Voortaan kan je op twaalf locaties in Bredene deelsteps ontlenen. Het proefproject met 335 steps loopt een maand. [naar artikel]
De stad Antwerpen wil nog voor de zomer no-gozones en no-parkzones invoeren voor deelsteps. De snelheid van de deelsteps zouden ook beperkt worden naar 8 km/u in voetgangerszones, zoals op de Meir. [naar artikel]
De test met deelsteps in Hasselt was de voorbije maanden een succes. Bezoekers kunnen de elektrische steps gebruiken om van aan de Trixxo arena, aan de rand van de stad, naar het centrum te rijden. De steps worden er vaker uitgeleend dan de deelfietsen. [naar artikel]
De stad wil no-gozones en no-parkzones invoeren voor deelsteps in Antwerpen. Daarbij zouden ze in voetgangerszones zoals de Meir maar 8 km/u mogen rijden. Dat heeft schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) bekendgemaakt maandag. [naar artikel]
Elektrische steps lijken in Antwerpen steeds meer hun plaats te veroveren. De deelsteps van ‘Bird’, die in oktober gelanceerd zijn, duiken overal op. Maar ook de verkoop van elektrische steps doet het erg goed. [naar artikel]
Er komen geen elektrische deelsteps in Leuven. Ook niet onder bepaalde voorwaarden. Het stadsbestuur weigert de aanvragen van verhuurbedrijven al jaren, maar liet tot nu toe de deur altijd op een kier staan. "Maar ik denk dat ik vandaag wel kan zeggen dat dat een definitieve keuze is", vertelt schepen van Mobiliteit David Dessers (Groen) op Radio2 Vlaams-Brabant en Brussel. [naar artikel]
België is met Lime alweer een deelsysteem van elektrische steps rijker. De vloot van deelsteps van Lime is vanaf vandaag te gebruiken in de grote autosteden Brussel en Antwerpen. Lime is een start-up uit Californië die met zijn elektrische deelsteps de steden een duurzame mobiliteitsoplossing wil geven. Het bedrijf is al actief in onder meer […] Het bericht Elektrische deelsteps van Lime landen in Brussel en Antwerpen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Overdag racen elektrische steps door de straten van Antwerpen, ’s nachts is het een race náár de steps. Vanaf 21 uur gaan ‘chargers’ op pad om alle deelsteps van Bird te verzamelen, op te laden en de volgende ochtend weer in de stad te verspreiden. En die race mag u letterlijk nemen. Hier heerst moordende concurrentie, en dan worden weleens vuile trucjes bovengehaald. [naar artikel]
Het Amerikaanse bedrijf Lime lanceerde vrijdag haar elektrische deelsteps in Antwerpen. Diezelfde dag zijn de steps al gedeactiveerd en weggehaald, op vraag van de stad. [naar artikel]
Na deelwagens en -scooters komt het deelplatform Poppy nu ook met deelsteps. Het wordt dan na Bird de tweede aanbieder van dit soort vervoersmiddel in Antwerpen. Poppy start met tientallen steps binnen de Ring, en wil snel uitbreiden naar tweehonderd deelsteps. Het gebruik van de step kost 1 euro bij vertrek, en nadien 15 cent per minuut. [naar artikel]
Brussel gaat het aantal deelsteps beperken vanaf 2024. Nu zijn er nog 21.000 e-steps toegelaten in het Brussels Gewest, maar tegen dan nog maar 8.000. De Brusselse regering wil ook nog maar 2 aanbieders van deelsteps in de stad. [naar artikel]
Voorbijrazende en rondslingerende deelsteps: u hebt ze ongetwijfeld opgemerkt in het straatbeeld en ook bij de stad Antwerpen regent het klachten. Om komaf te maken met de nonchalance waarmee gebruikers met dit vervoersmiddel in de binnenstad omgaan, bepaalde de stad in samenwerking met de aanbieders beperkingen in de vorm van drie zones: “Als blijkt dat 8 kilometer per uur te traag is, kunnen we de snelheid herevalueren.” [naar artikel]
Overdag racen elektrische steps door de straten van Antwerpen, ’s nachts is het een race náár de steps. Vanaf 21 uur gaan ‘chargers’ op pad om alle deelsteps van Bird te verzamelen, op te laden en de volgende ochtend weer in de stad te verspreiden. En die race mag u letterlijk nemen. Hier heerst moordende concurrentie, en dan worden weleens vuile trucjes bovengehaald. [naar artikel]
