Moet iedereen met een bedrijfswagen straks elektrisch rijden? En kan je werkgever je daartoe verplichten? Of blijft het toch nog mogelijk om voor... [naar artikel]
01:00 Een grote meerderheid van de bestelde bedrijfswagens zal volgend jaar volledig elektrisch zijn. Zeker nu hybrides hun fiscale voordelen verliezen, versnelt de transformatie naar een volledig uitstootl... [naar artikel]
Moet iedereen met een bedrijfswagen straks elektrisch rijden? En kan je werkgever je daartoe verplichten? Of blijft het toch nog mogelijk om voor... [naar artikel]
Ondanks een vervijfvoudiging van het aandeel elektrische bedrijfswagens op vijf jaar tijd, zijn ze nog altijd maar goed voor slechts 0,6 procent van alle bedrijfswagens die vandaag op de Belgische wegen rondrijden. Dat blijkt uit een analyse van hr-dienstenbedrijf Acerta op basis van de gegevens van werknemers in dienst bij meer dan 45.000 werkgevers. Vooral […] Het bericht Autosalon – Amper 0,6 procent van bedrijfswagens in België is elektrisch verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De elektrificatie van ons wagenpark is ingezet. “De Belgische automobielsector verwacht dat binnen 4 jaar 6 op de 10 nieuwe wagens elektrisch zal zijn, met dank aan de bedrijfswagen. “Het particuliere segment vertoont echter een bijzonder verontrustende vertraging in de transitie”, aldus mobiliteitskoepel Mobia. Dat vraagt de overheid sterke stimuli, willen we tegen 2030 ook de particuliere autobezitter mee op de kar krijgen. [naar artikel]
Moet iedereen met een bedrijfswagen straks elektrisch rijden? En kan je werkgever je daartoe verplichten? Of blijft het toch nog mogelijk om voor... [naar artikel]
De elektrische wagens zijn aan een stevige opmars bezig. De bedrijfswereld neemt daarbij het voortouw. En het aantal duurzame bedrijfswagen zal alleen maar toenemen. Uit gegevens van het mobiliteitsoplossingenbedrijf Arval blijkt dat 3 op de 4 bedrijfswagens die in de tweede helft van 2023 besteld werden volledig elektrisch zullen zijn. In het nieuws: Tal van […] [naar artikel]
Uit een vergelijking van leasemaatschappij Leaseplan blijkt dat de elektrische bedrijfswagen qua kostprijs steeds meer kan concurreren met benzines en diesels. In de middenklasse is hij nu al goedkoper. Maar de infrastructuur blijft “hopeloos” achter. [naar artikel]
06:49 De coronapandemie heeft ons meer doen fietsen, maar ondertussen blijft de bedrijfswagen omwille van het fiscaal voordeel almaar populairder. [naar artikel]
Ook F1-piloten krijgen een zogenaamde 'bedrijfswagen'. Bij het McLaren F1-team namen Lando Norris en Carlos Sainz onlangs hun 'bedrijfswagen' in ontvangst. [naar artikel]
Het aantal werknemers met een bedrijfswagen blijft toenemen, met de grootste stijging bij de jongeren. Dat meldt HR-bedrijf Attentia. "Vandaag heeft bijna één op vijf werknemers een bedrijfswagen." 'Cash for car' slaat nog niet aan, zo bleek eerder al. Het principe waarbij de bedrijfswagen omgeruild kan worden voor cash, is inmiddels wel versoepeld. [naar artikel]
Uit cijfers van de hr-dienstengroep Acerta blijkt dat een recordaantal bedienden een bedrijfswagen heeft. Dat cijfer is vorig jaar gestegen met 3 procent. Dat meldt De Tijd. De coronacrisis heeft volgens Acerta bijgedragen aan die toename. De bedrijfswagen blijft één van de populairste extralegale voordelen in ons land. Daar is tijdens de coronacrisis niet veel […] [naar artikel]
Als de huidige fiscaliteit blijft bestaan, loont het niet de moeite om een bedrijfswagen en een tankkaart in te ruilen voor extra nettoloon. [naar artikel]
