De vele deelsteps die in Brussel rondrijden, zullen binnenkort niet zomaar overal mogen worden achter gelaten. Brussel Mobiliteit gaat samen met Brusselse gemeenten bekijken in welke zones het wildparkeren van de elektrische deelsteps verboden kan worden. Dat schrijft De Morgen en het nieuws wordt bevestigd aan Belga. [naar artikel]
De stad Antwerpen is aan het bekijken of het aantal zones waar u deelsteps niet mag parkeren zal worden uitgebreid. In Parijs en Brussel treden ze strenger op tegen het wildparkeren van zulke steps. In Antwerpen is het voorlopig verboden om een deelstep vlak aan een NMBS-station achter te laten. Maar allicht worden die verboden zones dus nog uitgebreid. [naar artikel]
Het Brussels gewest werkt aan de afbakening van zones waarin het binnenkort verboden zal zijn om deelsteps achter te laten. Dat moet de wildgroei... [naar artikel]
De stad Antwerpen gaat tegen de zomer no-gozones en no- parkzones voor deelsteps invoeren. Op drukke plaatsen zoals de Meir zullen de deelsteps maar maximaal 8 km per uur meer kunnen rijden. In sommige zones waar ze niet toegelaten zijn, vallen ze automatisch stil. "De steps worden getrackt, men kan hun snelheid doen wijzigen als ze een no-gozone binnenrijden", zegt schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). [naar artikel]
Na onder meer Brussel en Parijs onderzoekt ook Antwerpen of het aantal zones waar je niet mag parkeren met een elektrische deelstep kan worden uitgebreid. [naar artikel]
“De beslissing van de gemeente Sint-Joost-ten-Node dat elektrische deelsteps slechts op vier plaatsen mogen achtergelaten worden, is wellicht onwettig en zal vernietigd worden”, kondigde Brussels minister voor Mobiliteit Pascal Smet (sp.a) vrijdag aan tijdens het vragenuurtje in antwoord op een vraag van Bruno De Lille (Groen). Het verbod moet nog op 13 maart groen licht […] Het bericht Verbod op wildparkeren deelsteps van Sint-Joost wellicht onwettig verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Antwerpen denkt na over het uitbreiden van afgebakende zones waar niet geparkeerd mag worden met elektronische deelsteps. [naar artikel]
Lime en Voi mogen hun deelsteps blijven aanbieden in Brussel. Dat heeft een rechter beslist nadat beide deelstepaanbieders in beroep waren gegaan tegen de keuze van de Brusselse regering om enkel nog e-steps van Dott en Bolt toe te laten. [naar artikel]
Brussel gaat het aantal deelsteps beperken vanaf 2024. Nu zijn er nog 21.000 e-steps toegelaten in het Brussels Gewest, maar tegen dan nog maar 8.000. De Brusselse regering wil ook nog maar 2 aanbieders van deelsteps in de stad. [naar artikel]
Monowheels, hoverboards, segways maar vooral e-steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Vooral in steden. Vaak tot ergernis van andere weggebruikers. Vooral omdat die steps overal worden achtergelaten. Daarom heeft de overheid nu duidelijke spelregels vastgelegd. Zo komen er “drop off”-zones, een leeftijdsbeperking, een verbod om op het voetpad te rijden of om een passagier mee te nemen. [naar artikel]
De Brusselaars hebben nog geen tijd gehad om te wennen aan het nieuwe stadsbeeld met de elektrische deelsteps die op elke straathoek klaar stonden voor gebruik, of verschillende operatoren pakken hun biezen (en steps). Zo zullen operatoren Wind en ook Hive, die respectievelijk 500 en 800 steps introduceerden in juni en juli, de hoofdstad al […] Het bericht Elektrische deelsteps fietsen weg uit Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
22:14 Het aantal e-steps in Brussel blijft exponentieel stijgen nu de deelstepaanbieder Dott 30 miljoen euro opgehaald heeft. De vraag rijst of een ongelimiteerd aanbod steps in Brussel houdbaar is. [naar artikel]
18:48 Het Parijse stadsbestuur verbiedt vanaf 1 september elektrische deelsteps, nadat 90 procent van de inwoners zich in een referendum had uitgesproken tegen de steps. In Brussel is een verbod (nog) niet ... [naar artikel]
