Het viaduct van de E314 in Boorsem bij Maasmechelen wordt grondig vernieuwd in beide richtingen. Op een normale werkdag passeren er 60.000 voertuigen over het viaduct. De brug is intussen al 50 jaar oud, en is dringend aan renovatie toe. Het asfalt wordt over een afstand van 8 kilometer lang vernieuwd met een geluidsreducerende laag. En ook de onderkant van de brug, de vangrails en de leuningen worden opgeknapt. De werken zullen één jaar duren. [naar artikel]
Op het viaduct van de E314 over de Maas in Boorsem zijn vandaag maandag, in de dikke mist de werken gestart om het wegdek te vernieuwen. “We werken dag en nacht met een ploeg van 60 arbeiders,” zegt projectleider Bob Jacobs. Minister Lydia Peeters (Open Vld) geeft aan dat het om een van haar grootste projecten gaat in 2022 op Vlaamse gewest- en autosnelwegen. Kostprijs: 22 miljoen euro. [naar artikel]
De werken op het viaduct van de E314 over de Maas in Boorsem gaan vanaf vannacht een volgende fase in. Daarvoor wordt het verkeer in de nacht van dinsdag 10 op woensdag 11 januari omgezet naar de vernieuwde zijde van het viaduct. [naar artikel]
Het Viaduct van Vilvoorde ondergaat de komende jaren een grootschalige renovatie, de grootste sinds de bouw eind jaren 70. De werkzaamheden gaan 8 jaar duren. De kostprijs van het project wordt geschat op zowat 500 miljoen euro. [naar artikel]
Zondagvoormiddag begon de Wegpolitie met grenscontroles op de autosnelweg E314 in Maasmechelen. Iedereen kon nog keurig vanuit Nederland over het viaduct van de Maas in Boorsem rijden, maar 2 kilometer verder aan de eerste afrit 33 op Belgische bodem in Maasmechelen werden alle wagens een voor een gecontroleerd. [naar artikel]
De renovatie van het Viaduct van Vilvoorde start een dag later dan gepland. De versmalde rijstroken worden pas vandaag/woensdag om 22 uur ingevoerd. Dat meldt De Werkvennootschap. [naar artikel]
Op 9 april starten de onderhoudswerken op het viaduct van de E314 in Wilsele. De eerste fase van de werken zal duren tot september 2018. Hoewel er... [naar artikel]
Acht jaar, zo lang gaat de renovatie van het viaduct van Vilvoorde duren. Acht jaar om het 1.700 meter lange viaduct dat werd ontworpen door de gerenommeerde architect René Greisch weer helemaal up-to-date te maken. De renovatie van het viaduct dat in de jaren zeventig werd gebouwd, is nodig, want nog langer wachten zou op termijn de veiligheid in het gedrang brengen. Eenmaal hersteld, kan het viaduct er weer tegen tot in het jaar 2078. Als dat geen mooi vooruitzicht is. [naar artikel]
Het Viaduct van Vilvoorde ondergaat de komende jaren een grootschalige renovatie. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld) maandag aangekondigd. [naar artikel]
Opnieuw grote verkeersproblemen gisteren aan het viaduct op de E17 in Gentbrugge. Het viaduct, de zogenaamde brokkelbrug, moest er alweer gerepareerd worden. Enkele voegen van de brug moesten hersteld worden. Een grote renovatie van het viaduct is pas enkele maanden geleden afgerond. Wat is er gebeurd? [naar artikel]
Tijdens de snelheidscontroles aan het viaduct van de E314 in Maasmechelen heeft de politie 52.068 overtredingen vastgesteld. Dat gebeurde zowel via een trajectcontrole als met mobiele controles, er was een snelheidsbeperking van 70 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid was 183 kilometer per uur. [naar artikel]
De renovatie van het viaduct van Vilvoorde is gestart. Acht jaar lang, tot 2031, wordt een van de belangrijkste verkeersaders van ons land het decor van wegenwerken. Dat belooft een zware dobber te worden voor de automobilisten. [naar artikel]
De renovatie van het Viaduct van Vilvoorde is gestart. Dat zorgt ervoor dat er vanaf 16 augustus hinder zal zijn voor het verkeer op de Brusselse binnenring. De grootschalige werken zullen acht jaar in beslag nemen en duren tot 2031. [naar artikel]
De renovatie van het viaduct van de E17 boven Gentbrugge wordt stilaan nijpend. Dat tonen de vuistdikke brokstukken die zondag van het viaduct naar beneden kwamen. [naar artikel]
De renovatie van het Viaduct van Vilvoorde start een dag later dan gepland. De versmalde rijstroken worden pas woensdagavond om 22 uur ingevoerd. Dat meldt De Werkvennootschap. [naar artikel]
De renovatie van het viaduct van Vilvoorde is gestart en zal vanaf woensdag verkeershinder veroorzaken. Acht jaar lang, tot 2031, wordt een van de belangrijkste verkeersaders van ons land het decor van wegenwerken. Dat belooft een zware dobber te worden voor de automobilisten. [naar artikel]
De renovatie van het Viaduct van Vilvoorde is gestart. Vanaf 16 augustus zal het verkeer op de Brusselse Binnenring hierdoor hinder ondervinden. De grootschalige werken zullen acht jaar in beslag nemen en duren tot 2031. [naar artikel]
Langer, breder en dieper. Schepen blijven groeien, dus moeten de terminals mee. Het Havenbedrijf laat de kaaimuur aan de Europaterminal uitdiepen voor schepen tot zestien meter diep. Uit goede bron horen we dat de renovatie van de kaai 277 miljoen euro zou kosten. [naar artikel]
Het viaduct van Wilsele, een deelgemeente van Leuven, op de E314 gaat vanaf 5 september weer volledig open voor alle doorgaand verkeer. Dat meldt het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) Vlaams-Brabant vrijdag. [naar artikel]
18:38 De komende acht jaar zal het viaduct van Vilvoorde grondig gerenoveerd worden. Op termijn kan er een vierde rijstrook bijkomen. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) investeert 30 miljoen euro in werken aan de E314 in Vlaams-Brabant. Zo komt er onder meer een fiets- en autotunnel in Wilsele en zal het viaduct er uitgebreid worden voor een toekomstige spitsstrook. [naar artikel]
In maart starten de werken rond het viaduct in Wilsele. Het Agentschap Wegen en Verkeer laat eerst een fietstunnel aanleggen. In april volgt een autotunnel en ook het wegdek op de E314 wordt vernieuwd en verbreed. Er wordt sterke verkeershinder verwacht in beide richtingen. [naar artikel]
Omwonenden zijn teleurgesteld in de renovatie van het E17-viaduct in Gentbrugge, het zogenaamde brokkelviaduct, dat onlangs nieuwe voegen en geluidsschermen heeft gekregen. Na een renovatie van 40 miljoen euro, is het lawaai alleen maar toegenomen, klinkt het. “De overlast is nog groter dan ervoor.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.