De “laagste prijzen” waarmee supermarktketen Colruyt altijd uitpakt, verrichten geen wonderen meer. Het bedrijf waarschuwt aandeelhouders voor een “sterk lagere winst”, waarna de beurskoers naar het laagste peil sinds 2015 dook. Maar wat is de oorzaak van de malaise? “Colruyt heeft veel minder van het corona-effect geprofiteerd.” [naar artikel]
Dreamland, de speelgoedketen van Colruyt Group, laat zijn laagsteprijsgarantie los. De prijzen volgen van internationale onlinespelers die niet dezelfde service bieden, bleek niet altijd meer houdbaar. Net zoals de supermarkt Colruyt garandeerde Dreamland tot voor kort de laagste prijs voor zijn hele assortiment. Klanten die toch ergens een lagere prijs zagen, kregen hun geld – […] The post Colruyt-dochter Dreamland garandeert niet langer laagste prijs appeared first on Business AM. [naar artikel]
Colruyt is nog altijd de goedkoopste supermarkt van België. Dat blijkt uit de jaarlijkse resultaten van de supermarktenquête van Test-Aankoop. Maar de concurrentie is hard: Colruyt laat zijn prijzen extra zakken als er een Albert Heijn in buurt is. Kijken we alleen naar de huismerken, dan zijn Lidl en Aldi nog altijd veel goedkoper dan de concurrentie. Hekkensluiter Smatch zakt verder weg en was het afgelopen jaar maar liefst 28 procent duurder dan de goedkoopste Colruyt. [naar artikel]
Colruyt maakt zijn reputatie van laagste prijzen ook dit jaar waar, al is het verschil met Albert Heijn en Okay klein. ProxyDelhaize, Smatch en Match zijn het duurst. Als je alleen naar de huismerken kijkt, is Boni van Colruyt 25 procent duurder dan de huismerken van Lidl en Aldi. Los van de prijs, is Bio-planet de favoriete winkel. [naar artikel]
De retailgroep Colruyt heeft afgelopen jaar zijn nettowinst zien dalen met een kwart. Dat is de grootste daling in bijna veertig jaar. Colruyt voorspelt dit jaar nog een verdere daling. [naar artikel]
Jef Colruyt heeft meer toelichting gegeven bij zijn vertrek als CEO van Colruyt Group. Hij blikt tevreden terug en verzekert dat Colruyt de laagste prijzen zal blijven garanderen. "Het is ons engagement naar de klant toe", zegt hij. Vanaf 1 juli neemt operationeel directeur Stefan Goethaert het roer over, de eerste CEO niet uit de Colruytfamilie. [naar artikel]
Brengt de belofte steeds de laagste prijs te garanderen Colruyt naar de afgrond? Nu CEO Jef Colruyt een stap opzij zet, rijst de vraag hoe zijn opvolger het tij kan keren. Winkelexpert en professor Pierre-Alexandre Billiet windt er geen doekjes om: “Het uur van de waarheid is aangebroken.” Een analyse: de toekomst ziet er niet fraai uit. [naar artikel]
Het aandeel Colruyt verloor gisteren bijna een kwart van zijn waarde en noteerde op zijn laagste niveau sinds 2006. Dat zorgt voor kopbrekens in de Colruyt-familie en niet in het minst bij CEO Jef Colruyt. Binnenkort wordt hij 64 jaar en dat is in de Laagste Prijzencultuur al twee jaar over datum. Zijn opvolging lijkt op een tantaluskwelling. [naar artikel]
21:16 De ‘aanzienlijke daling van de winst’ die Jef Colruyt woensdag aankondigde, hakt zwaar in het aandeel Colruyt. Hoe lang kan de supermarktgroep haar strategie van laagste prijzen nog handhaven naast in... [naar artikel]
“Ergens een lagere prijs gezien? Laat het ons weten en we passen onze prijs aan.” Het is al jaar en dag dé slogan van warenhuisketen Colruyt. Maar houdt die belofte nog altijd stand in tijden van webshops? Niet altijd, zo merkt de consument die online wat prijzen vergelijkt en ziet dat de (buitenlandse) webgiganten sommige producten net iets goedkoper aanbieden. Wat nu, Colruyt? [naar artikel]
Dankzij zijn grootschalige prijsverlagingscampagne heeft supermarktketen Delhaize de kloof met concurrent Colruyt gereduceerd tot 1 à 2 procent. Dat zeggen ze tenminste zelf. Bij Colruyt, dat zijn monopolie op de laagste prijzen al jaren als unique selling point vooropplaatst, reageert men steeds zenuwachtiger. Persberichten met prijsvergelijkingen en advertenties vliegen over en weer. [naar artikel]
16:40 De retailer Colruyt was ontevreden dat hij voor een segment niet als de goedkoopste uit een vergelijkende studie kwam van Test-Aankoop. [naar artikel]
Supermarktketens mogen dan wel opnieuw promotie voeren, als consument betalen we aan de kassa toch nog altijd meer dan voor de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek van Test-Aankoop. Opvallend daarbij is dat vooral Colruyt nog altijd ruim 5 procent duurder is dan voor de lockdown, zo blijkt uit het onderzoek. Colruyt zelf betwist dat en benadrukt dat ze ook in coronatijden de laagste prijzen garanderen. [naar artikel]
12:11 Met een verlies van 8 procent draagt Colruyt de rode lantaarn in de Bel20-index. De hevige concurrentie vreet aan de marges van de keten die prat gaat op de laagste prijs. [naar artikel]
Colruyt zet zichzelf in de markt als de supermarkt van de laagste prijzen. Maar hoe doet de supermarktketen het en hoe is het aandeel geprijsd? Michaël Van Droogenbroeck bespreekt het met Guy Lerminiaux, analist bij Degroof Petercam. [naar artikel]
13:20 Er zijn voortaan minder rode prijzen te zien in de Colruyt-winkels. De keten verlaagt haar prijzen nog wel als de concurrentie dat doet, maar zet dat niet langer in de verf. [naar artikel]
Wie de parking van Colruyt in Hasselt opdraait, krijgt net daarvoor nog een reclameboodschap mee. Niet voor de supermarktketen die gekend staat om de laagste prijzen, wel voor … concurrent Carrefour. Maar mag dat eigenlijk wel? [naar artikel]
Een bikkelharde concurrentie, stijgende grondstofprijzen en consumenten die het laten afweten doen Colruyt pijn. De supermarktgroep verliest zijn status van goedehuisvaderaandeel en moet alle zeilen bijzetten om zijn politiek van de laagste prijzen te garanderen. [naar artikel]
Dreamland, de speelgoedketen van de Colruyt Group, heeft de voorbije maanden zijn laagsteprijsgarantie laten varen. De prijzen volgen van internationale onlinespelers die niet dezelfde service bieden, bleek niet altijd meer houdbaar. [naar artikel]
Jef Colruyt zelf kondigde het vorige week al vaag aan, sinds vandaag is het werkelijkheid: ook marktleider Colruyt bezorgt voortaan warenhuisaankopen aan huis. Tenminste, in enkele delen van Antwerpen en Brussel. Voorlopig. De retailer zegt binnen een jaar 1 op 2 Belgische huishoudens aan huis te zullen kunnen bedienen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.