Op de dijk van Knokke-Heist gebeuren de meeste ongevallen. Dat blijkt uit cijfers van veiligheidsinstituut Vias. Over de hele kustlijn gebeurden in 2018 in totaal zo’n 24 ongevallen, waarbij 27 gewonden vielen. [naar artikel]
Wie te voet of met de fiets op de dijk van Knokke flaneert, kijkt maar beter uit zijn of haar doppen. Uit cijfers van verkeersveiligheidsinstituut VIAS blijkt dat de Zeedijk van Knokke de ‘gevaarlijkste’ van allemaal is. In 2018 raakten acht voetgangers en acht fietsers gewond bij ongevallen. In Koksijde en De Panne gebeuren dan weer beduidend minder ongevallen. [naar artikel]
Wie te voet of met de fiets op de dijk van Knokke flaneert, kijkt maar beter uit zijn of haar doppen. Uit cijfers van verkeersveiligheidsinstituut VIAS blijkt dat de Zeedijk van Knokke de ‘gevaarlijkste’ van allemaal is. In 2018 raakten acht voetgangers en acht fietsers gewond bij ongevallen. In Koksijde en De Panne gebeuren dan weer beduidend minder ongevallen. [naar artikel]
In de eerste helft van 2022 gebeurden in Vlaanderen bijna de helft meer ongevallen met elektrische fietsen dan in dezelfde periode vorig jaar. Hoe hoger de snelheid van de fiets, hoe zwaardere letsels spoedartsen zien: “Wat met de fiets een schaafwonde geeft, kan bij een elektrische fiets al voor een breuk zorgen.” [naar artikel]
Een appartement op de dijk van Knokke kostte in 2016 gemiddeld 820.900 euro. Wie in 2015 een optrekje zocht aan diezelfde dijk betaalde toen [naar artikel]
Een appartement op de dijk van Knokke kostte in 2016 gemiddeld 820.900 euro. Wie in 2015 een optrekje zocht aan diezelfde dijk betaalde toen [naar artikel]
Een appartement aan de dijk in Knokke is in 2023 49,6 procent duurder geworden. Zo’n stulpje kostte vorig jaar gemiddeld 1,436 miljoen euro, zo leert de Kustbarometer van de Federatie van het Notariaat vrijdag. De gemiddelde prijs van een dijkappartement voor de hele Vlaamse kust ging 14 procent hoger tot 397.080 euro. [naar artikel]
De elektrische fiets wordt populairder, ook bij een jonger publiek. Dat komt omdat die fiets meer en meer wordt gebruikt voor woon-werkverkeer. Ook het aantal ongevallen neemt toe. Dat blijkt uit de laatste VAB-fietsbarometer. [naar artikel]
Voor het eerst zijn in de helft van de woon-werkongevallen fietsers betrokken. Dat leert verzekeraar KBC uit een analyse van zijn dossiers. [naar artikel]
Meer dan de helft van de dodelijke ongevallen op onze snelwegen in 2021 en 2022 gebeurde in de buurt van op- en afritten, zo bleek eerder uit cijfers van Vias. Een verdere analyse toont nu aan dat er op de ene plek al meer ongevallen gebeuren dan op de andere. Een overzicht. [naar artikel]
Vorig jaar gebeurden er meer dan 20 ongevallen met elektrische steps in West-Vlaanderen. De helft daarvan vond plaats aan onze kust. Dat blijkt uit cijfers die Annick Lambrecht (Vooruit) opvroeg. [naar artikel]
De prijs van een appartment aan de kust is in 2021 gemiddeld 7,5 procent gestegen ten opzichte van 2020. Een appartement op de dijk werd zelfs 13,6 procent duurder. Dat blijkt uit de nieuwe Kustbarometer van de Federatie van het Notariaat. Gemiddeld betaalde je in 2021 ongeveer 300.000 euro voor een appartement aan de kust. De goedkoopste appartementen vind je in Westende (€ 182.247), de duurste in Knokke (€ 589.022). [naar artikel]
Knokke wordt volgebouwd met pronkerige torens. De straten worden gedomineerd door golfkarretjes. Bestaat er nog zoiets als een authentiek, volks Knokke? “Wij zijn hier opgegroeid, maar onze kinderen zullen hier nooit iets kunnen kopen.” [naar artikel]
Op de E40 richting Oostende zijn bij vier ongevallen deze voormiddag acht gewonden gevallen. Dat meldt de wegpolitie Oost-Vlaanderen. De ongevallen veroorzaakten heel wat verkeershinder op de al drukke baan. De ongevallen gebeurden telkens met personenwagens. Bij een ongeval ter hoogte van Nevele raakte een persoon gewond. In Drongen raakten vier mensen gewond. Bij een […] Het bericht Zware verkeershinder op E40 richting kust door ongevallen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Voor het eerst sinds 2014 zijn de gemiddelde prijzen voor appartementen aan de kust gedaald. Alleen de prijzen voor appartementen op de dijk blijven stijgen. Een dijkappartement kost gemiddeld een kwart meer dan een appartement elders in de badplaats, in Knokke en Oostende bijna de helft meer. Dat blijkt donderdag uit de kustbarometer van Notaris.be. Tijdens de eerste helft van dit jaar zijn er aan de kust 3,5 procent minder woningen en appartementen verkocht dan tijdens dezelfde periode een jaar eerder. De kust volgt daarmee de trend in Vlaanderen. [naar artikel]
Het aantal ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps, waarbij minstens één bestuurder van een dergelijk vervoersmiddel gewond raakte, lag in de eerste helft van 2018 op jaarbasis beduidend hoger dan in 2017. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem op een schriftelijke vraag van Jean-Jacques Flahaux […] Het bericht Meer ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Dit jaar en volgend jaar komen er 69 nieuwe trajectcontroles in ons land. Dat heeft Vlaams minister van Verkeer Ben Weyts (N-VA) aangekondigd. Die zorgen voor een afname met meer dan 50 procent van het aantal zware verkeersongevallen op het traject waar ze de snelheid controleren, zo blijkt uit cijfers van Vias institute. [naar artikel]
Gent wil zich nog eens buigen over een mogelijk verbod op zware vrachtwagens in de ochtend- en avondspits. Dat zou dan vooral gelden op plekken waar er veel fietsers rijden. Zo'n maatregel kan helpen om zware ongevallen met fietsers te voorkomen, zoals er vanmorgen nog een gebeurde aan de Keizerpoort. Een jongen van 13 werd er op de fiets aangereden door een vrachtwagen, en raakte daarbij levensgevaarlijk gewond. [naar artikel]
Een appartement op de dijk van Knokke kostte in 2016 gemiddeld 820.900 euro. Wie in 2015 een optrekje zocht aan diezelfde dijk betaalde toen 687.592 euro: een verschil van 133.000 euro of bijna 20 procent. Dat blijkt uit cijfers van de Belgische notarissen. [naar artikel]
Van 2014 tot 2018 waren 35.000 kinderen en jongeren van 3 tot 18 jaar betrokken bij een letselongeval. Bijna de helft daarvan, meer dan 15.000... [naar artikel]
Sinds eind mei stapelen de zware ongevallen op de E17 zich op. Vrachtwagens die inrijden op de staart van files, botsingen bij de werf in Gentbrugge. Vooral internationale truckers deelden in de klappen. Waar ligt de oorzaak? [naar artikel]
Trajectcontroles hebben een afname met meer dan 50 procent van het aantal zware verkeersongevallen tot gevolg op het traject waar ze de snelheid controleren. Dat blijkt uit cijfers van Vias institute. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.