Vlaanderen telde eind vorig jaar 3.047 publieke laadpunten voor elektrische wagens. Daarmee zit Vlaanderen op koers om de beloofde 5.000 publieke... [naar artikel]
Vlaanderen telt vandaag bijna 19.000 (semi)publieke laadpunten. Dat blijkt donderdag uit cijfers van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). De Vlaamse regering wil dat de teller tegen 2025 op 35.000 laadpunten staat. [naar artikel]
Op 1 januari 2020 waren er 3.814 publieke laadpunten voor elektrische wagens in Vlaanderen, waarvan 90 snellaadpunten. Gent is koploper met 296... [naar artikel]
De komende twee jaar komen er in Vlaanderen nog eens 10.789 extra (semi-)publieke laadpunten bij. Die komen bovenop de 16.000 die er momenteel al zijn. Dat zegt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). Volgens de minister zit Vlaanderen daarmee op koers om de vooropgestelde ambitie van 35.000 laadpunten, ook laadequivalenten genoemd, tegen 2025 te halen. [naar artikel]
Er zijn vorig jaar in Vlaanderen 1.514 publieke laadpunten voor elektrische wagens bijgekomen. Dat is een stijging met 35 procent, zo blijkt vrijdag uit gegevens van Statistiek Vlaanderen. In absolute cijfers gaat het om de grootste toename ooit. [naar artikel]
09:49 Tegen 2025 moet Vlaanderen 35.000 publiek toegankelijke laadpunten tellen. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) komt later deze maand met een projectoproep voor (semi)publieke laadi... [naar artikel]
Wanneer elektrisch rijden de norm wordt, moet er voldoende laadinfrastructuur worden gecreëerd. In ons land zijn er momenteel 11.431 publieke laadpunten, waarvan 4.707 in Vlaanderen. Het aanleggen van bijkomende laadpunten lijkt geen probleem, maar waar moeten die allemaal komen? “Het is een debat dat vandaag nauwelijks wordt gevoerd maar daar kunnen we beter niet te lang meer mee wachten. Als sector ijveren we voor ‘laadpleinen’”, zegt Jochen De Smet van Avere Belgium. [naar artikel]
Van het totale wagenpark in Vlaanderen was vorig jaar maar 0,63% puur elektrisch. Daarmee zit Vlaanderen nog erg ver van de doelstelling van 7,5% tegen 2020. Volgens Jeroen Cockx, coördinator van het Vlaamse actieplan ‘Clean power for transport’, is één van de voornaamste redenen dat het aanbod de vraag niet kan volgen. Het actieplan is […] Het bericht Er rijden te weinig elektrische voertuigen in Vlaanderen rond verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
01:01 De Vlaamse regering wil dat er tegen 2025 in Vlaanderen 35.000 laadpunten staan. Ze rekent daarvoor niet alleen op de publieke laadpunten, maar ook op de semipublieke. Maar hoe publiek zijn semipublie... [naar artikel]
In geen enkele grote Vlaamse stad zijn er meer laadpunten op openbare plaatsen om je elektrische wagen op te laden dan in Gent. De stad wil tegen eind 2025 nog 800 stekkers bij op publiek toegankelijk domein en een 200-tal op private plekken als parkeergebouwen of bij sportaccomodaties. [naar artikel]
De auto-industrie bevindt zich momenteel in een transitieperiode. Niet eerder was er zoveel keuze in hybride modellen als tegenwoordig. Deze techniek combineert ICE met accu’s, waardoor men toch deels elektrisch kan rijden. Een concept dat voornamelijk aanslaat onder Belgen, zoals blijkt uit de 2020 Global Automotive Consumer Study van Deloitte. Belangrijke rol voor hybride komende […] Het bericht Hybride auto wint aan populariteit verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Nederland haalde recent de kaap van 500.000 laadpunten. In België zijn er maar 30.293 publieke en semipublieke laadpunten. Vanwaar dat verschil? En hoe brengen we daar verandering in? Want tegen 2030 rijden er naar schatting 1,6 tot 2 miljoen elektrische auto’s rond in ons land... Bouwsite Livios vroeg het aan EV Belgium. [naar artikel]
