In Gent zullen renovatiewerken aan het E17-viaduct ter hoogte van Gentbrugge zowat twee jaar duren. Er komen meer en betere geluidsschermen, andere brugvoegen en geluidsarme asfalt. [naar artikel]
In Gent zullen renovatiewerken aan het viaduct E17 zowat twee jaar duren. Agentschap Wegen en Verkeer trapt maandag een informatiecampagne af die omwonenden moet informeren over de werken. Zo komen er meer en betere geluidsschermen, andere brugvoegen en geluidsarme asfalt. [naar artikel]
Omwonenden zijn teleurgesteld in de renovatie van het E17-viaduct in Gentbrugge, het zogenaamde brokkelviaduct, dat onlangs nieuwe voegen en geluidsschermen heeft gekregen. Na een renovatie van 40 miljoen euro, is het lawaai alleen maar toegenomen, klinkt het. “De overlast is nog groter dan ervoor.” [naar artikel]
In Zwijnaarde, bij Gent, wordt maandag gestart met de renovatie van het op- en afrittencomplex van de E40 en de E17. De werken kunnen de komende maanden heel wat hinder met zich meebrengen. Tot eind augustus zijn twee verbindingslussen tussen de twee snelwegen dicht. [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel start begin volgende jaar met de vernieuwing van het betonnen viaduct en met de renovatie van de metselwerkbogen op de Draakplaats en het Tramplein op Zurenborg. Die werken zullen heel wat impact hebben op de buurt en ongeveer twee jaar duren. [naar artikel]
{ "text": "Meerderheid: CD&V (9), Vooruit (8)", "type": "information_text" } [naar artikel]
In Zwijnaarde, bij Gent, wordt vandaag gestart met de renovatie van het op- en afrittencomplex van de E40 en de E17. De werken kunnen de komende maanden heel wat hinder met zich meebrengen. Tot eind augustus zijn twee verbindingslussen tussen de twee snelwegen dicht. [naar artikel]
Vanaf vandaag beginnen de werken aan de grootste landingsbaan van Brussels Airport, de 25R/07L. De laatste renovatie dateert van 24 jaar geleden. "De renovatie is noodzakelijk om de veiligheid tijdens het landen en opstijgen te garanderen," zegt Nathalie Pierard, woordvoerster van Brussels Airport. [naar artikel]
{ "text": "Meerderheid: Meerderheid: CD&V (13), N-VA (5)", "type": "information_text" } [naar artikel]
De renovatie van het Viaduct van Vilvoorde is gestart. Vanaf 16 augustus zal het verkeer op de Brusselse Binnenring hierdoor hinder ondervinden. De grootschalige werken zullen acht jaar in beslag nemen en duren tot 2031. [naar artikel]
De door het coronavirus uitgestelde renovatie van het E17-viaduct in Gentbrugge gaat alsnog van start vanaf woensdag 15 april, meldt Vlaams... [naar artikel]
Ruim twee jaar na de brand die delen van de beroemde Notre-Dame de Paris verwoestte, is de kathedraal in de Franse hoofdstad opnieuw onderwerp van gesprek. Aanleiding zijn ditmaal de plannen voor een grootscheepse renovatie van het interieur, die voortijdig zijn gelekt. De kritiek is niet mals. "Een landingsbaan" of een "woke Disneyland", klinkt het. [naar artikel]
Het Justitiepaleis wordt al dertig jaar gerenoveerd en deze week raakte bekend dat de werkzaamheden nog tot 2040 zullen duren. Waarom duurt het zólang? Dirk Van Gerven, advocaat en bestuurder bij de Poelaert Stichting, legt het uit in "De ochtend". "Met renoveren bedoelt men de gevels in orde brengen en niét de binnenkant van het gebouw. Dat zal men dan doen de komende 12 à 13 jaar, of twee jaar per gevel. Dat vergt telkens een openbare aanbesteding die twee tot vier jaar duurt." [naar artikel]
"We zullen de kathedraal heropbouwen en nog mooier maken dan hij al was. Ik wil dat dat binnen 5 jaar gebeurt". Dat zei de Franse president Emmanuel Macron daags nadat de wereldberoemde Notre-Dame in Parijs gedeeltelijk in vlammen was opgegaan. We zijn intussen 5 jaar verder. Hoe staat het met de werkzaamheden, en raakt de renovatie dit jaar rond? [naar artikel]
Vanaf volgend jaar starten de werken aan de oude sluis de "Grote Steunbeer" in Diest. Deze renovatie zorgt ervoor dat het water van de Demer na 50 jaar opnieuw écht door de stad kan stromen. [naar artikel]
{ "title": "20. Familie Catheline Périer-D’Ieteren", "type": "aside-inline", "content": [ { "subhead": "" }, { "image": { "credit": "Vub", "caption": "", "metadata": { "alignment": "left", "original_size": { "height": 1515, "width": 1001 } }, "format": "image/jpg", "url": "//Assets/Images_Upload/2023/08/14/fae966b1-8bbb-4ac3-af12-cf0e15b2678c.jpg" } }, { "p": "Hoeveel? 1.813.506.588 euro" }, { "p": "Wat? Auto-import, herstel en vervanging autoruiten" }, { "p": "Waar? Brussel" }, { "styled_text": { "text": "", "type": "information_text" } } ] } [naar artikel]
De Vlaamse regering investeert 67 miljoen euro in de ambitieuze renovatie van de Gentse opera. Vanaf 2024 wordt het gebouw omgevormd tot een nieuw hedendaags centrum voor muziek en podiumkunsten. "De investering schept werkgelegenheid in deze barre tijden", klinkt het. [naar artikel]
Zowel de Londense 'borough' Chelsea and Kensington als de aannemers die de renovatie van de Grenfell Tower uitvoerden, liggen onder vuur van de [naar artikel]
Morgen staakt het personeel van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB. Hoe hard de reizigers de staking zullen voelen, zal pas morgenochtend duidelijk worden, maar de MIVB zelf heeft er weinig goede hoop in en spreekt van "ernstige hinder". [naar artikel]
Morgenvroeg om 9.30 uur starten er ingrijpende werken op de E40 tussen Leuven en Brussel. De werken zullen in beide rijrichtingen plaatsvinden en ook ernstige hinder veroorzaken op de E314 richting Leuven. Het Agentschap Wegen en Verkeer roept op de omgeving zo veel als mogelijk te vermijden en vraagt "met aandrang" de snelweg "enkel te gebruiken voor de hoogst noodzakelijke verplaatsingen". "Ook de gewestwegen en de lokale wegen in de buurt van de E40 kan je best vermijden tussen 24 augustus en 3 september, want er wordt ook zware hinder verwacht op het onderliggende wegennet." [naar artikel]
Vanaf vandaag tot en met zondag moeten bus- en tramreizigers rekening houden met heel wat hinder bij De Lijn. De liberale vakbond ACLVB en de socialistische vakbond ACOD staken om te protesteren tegen een hervormingsplan. "Over het hele net is er hinder", zegt woordvoerder Tom Van de Vreken. "We proberen de werkwilligen zo goed mogelijk in te zetten op de prioritaire assen." Een stand van zaken. [naar artikel]
MR-vicepremier Didier Reynders vindt dat "men vanaf het begin had moeten kiezen voor de renovatie van het Koning Boudewijnstadion" in plaats van... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.