DPG Media Advertising, de reclameregie van DPG Media, wordt vanaf september de nieuwe regie van TOPradio. Dat meldt de mediagroep donderdagochtend. TOPradio brengt al meer dan 20 jaar Dance en Urban Music. “Onze luisteraars zijn vooral jonge mensen die van variatie houden en innovators zijn”, zegt Bruno Heyndrickx, directeur van TOPradio. “Het is een merkgevoelig […] Het bericht DPG Media gaat adverteerders werven voor TOPradio verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Dat techbedrijven als Facebook en Google in de ziel van hun gebruikers kunnen kijken, wisten we wel. Maar munt slaan uit de gemoedstoestand van jongeren en zelfs kinderen, gaat een stap verder. "Emotietargeting is riskant." [naar artikel]
Media zijn minder geneigd om te schrijven over wanpraktijken van adverteerders. De bedrijfsmatige relaties tussen media en bedrijven spelen dus wel degelijk een rol in de journalistieke berichtgeving. Dat blijkt uit nieuw internationaal onderzoek. Reclame loont, op verschillende manieren. Een advertentie-overeenkomst tussen een adverteerder en een mediabedrijf heeft namelijk ook invloed op de berichtgeving over [naar artikel]
Een groep grote Duitse mediabedrijven en adverteerders heeft een klacht ingediend tegen Apple bij de Duitse mededingingsautoriteit. Dat schrijft de Britse zakenkrant Financial Times. Een aankomende software-update voor iPhones en iPads zou de advertentiemarkt ernstige schade gaan toebrengen. Onder meer de eigenaars van Bild en Die Welt zouden de klacht hebben ingediend. [naar artikel]
Berichtendienst X, het voormalige Twitter, heeft maandag de Amerikaanse onderzoeksgroep Media Matters aangeklaagd om “een kwaadwillige aanval op het bedrijf”. Elon Musk, de eigenaar van X, had de rechtszaak dit weekend al aangekondigd nadat grote merken als Apple en The Walt Disney Company zeiden te stoppen met advertenties op X. Zij besloten daartoe na een onthulling van Media Matters over antisemitisme op X. [naar artikel]
Na 22 trouwe dienstjaren als baken van de Belgische dancescene is het FM-verhaal van TOPradio ten einde. De zender - voor de ene een 'marginaal' kanaal, voor de andere een eigenwijze trendsetter - krijgt geen licentie meer van cultuurminister Sven Gatz (Open Vld). [naar artikel]
Het mislopen van de netwerkradiolicentie van TOPradio blijft voor beroering zorgen. Niet alleen op sociale media, maar ook online is de verontwaardiging groot. De zender startte zelf een petitie en ondertussen zijn er al 37.000 handtekeningen. Wij zochten uit waarom TOPradio afgetroefd werd door onbekendere namen als Hit FM en de Vrije Brugse Radio omroep. [naar artikel]
Na 22 trouwe dienstjaren, is het verhaal ten einde voor TOPradio. De radiozender die vooral jongeren kan bekoren met dancemuziek, krijgt geen licentie meer van minister van Cultuur Sven Gatz (Open Vld). Velen vinden die keuze onbegrijpelijk: een online petitie werd al door 40.000 mensen getekend. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.