Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

In tevredenheid over De Lijn moet je investeren

03/05/2019 - 17:57
""‘Tevredenheid over De Lijn zakt naar een nieuw dieptepunt’, zo berichten zowat alle media. Hoeft dat te verwonderen? Als je de poten onder een tafel weg zaagt, kan je niet verwachten dat mensen eraan willen eten", stellen Wouter Hillaert en Daan Nicolay van ‘Hart boven Hard’"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. In tevredenheid over De Lijn moet je investeren (03/05/2019 - VRT NWS)

"‘Tevredenheid over De Lijn zakt naar een nieuw dieptepunt’, zo berichten zowat alle media. Hoeft dat te verwonderen? Als je de poten onder een tafel weg zaagt, kan je niet verwachten dat mensen eraan willen eten", stellen Wouter Hillaert en Daan Nicolay van ‘Hart boven Hard’ [naar artikel]


2. Tevredenheid over nieuwe trajectcontroles, maar “als overheid geen borden zet, investeren we zelf” (21/04/2022 - Het Belang van Limburg)

Ten laatste tegen 2023 komen er dertien nieuwe trajectcontroles in Limburg. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) aangekondigd. “Maar we willen wel dat er signalisatieborden komen”, reageert burgemeester van Heers Kristof Pirard (VLDUMONT). [naar artikel]


3. Tevredenheid over De Lijn daalt weer: reizigers klagen over stiptheid en zijn misnoegd over prijzen (15/02/2023 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij aanrekent. Dat blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]


4. De Lijn mag ticketprijzen voor het eerst zelf bepalen, maar moet meer ritten afgeven aan privésector: “Focus op tevredenheid klanten” (02/07/2022 - Gazet van Antwerpen)

De Lijn mag voor het eerst zelf haar ticketprijzen gaan bepalen. Tegelijk krijgen privépartners een grotere rol. Dat staat in de nieuwe beheersovereenkomst die de Vlaamse regering vrijdag goedkeurde. “De focus ligt op de tevredenheid van de klanten. Alleen door daarop in te zetten, kan De Lijn reizigers winnen”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]


5. Tevredenheid over De Lijn lag nog nooit zo laag (26/04/2018 - Het Nieuwsblad)

De tevredenheid van gebruikers van bus en tram in Vlaanderen lag nooit eerder zo laag. Dat blijkt uit de laatste tevredenheidsenquête van De Lijn bij 4.300 van zijn reizigers. Gaf in 2015 en 2016 nog 71 procent een score van zeven of meer op tien aan de dienstverlening, dan daalde dat aandeel vorig jaar naar 64 procent. [naar artikel]


6. Tevredenheid over De Lijn nog nooit zo laag, minister Weyts wijst op “fundamentele ommekeer” (26/04/2018 - Het Nieuwsblad)

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts geeft toe dat de meest recente stiptheids- en tevredenheidscijfers bij De Lijn niet goed zijn, maar benadrukt dat er verbetering op komst is. “We zetten voluit in op een betere dienstverlening voor de reizigers.” [naar artikel]


7. Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt (02/05/2019 - De Tijd)

01:00 Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van 2018, die De Tijd kon inkijken. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!