De aarde warmt op en daar worstelen we mee. Bij de één uit zich dat in vliegschaamte, bij de ander in meer-dan-twee-kinderenschaamte of wie weet zelfs in rietjesschaamte. Maar heeft al dat gebloos en gezweet wel zin? [naar artikel]
Het is bijna grote vakantie. En staking of niet, het belooft een drukke zomer te worden op de luchthaven van Zaventem. Toch overwegen heel wat jongeren om op andere, ecologischere manieren op vakantie te gaan. Is vliegen echt zo slecht voor het klimaat? En moeten we nu "vliegschaamte" hebben? Daar heb ik het vandaag over met mijn 3 gasten Mathieu Bollaert (29), Amira Adam (27) en transporteconoom Sven Buyle (28). [naar artikel]
Het Genootschap Onze Taal, een vereniging van liefhebbers van de Nederlandse taal, heeft de term 'laadpaalklever' uitgeroepen tot het Onze Taal-woord van 2018. [naar artikel]
Standplaats New York. Het vele reizen vindt correspondent Karlijn van Houwelingen (30) het leukste aan haar werk. Maar de laatste tijd begint het... [naar artikel]
Flygskam – vliegschaamte – is een nieuwe trend die vanuit Scandinavië komt overwaaien: mensen opzadelen met een schuldgevoel omdat ze met het vliegtuig reizen. Maar is de schandpaal wel een effectieve leermethode? [naar artikel]
Vliegen in Zweden begint langzamerhand taboe te worden. Het woord vliegschaamte vat de nieuwe trend samen. 'Ongerustheid is een logische reactie, maar kan ook omslaan in hopeloosheid.' [naar artikel]
Het faillissement van WOW Air is nog maar enkele weken oud, nu hangt het lot van Jet Airways aan een zijden draadje. De eersten in een lange rij, voorspellen experts. En dat komt deels door de ‘vliegschaamte’ die het gevolg is van het klimaatdebat. “Veel maatschappijen hebben nauwelijks reserve, waardoor een paar procent minder bezetting dodelijk kan zijn.” [naar artikel]
Het faillissement van WOW Air is nog maar enkele weken oud en de volgende vliegtuigmaatschappij zit al in moeilijkheden. Dit keer hangt het lot van Jet Airways aan een zijden draadje. De eerste twee in een lange rij, voorspellen experts. Dat komt deels door de vliegschaamte, een gevolg van het klimaatdebat. “Veel maatschappijen hebben nauwelijks reserve, waardoor een paar procent minder bezetting dodelijk kan zijn.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.