Binnenkort krijgen de gebruikers van een bedrijfswagen niet één maar twee alternatieven voorgeschoteld die hen moeten verleiden om minder de auto te gebruiken. De cash-for-car-regeling is gisteren al goedgekeurd in de kamer, vandaag is het de beurt aan het mobiliteitsbudget. Maar hoe werken deze regelingen? En wat krijgt u straks in ruil voor uw bedrijfswagen? [naar artikel]
Een bedrijfswagen is geen reden meer voor een Belgische werknemer om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Maar hoewel de interesse voor de bedrijfswagen afneemt, steeg het aantal de afgelopen tien jaar met maar liefst 56 procent. [naar artikel]
Hoewel thuiswerk behoorlijk ingeburgerd is geraakt, blijft een bedrijfswagen financieel interessant. Voor de bijdrage die je betaalt als werknemer kan je immers niet zomaar een eigen auto kopen. Maar is de regeling ook op lange termijn voordelig? En hoeveel gaat er eigenlijk precies van je loon? Jobat.be vroeg het aan een juridisch expert. [naar artikel]
Meer dan een kwart van de nieuw bestelde bedrijfswagens is elektrisch. Dat blijkt uit cijfers van sectorfederatie Renta. Die forse toename van stekkerauto’s zorgt ervoor dat wie een oudere bedrijfswagen heeft op benzine of diesel volgend jaar fors meer belastingen betaalt, tot honderden euro’s per jaar. [naar artikel]
Meer dan een kwart van de nieuw bestelde bedrijfswagens is elektrisch. Dat blijkt uit cijfers van sectorfederatie Renta. Die forse toename van stekkerauto’s zorgt ervoor dat wie een oudere bedrijfswagen heeft op benzine of diesel volgend jaar fors meer belastingen betaalt, tot honderden euro’s per jaar. [naar artikel]
Ook paus Fransiscus heeft af en toe recht op een nieuwe bedrijfswagen, al had Paul Magnette de kerkleider wellicht liever volledig elektrisch door... [naar artikel]
Tegen 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Wie geen bedrijfswagen heeft, kijkt alleen al omwille van de hoge brandstofprijzen zelf uit naar een elektrisch voertuig. Maar hoe kan je een laadpaal laten installeren als je in een appartement woont? En wat als je als zo’n paal in de parkeergarage helemaal niet ziet zitten omdat je bang bent voor brand? Brandweerkapitein Wim Verbakel en Dominique Krickovic van de Unie van Syndici zetten op een rij wat je als flatbewoner met of zonder elektrische wagen moet weten. [naar artikel]
Slechts een op de tachtig bedienden met een bedrijfswagen heeft die wagen ingeruild voor een mobiliteitsbudget. Dat blijkt maandag uit een analyse van SD Worx bij meer dan 36.000 werkgevers en meer dan 1,1 miljoen werknemers. Het aandeel werknemers met een mobiliteitsbudget is in 2022 wel bijna verdubbeld, van 0,10 procent in 2021 naar 0,18 procent, maar blijft dus beperkt. Met het federale mobiliteitsbudget ruilen medewerkers hun wagen in voor een budget, waarmee ze zelf hun mobiliteit duurzaam invullen. Voorlopig komen enkel bedienden met een bedrijfswagen in aanmerking. [naar artikel]
Jagers meldden zaterdagmiddag bij de politie dat ze een lijk hadden gevonden, dat deels was begraven in een bosgebied bij Meerlo, een dorp in de gemeente Horst. [naar artikel]
Al jaren kun je horen en lezen dat het Autosalon van Brussel ‘helemaal in het teken van elektrisch rijden’ staat, maar pas met de editie 2020 wordt... [naar artikel]
Een auto van het werk blijft aan populariteit winnen, zo blijkt uit cijfers van hr-dienstverlener Acerta. Maar wat is de impact van zo’n bedrijfswagen op je loon? En zijn er gevolgen voor je dertiende maand en pensioen? Jobat.be vroeg het aan Karolien Van Herpe, legal experte verloning bij Acerta Consult. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.