Uit frustratie heeft Rudy Bonten een eigen laadpaal ontwikkeld. Deze laadpaal ziet eruit als een afvoerpijp en is bedoeld om ingezet te worden in een woonwijk. Bonten richtte het bedrijf Co-Laden op en wil zijn project verder uitrollen. Hij sprak erover met Business AM. Beluister hier het volledige gesprek met Rudy Bonten: De essentie: De […] [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
De laadpaal voor rijwoningen van Hasselaar Danny Vaes nadert de serieproductie. De belangstelling voor het laadconcept dat een doorbrak kan betekenen voor de elektrische auto is enorm. [naar artikel]
Co-laden, het bedrijf achter de laadpaal voor rijwoningen Archie, bereidt een nieuwe kapitaalronde voor. Het verse geld moet Archie in staat stellen om de markt van laadpalen te veroveren. “We hebben nu al meer dan 100 aanvragen”, zegt topman Rudy Bonten. [naar artikel]
De Hasseltse ondernemer Philippe Bodson heeft op de luchthaven van Antwerpen zijn eigen luchtvaartmaatschappij voorgesteld: Air Charters Europe, kortweg ACE. De topman van het bedrijf ASL wil met ACE exclusieve groepsreizen aanbieden in heel Europa. De maatschappij mikt vooral op grote bedrijven en sportclubs die een privé-vliegtuig willen charteren. [naar artikel]
Tussen de verschillende laadpalen zijn er grote prijsverschillen. Een laadbeurt kan daardoor bij de ene laadpaal dubbel zo duur zijn als bij een ander. Daar zit meer achter dan alleen de snelheid waarmee de laadpaal laadt. "De kostprijs hangt vooral af van het moment waarop de laadpaal is gezet", vertelt Bart Massin van EV Belgium in "De wereld vandaag". [naar artikel]
03:30 Het Hasseltse WMW, niet bepaald een bekende bedrijfsnaam, ontwikkelt zich als wereldspeler op het vlak van internet of things. De toepassingen van het bedrijf verzamelen en verwerken sensordata tot nu... [naar artikel]
Zaterdagochtend is de Peltse ondernemer in groenaanleg, zwembaden en kunstgrassen Gert Kwanten door zijn personeel verrast. Kwanten woont aan de Hasseltse Quartier Bleu en daar hadden zijn personeelsleden 35 ‘Sprinters’ opgesteld. [naar artikel]
07:17 Ondernemer Andy De Jong haalde eerder dit jaar nog 12 miljoen euro kapitaal op met zijn bedrijf Paleo dat de code van vlees kraakte en plantaardige ingrediënten ontwikkelt om vleesvervangers de smaak ... [naar artikel]
Wie een laadpaal installeert die een elektrische wagen stroom kan doen terugleveren aan een gebouw, kan die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximum 8.000 euro aftrekken van zijn belastingen. Die bidirectionele laadpaal wordt daardoor financieel nog interessanter dan een klassieke thuisbatterij. [naar artikel]
De gemeente Wemmel krijgt de eerste openbare laadpaal die er komt op aanvraag, in dit geval op vraag van het gemeentebestuur. De Vlaamse overheid lanceert het project "Paal volgt Wagen", waarbij zowel burgers als gemeentebesturen een publieke laadpaal kunnen aanvragen. En de primeur is dus voor Wemmel. [naar artikel]
De stad Mechelen wil een nieuw type laadpaal voor elektrische wagens uitproberen: de Lupys. Het gaat om een laadpaal die in de hoogte, tegen de voorgevel van een huis wordt gemonteerd. Op die manier heb je geen oplaadkabel op de rijbaan of op het voetpad. De stad zoekt nu Mechelaars die willen meewerken. [naar artikel]
Aan het Stationsplein heeft een (vracht)wagen een laadpaal voor elektrische voertuigen omvergereden. De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf. [naar artikel]
Wat een gemak, als je je elektrische bedrijfsauto thuis kan opladen. Gewoon ’s avonds inpluggen, om dan ’s ochtends met een volle batterij weer naar het werk te vertrekken. Zonder je ooit zorgen te moeten maken of er wel een laadpaal vrij zal zijn. Kortom: een laadpaal thuis is handig. Heel wat vragen dringen zich dan ook op als je een werknemer in die (toekomstige) situatie bent. Jobat.be beantwoordt ze voor je. [naar artikel]
Wie een ‘bidirectionele’ laadpaal installeert, zal die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximaal 8.000 euro kunnen aftrekken van zijn belastingen. Minister van Financiën, Vincent Van Peteghem, wil met zijn wetsontwerp, voor vergroening van mobiliteit, onder meer de subsidies voor het plaatsen van een laadpaal van 1.500 naar 1.750 euro verhogen. Een reden daarvoor zou […] [naar artikel]
Wat een gemak, als je je elektrische bedrijfsauto thuis kan opladen. Gewoon ’s avonds inpluggen, om dan ’s ochtends met een volle batterij weer naar het werk te vertrekken. Zonder je ooit zorgen te moeten maken of er wel een laadpaal vrij zal zijn. Kortom: een laadpaal thuis is handig. Heel wat vragen dringen zich dan ook op als je een werknemer in die - mogelijke - situatie bent. Jobat.be beantwoordt ze voor je. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Het verhaal van de Hasseltse ondernemer Jonas Coenen bewijst dat je een nachtmerrie te boven kan komen, zolang je je hoofd niet laat hangen. Een... [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2025 een laadpaal voor bestuurders van elektrische wagens binnen de 250 meter van de woonst. Wie geen mogelijkheid heeft om op privaat terrein een laadpaal te plaatsen zal er een kunnen aanvragen binnen die perimeter. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekend. Minister Peeters zet op het […] [naar artikel]
In Luithagen-Haven in Antwerpen is een Tesla zaterdagavond volledig uitgebrand. Het voertuig was aangesloten aan een laadpaal en daarbij ontstond rookontwikkeling. [naar artikel]
Dan heb je een laadpaal, maar kan je hem niet meer gebruiken omdat de app niet meer werkt. En die app is de enige toegang tot de laadpaal. Het overkomt honderden en wellicht zelfs duizenden eigenaren van een laadpaal van het merk Powerdale. “Alsof je een wasmachine koopt maar die niet meer kan gebruiken omdat de leverancier failliet is”, getuigt een gebruiker. Wat kunnen de gedupeerden nu doen? [naar artikel]
Rudi Vanderstraeten (57), de bekende Hasseltse horeca-ondernemer, zit sinds vrijdagnacht in de gevangenis van Hasselt. Hij moet in de cel blijven tot er klaarheid is gekomen in het onderzoek naar de omstandigheden waarin zijn vrouw om het leven is gekomen. [naar artikel]
Nu we meer en meer elektrisch beginnen te rijden, is een eigen laadpaal niet langer een overbodige luxe. Gratis is de installatie natuurlijk niet. Maar wat kost het? En waar moet je rekening mee houden als je thuis een laadpaal wil installeren? Bouwsite Livios legt uit wat je moet weten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.