [naar artikel]


3. Wie heeft het gemunt op ruitenwisserfabrikant Bosch? Link tussen twee bommeldingen en eerdere brandstichtingen wordt onderzocht (04/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

Is er iemand die ruitenwisserfabrikant Bosch schade wil berokkenen? Het bedrijf werd woensdagavond immers al voor de tweede dag op rij ontruimd nadat er ook dinsdag een bommelding werd gedaan. De hele buurt werd geëvacueerd en Civiele Bescherming, politie en brandweer rukten uit om de gebouwen en het terrein te doorzoeken. Zonder resultaat. Gaat het hier om een en dezelfde dader? En hebben de opzettelijke brandstichtingen eerder in het bedrijf hiermee te maken? [naar artikel]


4. Na het drama in ’t Sloeberhuisje: hoe weet je als ouder of je kind het goed heeft in de opvang? Kan je eerdere klachten tegen een crèche opvragen? (21/02/2022 - Het Nieuwsblad)

Het drama in ’t Sloeberhuisje doet ouders huiveren, en dan zeker ouders met een baby of peuter in de crèche. Hoe kun je weten welke klachten al tegen jouw kinderopvang zijn ingediend? En zijn er ook signalen bij je kindje waarop je moet letten? [naar artikel]


5. Politie vindt volle postzakken en tientallen pakketten bij inval, postbode brengt nacht in cel door: “Diensthoofd wuifde eerdere klachten weg” (17/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

Bij een inval in een woning in de Houtemse deelgemeente Bavegem heeft de politie tientallen postpakketten en volle postzakken gevonden. Postbode M.D. uit Zottegem werd opgepakt voor verhoor en bracht één nacht in de cel door. Bpost zette haar op non-actief. “Ondertussen bekijken we in welke mate we de vele gedupeerden kunnen tegemoetkomen”, zegt bpost-woordvoerster Veerle Van Mierlo. [naar artikel]


6. Vrouw door oog van naald na klap tegen tractor, ook dronkenman ontsnapt aan dood bij eerdere crash: “Bijna mooi gezin van drie de dood in gejaagd” (14/08/2022 - Het Nieuwsblad)

In Langemark-Poelkapelle overleefde een jonge vrouw ’s nachts een zware aanrijding tegen een tractor. Haar wagen ging over de kop en belandde in de gracht. Even voordien kroop ook een andere bestuurder door het oog van de naald bij Ieper: hij verloor de controle over zijn auto en crashte, nadat hij te veel gedronken had. Een gezin van drie zag alles gebeuren. “We waren bijna de dood in gejaagd.” [naar artikel]


7. Aantal klachten in telecom met 10 procent gestegen: nu ook veel klachten over roaming (29/03/2018 - VRT NWS)

De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]


8. Veel klachten over openbaar vervoer en huurprijs sociale woningen, maar Vlaamse ombudsdienst lost ook meer klachten op (03/03/2020 - VRT NWS)

De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]


9. Ombudsdienst Energie ziet forse stijging aantal klachten: "Plus 133 procent voor klachten over prijzen en tarieven" (20/01/2022 - VRT NWS)

Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!