Meer en meer merken maken gebruik van "influencers" om hun producten aan te prijzen. Ze proberen ons - zonder dat uitdrukkelijk te tonen - te verleiden om iets te kopen. Er is veel mee te verdienen. Maar wie zijn de goede "influencers"? Bestaat er ook zoiets als valse "influencers"? [naar artikel]
Stad Gent werkt samen met "influencers" om de coronamaatregelen via sociale media ook bij moeilijk bereikbare groepen te krijgen. Het gaat om sleutelfiguren in de jongerenwereld of bij bepaalde minderheidsgroepen die de gewone Nederlandstalige media minder volgen. "Gisteren zijn er video's opgenomen in het Bulgaars die nu op allerlei kanalen gepost en gedeeld worden", klinkt het. [naar artikel]
"Sociale media zijn eigenlijk heel eenvoudig. Je hebt een knop om te volgen en om te ontvolgen. Als een persoon je irriteert of slecht doet voelen, dan ontvolg je gewoon." Dat vertelt presentatrice Siska Schoeters in #BelRiadh over de impact die sociale media kunnen hebben op je zelfbeeld. Maar kwetsbare jongeren vertellen daar dat ze zich vaak spiegelen aan het perfecte plaatje dat influencers voorschotelen. Terwijl influencers aangeven dat ze hun volgers net positief willen inspireren. [naar artikel]
Volgens trendwatchers zijn influencers à la Kim Kardashian over hun hoogtepunt heen. De reden? Mensen willen via sociale media geen show meer rond beauty- of modeproducten, maar snakken naar meer inhoud. Die krijgen ze van een nieuwe generatie influencers: de ‘genuinfluencer’, een groep die zich focust op authenticiteit en volgers wil informeren over belangrijke kwesties. [naar artikel]
Op jonge leeftijd huidverzorging gebruiken doet meer kwaad dan goed. Dat zeggen specialisten nu op sociale media video's circuleren waarin kinderen "skincare" promoten. Influencers maakten al langer promotie voor schoonheidsproducten van bepaalde merken, maar die zijn niet bedoeld voor kinderen. [naar artikel]
Sociale media zouden sociale media niet zijn, als er geen beelden zouden viraal gaan waarvan men op het eerste zicht misschien zegt "So what?!", maar die uiteindelijk toch even een glimlach op het gezicht toveren. Alfie is zo iemand. De Shih tzu-hond werd intussen miljoenen keren bekeken op Twitter en dat heeft alles te maken met zijn "Strike the pose"-houding die hij toont aan zijn baasje Amy Boyce. Meer moet dat duidelijk niet zijn. [naar artikel]
Sociale media zijn vaak het eerste kanaal waar jongeren echt tonen wat in hen omgaat, en waar ze dingen verwerken, zeggen experts. Dat is goed, [naar artikel]
Bijna een op de drie mensen voelt zich onzeker door zich te vergelijken met anderen op sociale media, blijkt uit onderzoek van de KU Leuven. Maar het kan ook anders. In "Laat" geeft Linde Merckpoel tips om toch positief om te gaan met sociale media. "Je kiest zelf wat je volgt en wat je niet volgt. Daar iets bewuster mee bezig zijn vind ik heel gezond." [naar artikel]
Richtlijnen voor influencers en de (verdoken) reclame op sociale media. Ons land loopt jaren achter op de rest én moet die dan snel weer intrekken. Een rondje sectorgesprekken moet een nieuwe versie opleveren. "Richtlijnen zijn goed, maar dit gaat van nul naar honderd." [naar artikel]
Wie acteurs, modellen of andere influencers volgt op sociale media, heeft de voorbije dagen wellicht exotische woestijnfoto's zien passeren. De foto's werden genomen op een groot dancefestival in de Saudische hoofdstad Riyad. Influencers van overal, ook uit ons land, waren uitgenodigd om het evenement bij te wonen en te promoten. Maar ze krijgen veel kritiek voor hun onbekommerde gefeest op kosten van een regime dat het niet nauw neemt met de mensenrechten. "Heb je het lichaam van Khashoggi gevonden?", is een van de felle commentaren. [naar artikel]
De rellen van gisteren zijn begonnen met de komst van Vargasss92. Met net geen 60.000 volgers op Instagram is hij geen kleintje in de wereld van de sociale media. Maar wat doen influencers en valt er ook iets mee te verdienen? [naar artikel]
Drie influencers moeten samen 400.000 euro aan achterstallige belastingen betalen, omdat ze meer hebben verdiend dan ze op hun belastingbrief hadden aangegeven. Dat schrijft de krant Het Nieuwsblad. Influencers maken op sociale media reclame voor bedrijven en krijgen daarvoor in ruil gratis producten of worden ervoor betaald. "Maar niet alle influencers geven die inkomsten aan", zegt Francis Adyns van de FOD Financiën. [naar artikel]
Je hebt het misschien gemerkt in je feed op Twitter op Instagram: posts onder de noemer "How it started" en "How it's going" of "How it ended" zijn de jongste dagen alomtegenwoordig op sociale media. Daarbij zijn telkens 2 afbeeldingen te zien: een van een situatie in het verleden en een van een situatie vandaag. Ook de VRT draagt zijn steentje bij, maar waar komt de trend vandaan? [naar artikel]
