De slimme kilometerheffing die het Brussels gewest wil doorvoeren, komt er niet voor 2024. Volgens PS-voorzitter Paul Magnette komt de stadstol er pas in de volgende legislatuur, blijkt uit een interview met de Franstalige zakenkrant L'Echo. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open VLD-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”, zegt ze in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
De slimme kilometerheffing die het Brussels gewest wil doorvoeren, komt er volgens PS-voorzitter Paul Magnette niet voor 2024. Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) is het daar niet mee eens. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taksshift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
11:46 De slimme kilometerheffing die het Brussels gewest wil doorvoeren, komt er niet voor 2024, zegt PS-voorzitter Paul Magnette. Eerder was aangekondigd dat die er al volgend jaar zou komen. Hij oppert oo... [naar artikel]
01:00 Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is de invoering van een slimme kilometerheffing op termijn ook in Vlaanderen onvermijdelijk. Maar de stadstol zoals Brussel die voorstelt, kan niet... [naar artikel]
In volle onderhandelingen voor een nieuw Vlaams regeerakkoord, is autofiscaliteit weer helemaal actueel. Daarbij komt ook een kilometerheffing opnieuw ter sprake. Zo'n kilometerheffing zal zeker werken, schrijft professor Michel Maus, aangezien mensen altijd naar de "minst belaste weg" zoeken. Maar, vraagt Maus zich af, zal naast de bestuurder ook de maatschappij zich aanpassen aan het rekeningrijden? Want wat heeft een alleenstaande moeder die om uiterlijk 18 uur bij de crèche moet zijn aan verminderde kilometertarieven vanaf 19.30 uur? [naar artikel]
De Vlaamse kilometerheffing voor gewoon autoverkeer komt er niet. Dat zei kersvers Vlaams minister-president Liesbeth Homans (N-VA) in ‘De Morgen’.... [naar artikel]
Komt de omstreden Brusselse kilometerheffing er dan toch niet? Minister-president Rudi Vervoort (PS) gelooft niet dat de beloofde deadline van 2022 nog gehaald kan worden. Sterker nog: hij stelt zelfs openlijk in vraag of ze er zelfs nog voor het einde van de legislatuur komt. “Vervoort durft gewoon niet meer, uit schrik om afgestraft te worden bij de verkiezingen." [naar artikel]
Een doorzichtige poging van N-VA om de federale regeringspartijen kleur te laten bekennen over de Brusselse kilometerheffing, komt als een boomerang terug. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) begraaft de slimme kilometerheffing. Voor de camera’s van VTM komt hij met een nieuw idee op de proppen. “Waar we de afgelopen jaren hebben geïnvesteerd in infrastructuur zijn de files een beetje gedaald”, zegt hij. “Het is duidelijk dat er geen draagvlak meer is voor de kilometerheffing. We gaan die niet door de strot van de mensen rammen.” [naar artikel]
“Extreme scenario’s zijn naar voor geschoven. De bevolking is bang gemaakt. Het komt er niet, tenzij er een draagvlak zou zijn.” In enkele zinnen veegde Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) de slimme kilometerheffing gisteravond in de televisiestudio’s van tafel. [naar artikel]
Daar is de slimme kilometerheffing weer. Omdat de Vlaamse regering er niet in slaagt om performante maatregelen op tafel te leggen om haar eigen (beperkt ambitieuze) klimaatplan te realiseren, is iedereen plotsklaps weer koortsachtig op zoek naar nieuwe manieren om toch enigszins in de buurt van de zelfgemaakte belofte te landen. [naar artikel]
In België en de buurlanden protesteren 'gele hesjes' tegen hoge brandstofprijzen. Er komt een kilometerheffing voor personenwagens op ons af, sommige daaraan gekoppelde belastingshervormingen kunnen voor de laagste inkomens nefast zijn. [naar artikel]
De slimme kilometerheffing komt eraan, maar hoe gaat het werken? Volgens documenten die de zakenkrant De Tijd kon inkijken, betalen autobestuurders tussen de 2 en 5 eurocent per kilometer. Is dat genoeg om de Vlaamse files aan te pakken? [naar artikel]
Uit vrees voor minder belastinginkomsten zijn de Vlaamse meerderheidspartijen bereid om opnieuw te debatteren over de kilometerheffing. 'Ik ben ervan overtuigd: rekeningrijden gaat er komen', zegt Griet De Ceuster van Transport & Mobility Leuven. [naar artikel]
Het Logistiek Platform Limburg vraagt een uitstel met 6 maanden van de geplande verhoging van de kilometerheffing. “Dat komt nu echt ongelegen.” [naar artikel]
Ondernemersorganisatie Unizo vindt dat mobiliteit een centraal thema moet zijn bij de verkiezingen en dringt er bij de partijen op aan met oplossingen te komen. De organisatie betreurt dat de slimme kilometerheffing gesneuveld lijkt in het slagveld van de campagne en komt zelf met een mobiliteitsplan. [naar artikel]
CD&V heeft in de gesprekken voor de opmaak van een Vlaams regeerakkoord de slimme kilometerheffing weer op tafel gelegd. Dat is vandaag te horen... [naar artikel]
CD&V heeft in de gesprekken voor de opmaak van een Vlaams regeerakkoord de slimme kilometerheffing weer op tafel gelegd. Dat is woensdag te horen bij verschillende onderhandelaars. N-VA is de voornaamste tegenstander. [naar artikel]
Als de volgende Vlaamse regering definitief groen licht geeft voor de geplande kilometerheffing, gaat de voorkeur naar een systeem op basis van gps-tracking via de mobiele telefoon. Daarover bestaat een consensus in de werkgroep die het dossier voorbereidt in opdracht van Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). Dat bevestigen (niet nader genoemde) bronnen dichtbij het dossier zaterdag in De Tijd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.