Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Vervuilende auto’s betalen in Gent 25 euro per week vanaf 2020

16/04/2019 - 20:18
"Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s (dieselauto’s met een Euro-4-motor) vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. De tarieven van de lage-emissiezone (LEZ) zijn dinsdagavond in de bevoegde gemeenteraadscommissie voorgelegd. Dieselvoertuigen die slechter scoren dan de Euro-4-norm mogen de binnenstad niet meer inrijden."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Vervuilende auto’s betalen in Gent 25 euro per week vanaf 2020 (16/04/2019 - Metro)

Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s (dieselauto’s met een Euro-4-motor) vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. De tarieven van de lage-emissiezone (LEZ) zijn in de bevoegde gemeenteraadscommissie voorgelegd. Dieselvoertuigen die slechter scoren dan de Euro-4-norm mogen de binnenstad niet meer inrijden. In totaal wordt zowat een kwart van het Gentse […] Het bericht Vervuilende auto’s betalen in Gent 25 euro per week vanaf 2020 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


2. Vervuilende auto's betalen in Gent 25 euro per week vanaf 2020 (17/04/2019 - De Tijd)

07:32 Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van dieselauto's met een Euro-4-motor vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]


3. Vervuilende wagens moeten in Gent 25 euro per week betalen (16/04/2019 - De Standaard)

Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. Diesels die slechter scoren dan de Euro-4-norm of benzinewagens die Euro-2 niet halen mogen de mogen de binnenstad helemaal niet meer binnen. [naar artikel]


4. Meest vervuilende auto's mogen Gent niet meer binnen vanaf 1 januari 2020: hoe zal het in zijn werk gaan? (09/12/2019 - VRT NWS)

Drie jaar geleden besliste Gent om op 1 januari 2020 de lage emissiezone (LEZ) in te voeren. Bedoeling is om de luchtkwaliteit te verbeteren. Vervuilende auto’s veroorzaken uitstoot van roetdeeltjes, die schadelijk zijn voor de gezondheid. De LEZ geldt voor de zone binnen de stadsring. Daar worden alle vervuilende auto’s geweerd. Toch zijn er nog enkele uitzonderingen. [naar artikel]


5. Londen laat vervuilende wagens nog meer betalen in ultralage-emissiezone (04/04/2017 - De Morgen)

Londen krijgt vanaf 2019 een 'ultralage-emissiezone' die volgens burgemeester Sadiq Khan van de Britse hoofdstad de wereldstad met de strengste emissienormen moet maken. Sinds 2008 geldt in het grootste deel van Groot-Londen al een lage-emissiezone. [naar artikel]


6. Pachters van De Lijn betalen 69.000 euro op jaarbasis om 50 "vervuilende" bussen te gebruiken in Antwerpse LEZ (07/05/2017 - Het Laatste Nieuws)

De pachters van de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn die de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen aandoen, rijden met een vijftigtal [naar artikel]


7. Vervuilende wagen moet straks ook meer betalen om te parkeren (09/01/2018 - Express)

enDigitale technologie biedt immers nieuwe mogelijkheden om inkomsten uit de beschikbare parkeerruimte langs de openbare weg te halen. Bij het bedrijf Rauwers Control, installateur van parkeermeters, wordt dan ook gewag gemaakt van een dematerialisering van het parkeerrecht. “Ons bedrijf plaatste de eerste parkeermeters in België aan het einde van de jaren zestig van de voorbije […] The post Vervuilende wagen moet straks ook meer betalen om te parkeren appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!