Vlaanderen telt intussen meer dan 25.000 laadpunten voor elektrische voertuigen. Dat blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters. Vlaanderen zit daarmee op koers om de doelstelling van 35.000 laadequivalenten tegen 2025 te halen. [naar artikel]
Voor het eerst is becijferd hoeveel publieke laadpalen Vlaanderen tegen 2030 zal nodig hebben. En dat zijn er met 124.640 een stuk meer dan aanvankelijk gedacht. “Iedereen – van de laadpaalproducent tot de minister – zal een tandje moeten bijsteken”, zegt Jochen De Smet van sectororganisatie EV Belgium. [naar artikel]
Vlaanderen zit op schema om een aantal doelstellingen rond elektrische wagens te halen. Zo rijden er in Vlaanderen momenteel bijna 45.000 elektrische of plug-in hybride wagens rond en staan er 3.655 laadpalen. In de plannen van de Vlaamse regering wordt gemikt op 60.000 elektrische voertuigen en 5.000 laadpalen tegen eind 2020. [naar artikel]
Er komen binnen dit en twee jaar nog minimaal 10.789 laadpunten voor elektrische wagens bij langs de Vlaamse wegen. Daarmee zal het aantal laadpunten bijna verdrievoudigen tegenover begin dit jaar en is Vlaanderen goed op weg om de doelstelling voor 2025 te halen. “Maar het werk is daarna niet gedaan.” [naar artikel]
De elektrische auto is stilaan bezig aan een bescheiden doorbraak. Helaas is de publieke laadpaal dat niet. De openbare laadinfrastructuur in ons land staat nog in de kinderschoenen. Er zijn niet alleen te weinig laadpalen, er is nauwelijks correcte informatie beschikbaar over prijzen, toegankelijkheid en beschikbaarheid. Bovendien weet niemand in België hoeveel publiek toegankelijke laadpunten er zijn. Gelukkig is er beterschap op komst tegen 2020. [naar artikel]
Over vier jaar moet elke snelweg- en carpoolparking in Vlaanderen met een ultrasnel oplaadpunt voor elektrische wagens zijn uitgerust. In totaal komen er tegen 2025 minstens 30.000 laadpunten bij. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor het project. [naar artikel]
Vlaanderen krijgt er de komende maanden 1.636 nieuwe laadpunten voor elektrische voertuigen bij, schrijft De zondag. [naar artikel]
Alle Limburgse gemeenten krijgen tegen eind 2017 minstens één laadpaal voor elektrische voertuigen. Tegen eind 2020 zullen er in de hele provincie 302 geplaatst zijn, goed voor telkens minsten twee laadpunten per gemeente. Dat gebeurt door netbeheerder Infrax, behalve in Sint-Truiden, dat zelf de palen gaat plaatsen. [naar artikel]
Er komen binnen dit en twee jaar nog minimaal 10.789 laadpunten voor elektrische wagens bij langs de Vlaamse wegen. Daarmee zal het aantal laadpunten bijna verdrievoudigen tegenover begin dit jaar en is Vlaanderen goed op weg om de doelstelling voor 2025 te halen. “Maar het werk is daarna niet gedaan.” [naar artikel]
Redt Proximus de elektrisch rijdende chauffeur van een platte batterij? De telecomprovider heeft alvast de ambitie de komende jaren een netwerk van 15.000 laadpunten in de (semi)publieke ruimte te voorzien. [naar artikel]
Er zijn zo’n 22.000 (semi-) publieke laadpunten in Vlaanderen. Daar moeten er nog zo’n 10.000 bij komen tegen 2025. Is onze regio daarmee voorbereid op de 350.000 elektrische wagens die er tegen dan zullen zijn? En wat als we straks en masse elektrisch rijden? De investeringen zijn er, al blijven er nu nog een pak ‘kale’ laadplekken over. In sommige gemeenten wil je op dit moment niet afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
Tegen 2020 krijgt Vlaanderen er nog minstens drie publieke waterstoftankstations bij. Deze worden momenteel voorbereid binnen de Europese projecten H2Benelux en Waterstofregio 2.0. Dat stelt Vlaams minister Lydia Peeters, bevoegd voor energie, op een schriftelijke vraag van Robrecht Bothuyne (CD&V). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.