Voor het eerst heeft een niet-elektrische wagen 10 op 10 gehaald in de Europese Clean Air Index. “Dieselwagens zijn aan een inhaalbeweging bezig”, verklaart mobiliteitsexpert Maarten Matienko. Die score is dan wel even goed als die van elektrische wagens, door het feit dat die laatste helemaal niets uitstoten, blijven ze voorrang krijgen. “In de stad van de toekomst passen geen benzine- of dieselwagens”, zegt Matienko. [naar artikel]
Voor het eerst heeft een niet-elektrische wagen 10 op 10 gehaald in de Europese Clean Air Index. “Dieselwagens zijn aan een inhaalbeweging bezig”, verklaart mobiliteitsexpert Maarten Matienko. Die score is dan wel even goed als die van elektrische wagens, door het feit dat die laatste helemaal niets uitstoten, blijven ze voorrang krijgen. “In de stad van de toekomst passen geen benzine- of dieselwagens”, zegt Matienko. [naar artikel]
Het Duitse autoconcern Volkswagen zou getracht hebben om vervelende testresultaten te verzwijgen, waaruit op basis van proeven op apen zou blijken... [naar artikel]
Elektrische auto’s verlichten enkel op papier de Duitse klimaatbalans. In werkelijkheid zorgen ze voor een hogere CO2-uitstoot dan dieselwagens. Dat blijkt uit een studie van Christoph Buchal, fysicaprofessor in Keulen. Wanneer de CO2-uitstoot bij de productie van de batterijen en de Duitse elektriciteitsmix in rekening gebracht worden, belast een elektrische auto het klimaat met 11 […] Het bericht Elektrische wagen zorgt voor hogere CO2-uitstoot dan dieselwagen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Elektrische auto's verlichten de Duitse klimaatbalans enkel op papier. In werkelijkheid zorgen ze voor een hogere CO2-uitstoot dan dieselwagens.... [naar artikel]
De gemiddelde CO2-uitstoot van de nieuwe personenwagens die in België ingeschreven worden was nooit eerder zo laag als in 2021. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van sectorfederatie Febiac. [naar artikel]
De gemiddelde CO2-uitstoot van de nieuwe personenwagens die in België ingeschreven worden was nooit eerder zo laag als in 2021. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van sectorfederatie Febiac. [naar artikel]
Je ziet ze vaak in speciaalzaken of in megawinkels die een rayon met autoproducten hebben: kleine busjes met additieven die je bij in de brandstoftank van je auto kan gieten. Ze beloven meer vermogen, minder verbruik en een lagere uitstoot. Nu dieselwagens massaal afgekeurd worden omwille van hun uitstoot: kunnen ze het verschil maken? Wat zit er precies in en werken ze écht? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit. [naar artikel]
Stuwmeren, sloten en rivieren stoten wereldwijd steeds grotere hoeveelheden uit van het krachtige broeikasgas N2O (ook bekend als lachgas). De uitstoot van lachgas, honderden keer sterker dan CO2, is afgelopen eeuw verdrievoudigd. Dat melden onderzoekers van de Universiteit Utrecht in het wetenschappelijke tijdschrift Environmental Science & Technology. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.