Influencers plaatsen massaal commerciële boodschappen op sociale media maar zeggen amper dat het om reclame gaat. Dat hebben de Europese Commissie en de Belgische FOD Economie woensdag bekendgemaakt. Ze deden een onderzoek bij 576 influencers, waaronder 31 Belgen. [naar artikel]
"Modest fashion": heeft u er al van gehoord? Deze kledingsstijl voor vrouwen die er bewust voor kiezen om wat meer huid te bedekken, is aan een opmars bezig. Via sociale media, waar mode-influencers uit de hele wereld elkaar vinden, maar ook offline. Ketens als H&M hebben al een "modest" capsulecollectie uitgebracht, en sommige webshops specialiseren zich in "modest" kledij. Gisteren werd niet toevallig in modestad Antwerpen het eerste Modest Fashion Forum in ons land georganiseerd. VRT NWS sprak met Kaat Debo, directeur van het ModeMuseum en mode-influencer Sarah Dimani. [naar artikel]
Heel wat ouders posten foto's van hun kinderen op sociale media. Maar ze staan niet altijd stil bij de risico's die daarmee gepaard kunnen gaan. Dat blijkt uit een onderzoek van de UGent. Die lanceert nu de website "Magditonline.be" met concrete tips voor ouders om hun kinderen veilig af te beelden op sociale media. Ook influencers vinden er meer informatie over hun rechten en plichten. [naar artikel]
In aanwezigheid van Josje Huisman, Jan Schepens en zo'n 3.000 bezoekers ging Lorenzo Martens op zijn knieën voor zijn vriend. ""Beauty and the beast" heeft een speciale betekenis in onze relatie." [naar artikel]
Aan de ene kant celebrity, nadat ze 5 jaar geleden tot Miss Universe gekroond werd. Aan de andere kant meer dan 2,2 miljoen volgers op Instagram. En dus wordt de intussen 25-jarige Olivia Culpo als een van de meest toonaangevende "influencers" op het internet genoemd. "Influencers" proberen volgers van hun sociale media te verleiden tot het kopen van een product dat zij dan tegen (forse) betaling zo onopvallend mogelijk aanprijzen. Daardoor is Culpo een van de weinige Miss Universe-winnaressen die zich in de wereldwijde schijnwerpers wist te handhaven. Toch vindt ze zichzelf meer dan "beroemd, omdat ze beroemd is". [naar artikel]
De afgelopen jaren hebben grote oliebedrijven een nieuw jachtterrein ontdekt om hun imago te verbeteren: TikTok. Volgens een onderzoek van de activistische website DeSmog hebben meer dan honderd influencers recentelijk Shell, BP en andere oliebedrijven gepromoot op sociale media. In het nieuws: Pro-Big Oil-influencers zijn talrijk aanwezig. De details: Vooral in de VS, maar ook […] [naar artikel]
Al enkele weken circuleren op sociale media berichten die waarschuwen dat zaterdag 24 april zou zijn uitgeroepen tot “National Rape Day” ofwel “Nationale Verkrachtingsdag”. Vrouwen worden door influencers op sociale media aangemoedigd om zich te beschermen of zelfs te bewapenen. Maar het verhaal is - gelukkig - volledig verzonnen. Hoe raken dergelijke valse berichten verspreid? En wat is de bedoeling hiervan? [naar artikel]
"Acid moet zich in de eerste plaats houden aan de wet." Dat vindt Marijke De Veirman, die onderzoek doet naar influencers en sociale media aan de Arteveldehogeschool, over de heisa die ontstaan nadat de youtuber namen, foto's en jobs van Reuzegommers heeft onthuld. "Iedereen heeft recht op vrije meningsuiting, maar het is niet bedoeling dat je gaat aanzetten tot haat." [naar artikel]
Het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes heeft voor het eerst een ranglijst uitgebracht met de social media influencers die bakken geld verdienen met hun posts op Instagram, YouTube en Facebook. Sommigen onder hen blijken zelfs tot 280.000 euro per bericht te verdienen. [naar artikel]
In de nieuwste "Pano"-reportage "Botox en fillers tegen elke prijs" is te zien hoe in heel wat schoonheidssalons erg los wordt omgesprongen met botox en fillerinjecties. Alleen artsen mogen die injecties toedienen, omdat het ernstige gevolgen kan hebben als het foutief wordt geplaatst. Voor de Belgische Beauty Federatie (BBF), de beroepsorganisatie van schoonheidssalons, is dit geen nieuws. Zij geven al jaren meldingen door van deze illegale praktijk aan het parket, maar het is dweilen met de kraan open, zeggen ze. [naar artikel]
Het personage Le Fou in "Beauty and the beast" zal openlijk twijfelen over zijn geaardheid. "De ene dag wil hij gewoon Gaston zijn, de andere dag wil hij Gaston kussen", legt regisseur Condon uit. [naar artikel]
De voormalige Amerikaanse president Donald Trump heeft maar liefst 1 miljard dollar opgehaald om zijn eigen sociale media-app "Truth Social" te kunnen lanceren. Trump werd vorig jaar verbannen van sociale media nadat zijn aanhangers het Capitool hadden bestormd. Hij noemt zijn succesvolle geldinzameling "een belangrijke boodschap aan de internetgiganten". [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.