Minder files, een stevige economische bonus en een meer leefbare stad. Dat wil het Brussels gewest bereiken met SmartMove, zijn slimme kilometerheffing. Maar wat betekent dit nu concreet voor mijn portefeuille? Wat betekent dit voor de pendelaar uit Vlaanderen? Moet ik als Brusselaar extra betalen? En wat als ik één dag per jaar naar Brussel wil? Wij leggen het voor u uit aan de hand van enkele vragen en simulaties. [naar artikel]
De Brusselse regering is donderdag tot een akkoord gekomen over Smart Move, de slimme kilometerheffing die ze vanaf 2022 wil invoeren. Het model werd goedgekeurd voor overleg, wat betekent dat de dialoog met de verschillende overheden op federaal en regionaal niveau en met de socio-economische partners kan worden opgestart. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft donderdag een akkoord bekendgemaakt over een stadstol. Hoe zou de kilometerheffing werken? [naar artikel]
Een doorzichtige poging van N-VA om de federale regeringspartijen kleur te laten bekennen over de Brusselse kilometerheffing, komt als een boomerang terug. [naar artikel]
De Brusselse regering is donderdag tot een akkoord gekomen over Smart Move, de slimme kilometerheffing die ze vanaf 2022 wil invoeren. Het model werd goedgekeurd voor overleg, wat betekent dat de dialoog met de verschillende overheden op federaal en regionaal niveau en met de socio-economische partners kan worden opgestart. [naar artikel]
Het draagvlak voor een eengemaakte Brusselse politiezone en de invoering van een slimme kilometerheffing is vrij groot bij de Brusselse politici. Dat blijkt uit het kopstukkendebat dat donderdagavond werd georganiseerd door ondernemersorganisaties Unizo en UCM. [naar artikel]
'De kilometerheffing betekent geen belastingverhoging voor iedereen', zegt Griet De Ceuster van Transport & Mobility Leuven. [naar artikel]
De Brusselse regering is donderdag tot een akkoord gekomen over Smart Move, de slimme kilometerheffing die ze vanaf 2022 wil invoeren. Het model werd goedgekeurd voor overleg, wat betekent dat de dialoog met de verschillende overheden op federaal en regionaal niveau en met de socio-economische partners kan worden opgestart. [naar artikel]
Er wordt erg afwijzend gereageerd aan Vlaamse en Waalse kant op de Brusselse plannen om vanaf 2022 te starten met een stadstol en slimme kilometerheffing. Brussels minister van Begroting Sven Gatz (Open Vld) wil het overleg alle kansen geven. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een akkoord over de invoering van een kilometerheffing. [naar artikel]
Wie Brussel binnenrijdt moet over afzienbare tijd een kilometerheffing betalen. Dat heeft de Brusselse regering aangekondigd op een persconferentie. De nieuwe heffing past binnen een hervorming van de Brusselse verkeersfiscaliteit en heet SmartMove. De Brusselse regering heeft het plan al goedgekeurd en wil nu met de andere gewesten overleggen. [naar artikel]
De Brusselse kilometerheffing voor auto’s zal er deze legislatuur niet meer komen. Bij Open VLD, die zowel in de Brusselse als in de Vlaamse regering vertegenwoordigd is, moet de schatkist van Brussels minister van Financiën Sven Gatz het afleggen tegen de portemonnee van de Vlaamse pendelaar. In Wallonië klinkt het “non” zelfs nog iets feller. [naar artikel]
08:29 De Brusselse mobiliteisminister lanceert een voorstel om samen met Vlaanderen een afgeslankte versie van de kilometerheffing in te voeren. [naar artikel]
Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) breekt een lans voor een Brusselse stadstol voor alle automobilisten. Ze is niet bereid om te wachten op Vlaanderen om die kilometerheffing in te voeren. 'Voorbarig', zegt coalitiepartner Open VLD nu. [naar artikel]
Lees dit artikel: Wat betekent de Vlaamse begroting voor jouw portefeuille? Jan Jambon (N-VA), Vlaams minister-president, deed maandag tijdens de Septemberverklaring het beleid voor dit werkjaar uit de doeken. De Vlaamse regering heeft verschillende beslissingen genomen die een impact kunnen hebben op jouw financiën. Een overzicht. De Vlaamse regering streeft ernaar om 900 miljoen euro te besparen tegen 2024. Bedoeling is om het begrotingstekort van 1,8 […] Lees dit artikel: Wat betekent de Vlaamse begroting voor jouw portefeuille? [naar artikel]
Tenzij een samenwerkingsakkoord met de gewesten daar verandering in brengt, zullen Brusselse eigenaars van leasingwagens de kilometerheffing moeten betalen, zonder dat ze profiteren van een afschaffing van de huidige verkeersbelasting. ‘Een typisch Belgische situatie’, zegt minister van Financiën Sven Gatz (Open VLD). [naar artikel]
De kilometerheffing zet de Brusselse regering al meteen onder hoogspanning. De groenen willen vooruit, maar de andere partijen staan op de rem. Bij de liberalen mag Brussels kopstuk Sven Gatz (Open Vld) het weer uitleggen. [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) roept Brussel op om samen met Vlaanderen een tijdspad uit te tekenen voor een slimme kilometerheffing. “Het is straks de beste oplossing, maar 2022 is te vroeg.” [naar artikel]
De Brusselse regering kan de volgende horde nemen in haar plannen om een slimme kilometerheffing in te voeren. Op het Overlegcomité tussen de verschillende regeringen is afgesproken dat de Brusselse regering haar plannen mag voorleggen aan de Raad van State. Dat heeft Belga uit verschillende bronnen vernomen. [naar artikel]
11:46 De slimme kilometerheffing die het Brussels gewest wil doorvoeren, komt er niet voor 2024, zegt PS-voorzitter Paul Magnette. Eerder was aangekondigd dat die er al volgend jaar zou komen. Hij oppert oo... [naar artikel]
20:00 De Vlaamse, Brusselse en Waalse regering durven het niet aan, maar de invoering van een kilometerheffing wordt stilaan onvermijdelijk. De elektrische auto geeft het laatste zetje. [naar artikel]
03:00 De slimme kilometerheffing die Brussel van plan is in te voeren discrimineert burgers uit andere landen niet. Dat zegt de Europese Commissie. Over de vraag of de stadstol Vlamingen en Walen discrimine... [naar artikel]
Betekent de slimme kilometerheffing die Groen voorstelt 'een platte belastingverhoging' van 2 miljard euro? Nee. De cijfers die Bart Tommelein (Open VLD) in Knack noemde, blijken niet te kloppen. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een akkoord bereikt over een slimme kilometerheffing in de hoofdstad. Ze wil nu in overleg gaan met Vlaanderen en Wallonië, maar daar zijn de reacties furieus. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.