Google en Facebook gaan stappen ondernemen om websites met nepnieuws droog te leggen. Beide technologie-ondernemingen kwamen de voorbije dagen [naar artikel]
Google en Facebook gaan stappen ondernemen om websites met nepnieuws droog te leggen. Beide technologie-ondernemingen kwamen de voorbije dagen onder vuur te liggen na de verkiezingsoverwinning van Donald Trump in de Verenigde Staten. Heel wat Amerikaanse kiezers zouden zich immers uitsluitend baseren op de nieuwsstroom op sociale media, waar echter heel wat nepnieuws circuleert. [naar artikel]
Beide technologie-ondernemingen kwamen de voorbije dagen onder vuur te liggen na de verkiezingsoverwinning van Donald Trump. Heel wat Amerikaanse kiezers zouden zich immers uitsluitend baseren op de nieuwsstroom op sociale media, waar ook nepnieuws circuleert. [naar artikel]
Snel na het bloedbad in Las Vegas liet zowel Facebook als Google op prominente plekken onzinberichten van dubieuze bronnen zien. Weliswaar kort, maar lang genoeg om de kritiek weer te doen oplaaien. [naar artikel]
De sociaalnetwerksite Facebook heeft al zo'n 30.000 accounts opgespoord die nepnieuws of spam verspreidden in aanloop naar de Franse [naar artikel]
Facebook noemt de Braziliaanse presidentsverkiezingen een absolute prioriteit in hun strijd tegen nepnieuws en desinformatie. Maar die strijd lijkt nu al verloren, want op WhatsApp lijkt het bedrijf amper greep te hebben. En net daar doet het Braziliaanse nepnieuws als een lopend vuurtje de ronde. [naar artikel]
Om nepnieuws zoveel mogelijk te bestrijden in de aanloop naar de verkiezingen, gaat Facebook samenwerken met 21 organisaties die berichten zullen verifiëren. Het is een van de plannen die Facebook uit de doeken heeft gedaan in een gesprek met onder meer VRT NWS. [naar artikel]
Facebook en Twitter hebben verdedigd dat zij ingrijpen als gebruikers verkeerde informatie over de Amerikaanse verkiezingen plaatsen. Zo staan er de laatste tijd veel waarschuwingen bij berichten van de Amerikaanse president Donald Trump, bijvoorbeeld als hij stelt dat er bij de presidentsverkiezingen van 3 november massaal is gefraudeerd. [naar artikel]
Websites die misleidende informatie verspreiden, zullen geen toegang meer krijgen tot het online reclamenetwerk AdSense. Dat heeft het Amerikaanse technologieconcern Google gezegd naar aanleiding van de publicatie van valse berichtgeving rond de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten en waardoor volgens bepaalde bronnen de stemming in het voordeel van de republikeinse kandidaat Donald Trump zou zijn […] The post Ook Google wordt geplaagd door nepnieuws appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Het internetbedrijf Google heeft al tweehonderd online uitgevers wegens de verspreiding van nepnieuws definitief de toegang tot zijn reclame-platform Adsense ontzegd. Dat heeft Scott Spencer, verantwoordelijk voor productmanagement bij het bedrijf, gemeld. Spencer benadrukt dat de toegang tot Adsense om verschillende redenen – zoals reclame voor illegale producten, misleidende advertenties of de promotie van malafide […] The post Google verbood al 200 nepnieuws-sites appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.