Slechts 64 van de 550 NMBS-stations waren eind 2017 volledig toegankelijk voor reizigers met een beperking. Aan het huidige tempo zullen alle... [naar artikel]
Slechts 64 van de 550 NMBS-stations waren eind 2017 volledig toegankelijk voor reizigers met een beperking. Aan het huidige tempo zullen alle... [naar artikel]
Slechts 64 van de 550 NMBS-stations waren eind 2017 volledig toegankelijk voor reizigers met een handicap. In het huidige tempo zullen alle stations pas binnen honderd jaar aangepast zijn, schrijven De Standaard en Gazet van Antwerpen vrijdag. [naar artikel]
Slechts 64 van de 550 NMBS-stations waren eind 2017 volledig toegankelijk voor reizigers met een beperking. In het huidige tempo zijn de overige pas tegen 2116 aangepast. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS zal er met de huidige middelen niet in slagen om tegen 2024 alle grote stations volledig toegankelijk te maken voor mensen met een beperking. Dat bleek uit een hoorzitting in de Kamer. [naar artikel]
Mensen met een beperkte mobiliteit zullen vanaf september in 40 Belgische stations nog maar drie uur op voorhand bijstand moeten aanvragen. Tot nu toe was dit slechts beperkt tot 18 stations. Dat laat de NMBS dinsdag weten in een persbericht. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS zal er met de huidige middelen niet in slagen om tegen 2024 alle grote station volledig toegankelijk te maken voor mensen met een beperking. Dat bleek woensdag uit een hoorzitting in de Kamer. [naar artikel]
Slechts 10,17 procent van de haltes van De Lijn is autonoom toegankelijk voor personen met een motorische beperking. Mits assistentie stijgt dit percentage tot 27,3. Voor personen met een visuele beperking is slechts 4,62 procent van de haltes toegankelijk. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Ben Weyts op een schriftelijke vraag van Katrien Schryvers (CD&V). [naar artikel]
Slechts 10,17 procent van de haltes van De Lijn is autonoom toegankelijk voor personen met een motorische beperking. Mits assistentie stijgt dit percentage tot 27,3. Voor personen met een visuele beperking is slechts 4,62 procent van de haltes toegankelijk. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Ben Weyts op een schriftelijke vraag van Katrien Schryvers (CD&V). [naar artikel]
Amper 21 Belgische stations op de 546 voldoen aan de voorwaarden die de NMBS heeft vastgesteld om volledig toegankelijk te zijn voor personen met... [naar artikel]
Slechts 65 van de ruim 550 stations van de NMBS zijn momenteel toegankelijk voor reizigers met een beperking, volgens de toegankelijkheidscriteria van de NMBS. “Mobiliteit is en blijft een heel groot probleem”, vinden de Vereniging Personen met een Handicap (VFG) en de Katholieke Vereniging Gehandicapten (KVG). Stations moeten aan vier criteria voldoen aleer ze toegankelijk […] Het bericht “Mobiliteit blijft in België het grootste knelpunt voor mensen met een beperking” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Slechts 10,17 procent van de haltes van De Lijn is autonoom toegankelijk voor personen met een motorische beperking. Mits assistentie stijgt dit percentage tot 27,3. Voor personen met een visuele beperking is slechts 4,62 procent van de haltes toegankelijk. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Ben Weyts op een schriftelijke vraag van Katrien Schryvers (CD&V). [naar artikel]
Amper een op de tien bushaltes is toegankelijk voor personen met een beperking, voor reizigers met een visuele beperking zakt dat aandeel zelfs tot 5 procent. [naar artikel]
Naar analogie met onze buurlanden wil de NMBS in de toekomst evolueren naar volledig rookvrije stations en perrons. Daarvoor is wel nog een wetswijziging nodig. De NMBS reageert daarmee op een voorstel van de stad Mechelen, die zich kandidaat stelt voor een proefproject. [naar artikel]
De NMBS heeft 185 gebouwen die volledig leegstaan, waaronder 119 stations. Volgens N-VA-Kamerlid Tomas Roggeman moet de NMBS haar vastgoedbeleid evalueren. [naar artikel]
Slechts 10% van de bushaltes zijn toegankelijk voor personen met een motorische handicap en ongeveer 4,5% van de bushaltes zijn toegankelijk voor personen met een visuele beperking. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts op een schriftelijke vraag van Lies Jans (N-VA). [naar artikel]
Mensen met een beperkte mobiliteit zullen vanaf september in 40 Belgische stations nog maar drie uur op voorhand bijstand moeten aanvragen. Tot nu toe was dit slechts beperkt tot 18 stations. Dat laat de NMBS dinsdag weten in een persbericht. [naar artikel]
De NMBS wil dat reizigers met een beperkte mobiliteit in de toekomst maximaal zelfstandig de trein kunnen nemen. De eerstvolgende bestelling van M7-dubbeldekstreinen zal daarom aangepast worden met een uitschuiftrede, al zal het op die treinen nog jaren wachten zijn. Daarnaast zal het aantal aangepaste perrons tegen 2025 verdubbeld worden. [naar artikel]
De NMBS wil opnieuw wagons van het type M7 kopen, ook al blijkt dat de hoogte van het opstapje niet overeenkomt met de hoogte van de perrons. Dat maakt ze slecht toegankelijk voor personen met een fysieke beperking, stelt de Nationale Hoge Raad voor Personen met een Handicap. De NMBS zelf ziet een oplossing in het gebruiken van één multifunctioneel rijtuig per trein [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.