België is met Lime alweer een deelsysteem van elektrische steps rijker. De vloot van deelsteps van Lime is vanaf vandaag te gebruiken in de grote autosteden Brussel en Antwerpen. Lime is een start-up uit Californië die met zijn elektrische deelsteps de steden een duurzame mobiliteitsoplossing wil geven. Het bedrijf is al actief in onder meer […] Het bericht Elektrische deelsteps van Lime landen in Brussel en Antwerpen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In Amerika klagen verschillende mensen Bird en Lime, de bedrijven achter elektrische deelsteps, aan. De populaire steps racen aan een hoge snelheid tussen de massa en veroorzaken zo wel eens een ongeval. Brussel, dat de steps sinds kort ook heeft, kijkt beter uit. [naar artikel]
De Brusselaars hebben nog geen tijd gehad om te wennen aan het nieuwe stadsbeeld met de elektrische deelsteps die op elke straathoek klaar stonden voor gebruik, of verschillende operatoren pakken hun biezen (en steps). Zo zullen operatoren Wind en ook Hive, die respectievelijk 500 en 800 steps introduceerden in juni en juli, de hoofdstad al de rug toekeren, zo meldt La Denière Heure. [naar artikel]
Voorbijrazende en rondslingerende deelsteps: u hebt ze ongetwijfeld opgemerkt in het straatbeeld en ook bij de stad Antwerpen regent het klachten. Om komaf te maken met de nonchalance waarmee gebruikers met dit vervoersmiddel in de binnenstad omgaan, bepaalde de stad in samenwerking met de aanbieders beperkingen in de vorm van drie zones: “Als blijkt dat 8 kilometer per uur te traag is, kunnen we de snelheid herevalueren.” [naar artikel]
De test met deelsteps in Hasselt was de voorbije maanden een succes. Bezoekers kunnen de elektrische steps gebruiken om van aan de Trixxo arena, aan de rand van de stad, naar het centrum te rijden. De steps worden er vaker uitgeleend dan de deelfietsen. [naar artikel]
Het aantal ongevallen met e-steps in Gent stijgt, net zoals elders, maar wel minder fors. Dat blijkt uit cijfers van verkeersinstituut VIAS. Er vielen vorig jaar 64 gewonden bij 69 geregistreerde ongelukken met e-steps in de stad. Het gaat om een stijging van ruim 40 procent in vergelijking met 2021. Dat is niets vergeleken met de verdrievoudiging van het aantal ongevallen met e-steps in Brussel. Daar, en ook in Antwerpen, zijn deelsteps meer ingeburgerd, en mogen ze parkeren op openbaar domein. Dat is in Gent niet het geval. [naar artikel]
De Brusselaars hebben nog geen tijd gehad om te wennen aan het nieuwe stadsbeeld met de elektrische deelsteps die op elke straathoek klaar stonden voor gebruik, of verschillende operatoren pakken hun biezen (en steps). Zo zullen operatoren Wind en ook Hive de hoofdstad al de rug toekeren. Voor het begin van de zomer kondigden Hive […] Het bericht Verdelers elektrische deelsteps verlaten Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De inwoners van Parijs mogen zich vandaag in een burgerbevraging uitspreken over de vraag of er in de stad nog elektrische steps verhuurd mogen worden. De 15.000 steps die nu in de stad verhuurd worden, leiden vaak tot ongelukken en chaos op voetpaden. De burgemeester van de stad is zelf voorstander van een verbod. [naar artikel]
Voortaan kan je op twaalf locaties in Bredene deelsteps ontlenen. Het proefproject met 335 steps loopt een maand. [naar artikel]
Wie zich in Brussel wil verplaatsen, kan dat vanaf vandaag doen op elektrische deelsteps. Het Amerikaanse bedrijfje "Bird" biedt sinds vandaag 100 elektrische deelsteps aan. Elke ochtend zijn ze op vaste plaatsen te vinden, maar de gebruiker mag de step na gebruik achterlaten waar hij wil in de stad. Met een volledig opgeladen elektrische step kan 20 kilometer worden afgelegd, tegen een snelheid van maximaal 25 kilometer per uur. [naar artikel]
Overdag racen elektrische steps door de straten van Antwerpen, ’s nachts is het een race náár de steps. Vanaf 21 uur gaan ‘chargers’ op pad om alle deelsteps van Bird te verzamelen, op te laden en de volgende ochtend weer in de stad te verspreiden. En die race mag u letterlijk nemen. Hier heerst moordende concurrentie, en dan worden weleens vuile trucjes bovengehaald. [naar artikel]
De ‘groene’ deelsteps in Brussel zijn (voorlopig) vervuilender dan de alternatieven. ‘De levensduur van de steps moet worden verlengd.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.