In de eerste drie maanden van het circulatieplan in Gent zijn er binnen de stadsring opvallend minder ongevallen gebeurd dan in dezelfde periode [naar artikel]
In de eerste drie maanden van het circulatieplan in Gent zijn er binnen de stadsring opvallend minder ongevallen gebeurd dan in dezelfde periode in 2016. Dat meldt de Gentse schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Filip Watteeuw. “Het totaal aantal ongevallen is met 30 procent gedaald en ook het aantal ongevallen met zwaargewonden en lichtgewonden is behoorlijk afgenomen.” [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot bijna 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
Sinds het circulatieplan in april is ingevoerd in de Gentse binnenstad, is het aantal ongevallen met 28% gedaald. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 procent gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. “We zijn erg blij met dat resultaat”, zegt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw. “Het was […] [naar artikel]
De Gentse binnenstad wordt steeds veiliger. Sinds de invoering van het circulatieplan gebeurden binnen de R40 volgens de politie een kwart minder ongevallen, vergeleken met vorig jaar. 'Een combinatie van de zone 30 en het circulatieplan', klinkt het. In de hele stad daalt het aantal verkeersslachtoffers al vier jaar op rij. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 pct gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. [naar artikel]
Na protest van de middenstand past de burgemeester in Lanaken het circulatieplan aan. Gewijzigde rijrichtingen, doodlopende straten en geschrapte parkeerplaatsen waren voor de handelaars een doorn in het oog. Gevolg: minder klanten en dus minder omzet. Na een petitie en een protestactie wordt het plan nu na nog geen drie maanden herzien. Meer dan 1 miljoen euro verbrast, reageert oppositiepartij CD&V. [naar artikel]
Nieuwe voetgangerstellingen tonen aan dat er na de start van het circulatieplan op 3 april een dipje was in de drukte in de binnenstad van Gent, maar dat die zich snel herstelde. Toch voelden veel bewoners en handelaars vorige week als een kalme week aan. Filip Watteeuw wijst naar het “druktegevoel”. “Een straat zonder auto’s ziet er minder druk uit.” [naar artikel]
Gent pakt uit met een positieve evaluatie van het circulatieplan. Toch zijn er zaken die minder vlot lopen, en die worden nu aangepakt. Er zullen 13 belangrijke aanpassingen gebeuren. We zetten ze voor u op een rijtje. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt vlot. Er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt rustig, er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 pct gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. [naar artikel]
Bijna een jaar na de invoering van het circulatieplan in Gent komt de stad met een eerste evaluatie en die is erg positief. De luchtkwaliteit is verbeterd, er staan minder files en het aantal verkeersongevallen is fors gedaald. Tegelijk stuurt de stad het plan op verschillende punt bij. [naar artikel]
Door de lockdown zijn er minder ongevallen, minder gewonden en minder doden in het verkeer. Maar de ongevallen die gebeuren, zijn wel twee keer dodelijker. Oorzaak: te snel rijden omdat er minder verkeer is. [naar artikel]
Ook in de Liefkenshoektunnel op de Antwerpse Ring (R2) was er dit jaar door de coronacrisis flink minder verkeer. Het vrachtverkeer viel er met 5 procent terug, het aantal personenwagens zelfs met 26 procent. Dat leidde niet alleen tot minder files, maar ook tot minder ongevallen. [naar artikel]
Het afgelopen jaar hebben we ons minder met de auto verplaatst en zijn er minder ongevallen gebeurd. Toch stijgt de premie voor autoverzekeringen bij sommige verzekeraars. [naar artikel]
De Nederlandse winkelketen Hema heeft in de eerste drie maanden van dit jaar bijna de helft minder omzet gerealiseerd in... The post Bijna de helft minder omzet voor Hema in ons land appeared first on Business AM. [naar artikel]
19:01 Supermarktketen Carrefour heeft in de eerste zes maanden twee procent minder omzet gerealiseerd in ons land, tot 2,08 miljard euro. Het bedrijf verwijst naar 'operationele moeilijkheden', wellicht een... [naar artikel]
Voor het eerst zijn er duidelijke cijfers over de luchtkwaliteit in Gent, voor en na de invoering van het veelbesproken circulatieplan. Daaruit blijkt dat de luchtkwaliteit in de stad sterk verbeterd is. Er zit veel minder stikstofdioxide in de lucht, in het centrum én langs de binnenring. [naar artikel]
De exclusieve verlichtingswinkel Cargo Art in de Krommewal vertrekt na twintig jaar uit het centrum van Gent. Zaakvoerder Pierre Misseghers zegt dat zijn omzet halveerde door het circulatieplan. En toen moest corona nog komen… [naar artikel]
Sinds de invoering van het Gentse circulatieplan zijn er meer dan een derde minder ongevallen gebeurd in de stad. Dat verklaarde mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) op een persconferentie, waarover De Standaard bericht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.