19:34 De autobouwers in Europa maken zich grote zorgen dat er niet genoeg laadpalen zullen zijn om de exploderende groei van elektrische auto's op te vangen. [naar artikel]
Omdat er nog geen Europese standaard is, ontstaat in ons land een jungle van laadpalen, stopcontacten en stekkers voor elektrische auto’s. [naar artikel]
Langs de belangrijkste Europese snelwegen moeten vanaf 2026 minstens om de 60 kilometer laadpalen voor elektrische voertuigen terug te vinden zijn. Twee jaar later moet dat gelden voor de helft van het Europese wegennetwerk. Dat heeft het Europees Parlement dinsdag definitief beslist. [naar artikel]
Langs de belangrijkste Europese snelwegen moeten vanaf 2026 minstens om de 60 kilometer laadpalen voor elektrische voertuigen terug te vinden zijn. Twee jaar later moet dat gelden voor de helft van het Europese wegennetwerk. Dat heeft het Europees Parlement dinsdag definitief beslist. [naar artikel]
Verzekeraar Ethias en Wallonie Entreprendre investeren samen met holdingmaatschappij Gridlink, 24 miljoen euro in laadpaalbedrijf Sparki. Die wil tegen begin 2026 zo'n 600 snellaadpalen bijplaatsen. Met name over de taalgrens. Want in Vlaanderen volgt het aanbod de vraag goed, maar in Brussel en Wallonië rijden er ook steeds meer elektrische wagens rond en daar is … The post BEKIJK – Sparki pakt tekort aan laadpalen in Wallonië aan appeared first on Trends. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
Een relatief bescheiden investering in oplaadinfrastructuur langs de grote Europese snelwegen zou voor het wegtransport op lange afstand een belangrijke hefboom voor een verschuiving naar elektrisch vervoer kunnen betekenen. Dat staat in een rapport van de denktank Transport & Milieu (T&E). De organisatie vraagt dat de Europese Unie een budget van 190 miljoen euro zou […] Lees dit artikel: Europese transportcorridors hebben drastisch meer laadpalen nodig [naar artikel]
19:49 De Belgische bedrijfswagenrijder loopt vooruit op de nieuwe fiscale regels en schakelt in hoog tempo over naar elektrische auto’s. ‘Een jaar geleden was een tekort aan laadpalen nog het grote probleem... [naar artikel]
De Limburgse start-up Pluon maakt laadpalen met een uniek, gepatenteerd systeem: een vervangbare laadmodule. Bij een defect kan er snel een nieuwe in, terwijl de kapotte laadmodule in hun atelier wordt hersteld. Zo zijn hun laadpalen nooit dagenlang buiten dienst door de schaarste aan techniekers. Onder meer Aldi installeert de laadpalen van Pluon op z'n … The post BEKIJK – Pluon patenteert laadpalen met vervangbare kop appeared first on Trends. [naar artikel]
Als straks tienduizenden laadpalen bijkomen in ons land, wordt ook de vraag naar installateurs steeds groter. Daarom gaat de Provinciale secundaire school Bilzen in de technische afdelingen studenten in de tweede en derde graad de expertise aanleren. Het bedrijf Veton heeft als didactisch materiaal drie laadpalen geschonken aan de school. [naar artikel]
540.000 mensen bezochten dit jaar het autosalon. Dat is iets minder dan normaal, maar de autofederatie Febiac is tevreden. Het autosalon duurde... [naar artikel]
Het aantal laadpalen voor elektrische voertuigen stijgt razendsnel in Vlaanderen. Dit jaar werden al 9.000 openbare laadpalen bijgeplaatst. En er staan nu drie keer meer snelladers dan een jaar geleden. [naar artikel]
Als de Europese Unie tegen het jaar 2050 CO2-neutraal wil zijn, moeten er tegen 2030 ruim 2,9 miljoen oplaadpalen voor elektrische auto’s staan. Voor België gaat het om ongeveer 85.000 extra laadpalen. [naar artikel]
De Europese Commissie schat het tekort daarmee groter in dan de federale regering. Voor de Eurozone is de Commissie wel licht optimistisch. [naar artikel]
16:50 Het aantal laadpalen voor e-auto's in ons land groeit, maar we doen het een pak slechter dan Nederland. [naar artikel]
Vakbond ACV Openbare Diensten vraagt een onderhoud met minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) over het tekort aan telefonisten bij de noodcentrales 101 in Antwerpen en Brussel. Die tekorten lopen volgens afgevaardigde John Pollet op tot 40 procent. [naar artikel]
Er moet een massale uitrol van oplaadpunten en tankstations voor duurzame brandstoffen, zoals waterstof, komen. Dat staat in een tienpunten-programma dat de European Automobile Manufacturers ‘Association (Acea) over de duurzame ontwikkeling van de sector heeft gepubliceerd. Nieuwe ontwikkelingen zijn voor de autosector van groot belang. Er lijkt op de automarkt immers een einde te zijn […] The post Europese autosector: ‘Investeer meer in laadpalen’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vakbond ACV Openbare Diensten vraagt een onderhoud met minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden over het tekort aan telefonisten bij de noodcentrales 101 in Antwerpen en Brussel. Die tekorten lopen volgens afgevaardigde John Pollet op tot 40 procent. [naar artikel]
Op de site van Living Tomorrow in Vilvoorde zijn vandaag de eerste vier ultrasnelle elektrische laadpalen in gebruik genomen. Iedereen kan zijn elektrische wagen aan die laadpalen in ongeveer 15 minuten opladen. De laadpalen zijn een eerste stap om van de nieuwe Living Tomorrow-campus een belangrijk Hoppinpunt te maken aan de Brusselse Ring. [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
Telenet wordt actief op de markt van laadpalen voor elektrische wagens. Onder de merknaam Blossom gaat het telecombedrijf vanaf 1 april voor bedrijven laadpalen bij werknemers thuis installeren. [naar artikel]
17:14 De Brusselse regering wil 200 laadpalen installeren om zijn achterstand op het gebied van elektrische mobiliteit in te halen. [naar artikel]
Elektrisch rijden is in opmars: van de 6 miljoen auto's op de Belgische wegen is al een half miljoen een zogenaamde 'stekkerauto'. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Traxio. 200.000 auto's zijn volledig elektrisch en 300.000 zijn plug-in hybride. 'WinWin' krijgt daarover steeds meer praktische vragen: een antwoord op de 5 meest gestelde vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.