Wie nu al tekenen van ‘influencer-moeheid’ vertoont, blijft straks beter weg van Instagram. Het platform kondigt aan dat gesponsorde berichten van... [naar artikel]
Wie nu al tekenen van ‘influencer-moeheid’ vertoont, blijft straks beter weg van Instagram. Het platform kondigt aan dat gesponsorde berichten van influencers ook ongevraagd – zonder volger te zijn dus – op uw scherm zullen verschijnen. [naar artikel]
Hoe wordt u snel een influencer op Instagram? Niet zo heel moeilijk. Slechts een select aantal mensen is genoeg om uw profiel te boosten. Het systeem heet 'pods', en 'hackt' de feed van de gewone sterveling. [naar artikel]
Instagram test een optie die gebruikers weer een omgekeerd chronologische feed (nieuwste post eerst) laat zien in plaats van een feed gesorteerd door algoritme. Dat maakte Adam Mosseri, hoofd van het sociale medium, bekend in een video. [naar artikel]
Er valt tegenwoordig heel wat te verdienen op Instagram. Influencers en celebrities kunnen heel wat geld binnenhalen door gesponsorde posts te delen. Er bestaat software die kan berekenen hoeveel een post op een specifiek account waard is. En daarbij is een opvallend account het duurste. Het grootste aantal volgers hebben op Instagram, betekent niet meteen […] [naar artikel]
Vijftien influencers kregen al een pv aan hun gesponsorde broek omdat ze de nieuwe reclamerichtlijnen van de economische inspectie niet naleefden. Sinds eind april moeten influencers op sociale media met een duidelijke hashtag aangeven dat ze reclame maken. [naar artikel]
Vanaf nu kun je er zelf voor kiezen om alle nieuwe berichten op Instagram te zien in chronologische volgorde. Sinds 2016 bepaalde een algoritme de volgorde van wat er in je feed verscheen, maar vanaf nu heb je dus beide opties. [naar artikel]
Instagram heeft weer een nieuwe update gelost. Het gaat om een uitbreiding van de Close Friends-functie naar je feed. Op dit moment kan je enkel bij je stories beslissen of al je volgers of enkel je beste vrienden die zien, maar daar komt binnenkort dus verandering in. Gebruikers van Instagram beginnen meer en meer aan […] [naar artikel]
Verscheidene Russische influencers hebben in tranen afscheid genomen van Instagram, nadat Rusland besloot om de toegang tot de socialenetwerksite te beperken. Zo postte Olga Buzova (36) een video van bijna zeven minuten waarin ze een aantal keren in huilen uitbarst, terwijl ze zich vertwijfeld afvraagt hoe het verder moet zonder haar 23 miljoen volgers. De kritiek blijft niet uit. “Ze mag altijd naar Charkiv (in Oekraïne, red.) komen. Hier werkt Instagram wel”, klinkt het onder meer. [naar artikel]
Instagram test nu wereldwijd of het verbergen van het aantal likes de druk op jongeren kan beperken. Maar niet iedereen is opgezet met het proefproject. Influencers bijvoorbeeld, voor wie likes van levensbelang zijn. “Instagram ziet dat influencers geld verdienen via het platform, en neemt daarom een deel van de macht terug”, zegt de Vlaamse influencer en ‘mom-blogster’ Eva Tuytelaers. [naar artikel]
In Noorwegen is vorige maand een wet goedgekeurd die moet voorkomen dat influencers stiekem bewerkte kiekjes delen. Indien ze wel filters gebruiken of andere digitale wijzigingen aanbrengen in gesponsorde berichten, zullen ze dat via hun kanalen ook duidelijk moeten maken. [naar artikel]
U heeft al ongetwijfeld gehoord van influencers op Instagram, maar kende u ook al catfluencers? Lou, een driejarige grijze Scottish Fold uit Heusden-Zolder, heeft met zijn Instagram-account ‘Poetie_Lou’ maar liefst 14.500 volgers en is daarmee één van de populairste catfluencers in het land. “Ik vond het gewoon leuk om foto’s van Lou te posten, maar ik had het niet verwacht dat hij beroemd zou worden”, zegt het baasje Sven Ponet. [naar artikel]
Een Grieks restaurant heeft het perfecte antwoord gevonden op berichtjes van Influencers die vragen om gratis te komen eten in ruil voor wat reclame op hun Instagram-account. Maar volgens het restaurant zijn influencers niet even tevreden en is er nog niemand op het voorstel ingegaan. [naar artikel]
Omdat bedrijven steeds vaker een beroep doen op online influencers om hun merk, product of dienst te promoten, heeft de FOD Economie dinsdag nieuwe richtlijnen voorgesteld die duidelijk moeten maken dat bepaalde posts of video’s gesponsord zijn. [naar artikel]
Instagram gaat een marktplaats opzetten om bedrijven en influencers bij elkaar te brengen. Die kunnen daar dan sponsordeals sluiten. Dat maakten Adam Mosseri van de foto-app en Mark Zuckerberg van moederbedrijf Facebook vandaag bekend. De nieuwe dienst is een van de initiatieven van Facebook om geld te verdienen aan Instagram. [naar artikel]
Instagram stuurt updates de wereld in waarmee influencers gemakkelijker geld kunnen verdienen rechtstreeks via het platform. [naar artikel]
6. Deel je Instagram reel ook op je feed en story. [naar artikel]
Instagram is begonnen met een wereldwijd proefproject om het aantal ‘likes’ te verbergen. Vooral voor influencers zal dat een grote aanpassing zijn, al reageren Antwerpse influencers niet per se afwijzend op de plannen. “Het scheelt ook wel wat stress. Ik zie onze job ook niet meteen verdwijnen”, zegt Sigrid Rijckoort. [naar artikel]
De Bond Zonder Naam heeft een nieuw project gelanceerd om ons te helpen positiever door het leven te gaan: de Instagrannies – “de oudste influencers op Instagram” – delen vanaf nu hun levenswijsheden online. [naar artikel]
Leven in een wereld vol celebrities en influencers die het perfecte leventje lijken te leiden op het internet en er dan ook nog eens voor betaald... [naar artikel]
Facebook is opnieuw in opspraak geraakt door gelekte gegevens. Persoonlijke gegevens van miljoenen Instagram-influencers en bekendheden blijken... [naar artikel]
Influencers kunnen het nieuwe jaar met meer privacy inzetten. Ze moeten hun adres niet meer publiceren op pakweg Tiktok of Instagram. Het mag ook via een omwegje. “Onder de influencers zijn er ook jonge, kwetsbare vrouwen.” [naar artikel]
Sinds de begindagen van Instagram is het socialemedianetwerk sterk veranderd. Waar het begon als simpel fotodagboek, heeft het dezer dagen meer weg van een multimediaal reclamenetwerk. De advertenties vliegen je om de oren en je feed telt ongetwijfeld meer reels dan foto’s. Hoewel muziek tot nog toe een bescheiden rol had op Instagram, zou daar binnenkort verandering in kunnen komen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.