Je ziet ze vaak in speciaalzaken of in megawinkels die een rayon met autoproducten hebben: kleine busjes met additieven die je bij in de brandstoftank van je auto kan gieten. Ze beloven meer vermogen, minder verbruik en een lagere uitstoot. Nu dieselwagens massaal afgekeurd worden omwille van hun uitstoot: kunnen ze het verschil maken? Wat zit er precies in en werken ze écht? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit. [naar artikel]
Wil je een auto met meer vermogen, minder verbruik en een lagere uitstoot, dan kan je additieven toevoegen aan de brandstoftank. Althans, dat beloven de producenten toch. Maar kunnen die additieven ook het verschil maken nu dieselwagens massaal afgekeurd worden vanwege hun uitstoot? Wat zit er precies in en werken ze écht? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft advies. [naar artikel]
Wat eten we vandaag? O nee, alweer mononatriumglutamaat! Ons eten zit vol van zogenaamde “E-nummers”: stoffen die eraan toegevoegd zijn om ze te kleuren of om ze langer te kunnen bewaren. Met de E van Europa, “veilig dus”, zegt de één. Met de E van èèkes, want ze maken ons ziek, zegt de ander. Wie heeft gelijk? Alles over voedseladditieven, van E101 tot E1525. [naar artikel]
Smaakjes, aroma's en andere additieven in elektronische sigaretten kunnen ontsteking en andere longproblemen vergroten. Dat stelt een nieuwe Amerikaanse studie bij muizen. [naar artikel]
Het Duitse autoconcern Volkswagen zou getracht hebben om vervelende testresultaten te verzwijgen, waaruit op basis van proeven op apen zou blijken... [naar artikel]
Elektrische auto’s verlichten enkel op papier de Duitse klimaatbalans. In werkelijkheid zorgen ze voor een hogere CO2-uitstoot dan dieselwagens. Dat blijkt uit een studie van Christoph Buchal, fysicaprofessor in Keulen. Wanneer de CO2-uitstoot bij de productie van de batterijen en de Duitse elektriciteitsmix in rekening gebracht worden, belast een elektrische auto het klimaat met 11 […] Het bericht Elektrische wagen zorgt voor hogere CO2-uitstoot dan dieselwagen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Elektrische auto's verlichten de Duitse klimaatbalans enkel op papier. In werkelijkheid zorgen ze voor een hogere CO2-uitstoot dan dieselwagens.... [naar artikel]
Voor het eerst heeft een niet-elektrische wagen 10 op 10 gehaald in de Europese Clean Air Index. “Dieselwagens zijn aan een inhaalbeweging bezig”, verklaart mobiliteitsexpert Maarten Matienko. Die score is dan wel even goed als die van elektrische wagens, door het feit dat die laatste helemaal niets uitstoten, blijven ze voorrang krijgen. “In de stad van de toekomst passen geen benzine- of dieselwagens”, zegt Matienko. [naar artikel]
Voor het eerst heeft een niet-elektrische wagen 10 op 10 gehaald in de Europese Clean Air Index. “Dieselwagens zijn aan een inhaalbeweging bezig”, verklaart mobiliteitsexpert Maarten Matienko. Die score is dan wel even goed als die van elektrische wagens, door het feit dat die laatste helemaal niets uitstoten, blijven ze voorrang krijgen. “In de stad van de toekomst passen geen benzine- of dieselwagens”, zegt Matienko. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.