In Antwerpen verschijnen vandaag de eerste elektrische deelsteps van Bird. Het bedrijf start met vijftig tot honderd steps in het gebied binnen de Ring. De klant mag de Bird-step achterlaten op zijn of haar bestemming. De steps zijn beschikbaar tussen 7 en 21u. [naar artikel]
In Antwerpen zijn twee jongedames actief die verschillende horeca-uitbaters hebben opgelicht. Ze gaan ervandoor zonder hun rekening te betalen. De tafelschuimsters sloegen ook toe bij Gunther Dieltjens van restaurant The Bistro. "Ze gaan gewiekst te werk, mijden camera's en vluchten met hun steps", zegt hij op Radio 2 Antwerpen. [naar artikel]
Volgens het Belgisch Instituut voor verkeersveiligheid VIAS zijn steps vooral gevaarlijk, wanneer mensen ze niet vaak of voor het eerst gebruiken. "We weten uit een studie dat de slachtoffers vooral mensen zijn die een eerste keer zo'n step gebruiken of heel occasioneel", zegt Stef Willems op Radio 2 Antwerpen. Hij reageert daarmee op cijfers van ongevallen met gewonden in de stad Antwerpen. Het stadsbestuur is bezorgd, omdat het aantal meer dan verdubbeld is in een jaar tijd, van 34 tot 85. [naar artikel]
Het Amerikaanse bedrijf Lime lanceerde vrijdag zijn elektronische deelsteps in Antwerpen. Nog diezelfde dag werden de steps al gedeactiveerd en weggehaald, op vraag van de stad. “Er is geen vergunning”, zegt Antwerps schepen van Mobiliteit, Koen Kennis (N-VA). “De aanbieder moet de procedure volgen.” [naar artikel]
De Brusselaars hebben nog geen tijd gehad om te wennen aan het nieuwe stadsbeeld met de elektrische deelsteps die op elke straathoek klaar stonden voor gebruik, of verschillende operatoren pakken hun biezen (en steps). Zo zullen operatoren Wind en ook Hive, die respectievelijk 500 en 800 steps introduceerden in juni en juli, de hoofdstad al de rug toekeren, zo meldt La Denière Heure. [naar artikel]
Antwerpen zet met levensgrote beelden van dieren het 175-jarig bestaan van de Zoo in de kijker. Maar de dieren in het Antwerpse centrum worden zwaar mishandeld door vandalen. "We hebben hier te maken met seizoensgebonden criminaliteit." [naar artikel]
In Amerika klagen verschillende mensen Bird en Lime, de bedrijven achter elektrische deelsteps, aan. De populaire steps racen aan een hoge snelheid tussen de massa en veroorzaken zo wel eens een ongeval. Brussel, dat de steps sinds kort ook heeft, kijkt beter uit. [naar artikel]
De Brusselaars hebben nog geen tijd gehad om te wennen aan het nieuwe stadsbeeld met de elektrische deelsteps die op elke straathoek klaar stonden voor gebruik, of verschillende operatoren pakken hun biezen (en steps). Zo zullen operatoren Wind en ook Hive, die respectievelijk 500 en 800 steps introduceerden in juni en juli, de hoofdstad al […] Het bericht Elektrische deelsteps fietsen weg uit Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Elektrische steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Je hebt de deelsteps, die je in de grote steden van straat kan plukken en er dan je ritje mee maken. Maar heel veel mensen hebben ondertussen ook hun eigen elektrische step in huis gehaald. Maar hoe veilig, kwalitatief en betrouwbaar zijn die? Test Aankoop deed de test. [naar artikel]
No-gozones voor de politie: ze bestaan wel degelijk in de buitenwijken van Parijs. Dat blijkt uit een reportage van "Terzake" over Aulnay-sous-Bois, de voorstad waar de recente onlusten in en rond de Franse hoofdstad zijn begonnen. [naar artikel]
De elektrische steps die je in Brussel en Antwerpen kunt huren, moeten ook weer opgepikt én opgeladen worden. Onze reporter racete een avondje mee als ‘charger’. “Dit is héél hard werk. En de concurrentie is moordend.” [naar artikel]
Vanaf vandaag duiken er elektrische deelsteps op in het Gentse straatbeeld. Het bedrijf Hoppy uit Destelbergen parkeert de steps op privédomein en zorgt er zo voor dat de steps niet blijven rondslingeren op straten en pleinen. Daardoor hebben ze geen vergunning nodig van de stad. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.