Pijnpunten voor het onderwijs in België zijn het grote tekort aan leerkrachten waar de kwaliteit van het onderwijs onder lijdt, leerkrachten die zich niet goed voorbereid voelen om aan leerlingen met zorgnoden les te geven en de hoge cijfers voor pestgedrag op school. Dat staat in de Teaching and Learning International Survey (TALIS-rapport), een internationaal […] Het bericht Belgisch onderwijs kreunt onder lerarentekort, pestgedrag en slecht voorbereide leraren verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Pijnpunten voor het onderwijs in België zijn het grote tekort aan leerkrachten waar de kwaliteit van het onderwijs onder lijdt, leerkrachten die... [naar artikel]
De Oeso publiceert een internationaal vergelijkend onderzoek over leraren en hun schooldirecties. [naar artikel]
De Christelijke Onderwijscentrale, COC, doet 45 voorstellen om de job van leraar aantrekkelijk te maken en sterke leraren in de job te houden. Ze deelt daarvoor de lerarenloopbaan op in vijf fasen: de keuze om leerkracht te worden, de opleiding, de start, de midden-en eindeloopbaan. [naar artikel]
In de derde graad secundair hebben minder dan twee op de tien startende leerkrachten wiskunde een geschikt diploma. Ook in de lagere jaren start minder dan de helft met de juiste opleiding. ‘Een bedreiging voor onze welvaart en kenniseconomie.’ [naar artikel]
Met de start van het nieuwe schooljaar hebben heel wat scholen nog altijd openstaande vacatures. Er is vooral een nijpend tekort aan wiskundeleerkrachten in het secundair onderwijs. Nu wordt de wiskundeles vaak door startende docenten gegeven, die geen geschikt diploma hebben. Hogeschool UCLL roept beginnende leerkrachten dan ook op om zich bijkomend te specialiseren in het vak wiskunde. [naar artikel]
Beloon leraren die fulltime werken extra en geef elke leraar een leraar-assistent in de klas. Dat zijn twee van de tien voorstellen die het Netoverschrijdend Overlegplatform Directeurenorganisaties Basisonderwijs (NODB) heeft geformuleerd om het lerarentekort aan te pakken. Het vraagt aan minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) in een open brief dringend om oplossingen op korte en lange termijn om het probleem aan te pakken. [naar artikel]
Beloon leraren die fulltime werken extra en geef elke leraar een leraar-assistent in de klas. Dat zijn twee van de tien voorstellen die het Netoverschrijdend Overlegplatform Directeurenorganisaties Basisonderwijs (NODB) heeft geformuleerd om het lerarentekort aan te pakken. Het vraagt aan minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) in een open brief dringend om oplossingen op korte en lange termijn om het probleem aan te pakken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.