Een treinbestuurder die vanmorgen een rood licht negeerde in Brussel, heeft voor een uur vertraging gezorgd in volle ochtendspits. Gisteren liep het treinverkeer in totaal 23 uur vertraging op omdat iemand op de sporen werd gesignaleerd. Dat lokte vooral boze reacties uit bij reizigers die onder meer klagen over ‘ouwbollige procedures’. “Vervelend voor de reizigers, die vertragingen. Maar veiligheid gaat boven alles”, verdedigt Bart Crols de NMBS. [naar artikel]
Nu de geheime veiligheidsinformatie over de bewaking van de terroristen op vraag van de rechter voorgelezen is op de zitting, barst in gerechtelijke kringen de kritiek los. “Het is een ramp. De terroristen komen nu exact te weten hoe ons land de beveiliging doet van deze levensgevaarlijke individuen. Wereldwijde terreur- en criminele netwerken kijken gretig toe”, zegt een hoge gerechtelijke bron. [naar artikel]
De hevige wind heeft gezorgd voor een drietal incidenten op het spoor. Twee zijn intussen afgehandeld. Alleen tussen Oostakker en Beervelde verloopt het treinverkeer nog over één spoor, maar de verwachting is dat de treinen ook daar snel weer normaal zullen kunnen rijden. Dat is vernomen van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. [naar artikel]
Racing Genk-Anderlecht gaat dan toch door met alle VAR-begeleiding, ook al was er een probleem met het bedrijf dat het VAR-busje voorziet. Het Referee Department kon hier weinig aan doen, legt Stephanie Forde van de voetbalbond uit, maar nam finaal wel de goeie beslissing om de partij een kwartier uit te stellen. “En volgend seizoen zijn dit soort incidenten normaal gezien helemaal van de baan.” [naar artikel]
In Wontergem, een deelgemeente van Deinze, hebben zondagavond naar schatting meer dan tweeduizend mensen een tijdlang vastgezeten door een stilstaande trein. Het medisch interventieplan werd afgekondigd omdat twintigtal mensen onwel was geworden. Eerder zondag was ook al een trein met 350 reizigers gestrand in Beernem. [naar artikel]
In drie dagen tijd zijn op twee vluchten van Brussels Airlines de piloten en crew onwel geworden door giftige lucht in de cockpit. “Een fume event: een probleem dat nog al is voorgekomen, bij alle maatschappijen”, zegt Brussels Airlines. De vakbonden eisen extra maatregelen. “De veiligheid van de bemanning en de reizigers is in gevaar. Dan kun je dat niet blauwblauw laten zoals nu”, zegt Paul Buekenhout van ACV. [naar artikel]
BrusselIn drie dagen tijd zijn op twee vluchten van Brussels Airlines de piloten en de crew onwel geworden door giftige lucht in de cockpit. “Een fume event: een probleem dat nog al is voorgekomen, bij alle maatschappijen”, zegt Brussels Airlines. De vakbonden eisen maatregelen: “De veiligheid van de bemanning en de reizigers is in gevaar. Dat kun je niet blauwblauw laten.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.