Duizenden sportievelingen smeren dit hemelvaartweekend de kuiten om te fietsen tegen kanker. De 1000 km voor Kom op tegen Kanker is intussen aan de achtste editie toe, en het aantal deelnemende teams stijgt jaar na jaar. [naar artikel]
Kom op tegen Kanker en Ketnet lanceren zaterdag de tweede editie van "De Pet op tegen Kanker" in Ketnet Swipe. Kinderen kunnen gedurende drie [naar artikel]
Ketnetwrapper Gloria Monserez is dit jaar het gezicht van de zesde "De pet op tegen kanker"-actie van Kom op tegen Kanker en Ketnet. Ze willen kinderen met kanker ondersteunen en de ziekte beter bespreekbaar maken. Monserez zingt het campagnelied "Superheld" en heeft de pet ontworpen die bij de actie hoort. [naar artikel]
De volgende vier dagen zullen heel wat mensen op de fiets springen om kilometers af te malen voor Kom Op Tegen Kanker. Het geld gaat bij deze negende editie, net als vorig jaar, naar klinisch onderzoek om patiënten te helpen, zoals Dory, Frank en Luc. Zij getuigen hieronder hoe hun comfort tijdens de behandeling verhoogd werd. "We hechten bij Kom Op Tegen Kanker (KOTK) enorm veel belang aan de stem van de patiënt", zegt woordvoerster Karen Vandenplas. "Zo hebben we een patiëntencommissie." [naar artikel]
De virtuele editie van de "1.000 km van Kom op tegen Kanker" klokt af met 1.240 deelnemende teams en 5.610 fietsers, die samen 1.136.270 kilometers... [naar artikel]
Tijdens de slotshow van de campagne "Iedereen tegen kanker" van Eén en Kom Op Tegen Kanker is 3.604.335 euro ingezameld voor kankeronderzoek. "Bedankt Vlaanderen", zei presentator Peter Van de Veire. Vorig jaar bracht de geldinzamelactie 3.352.253 euro op. [naar artikel]
Kanker uitdagen door zelf een uitdaging aan te gaan en daarmee geld in te zamelen voor onderzoek naar kankerbehandelingen. Dat is de campagne "Iedereen tegen Kanker", van Kom op tegen kanker en de VRT, en vandaag is het de startdag. [naar artikel]
De 25e editie van het Plantjesweekend voor Kom op tegen Kanker heeft een recordopbrengst van 2.375.170 euro opgebracht. Het voorbije weekend verkochten duizenden vrijwilligers in heel Vlaanderen in totaal 339.310 azalea’s. "Bedankt aan alle kopers en verkopers die de strijd tegen kanker een warm hart toedragen. Samen maakten we van de jubileumeditie van het Plantjesweekend een succes. De opbrengst gaat naar verschillende steun- en zorginitiatieven voor kankerpatiënten en hun naasten", meldt Kom op tegen Kanker. [naar artikel]
Van 8 tot 30 april zet de openbare omroep samen met Kom op tegen kanker allerlei acties op poten, én roepen Vlamingen op om massaal hetzelfde te doen, want "kanker maakt geen onderscheid en treft iedereen". Elk uur krijgen vijf Vlamingen de kankerdiagnose. [naar artikel]
Door corona ziet het plantjesweekend van Kom op tegen Kanker er dit keer anders uit. De bekende azalea’s zijn enkel online te koop en daarna af te halen op een verzamelpunt in uw buurt. U kunt er ook eentje wegschenken aan iemand uit de zorg. De actie blijft hard nodig, want ook in coronatijden "stopt kanker niet, wel integendeel", zegt Kom op tegen Kanker, dat rekent op de solidariteit van alle Vlamingen. [naar artikel]
Tijdens de slotshow van de campagne "Iedereen tegen kanker" van Eén en Kom Op Tegen Kanker is geld ingezameld voor kankeronderzoek. [naar artikel]
De politie van Grimbergen neemt in maart volgend jaar deel aan de 100km-run voor Kom op tegen Kanker. "Kanker zit overal, en als korps willen we ons samen inzetten om geld in te zamelen voor kankeronderzoek", klinkt het. In amper 3 dagen hadden ze de nodige 2.500 euro ingezameld. [naar artikel]
Kom op tegen Kanker bestaat 30 jaar. Eén en Kom op tegen Kanker willen iedereen bedanken die zich de voorbije 30 jaar heeft ingezet voor de actie. Vanaf morgen start er een vierdaags bedankingsweekend "vol verrassingen". [naar artikel]
Vandaag hebben Eén en Kom op tegen Kanker de single "Door jou" voorgesteld. Het nummer dat gezongen wordt door Sarah Bettens, Niels Destadsbader en Paul Michiels wil iedereen bedanken die zich de afgelopen dertig jaar heeft ingezet voor Kom op tegen Kanker. [naar artikel]
De derde "rospot"-actie van Kom op tegen Kanker leverde 358.168,13 euro op. Het gaat dus om een inzameling via potten of bokalen waarin mensen hun rosse muntjes konden deponeren voor de strijd tegen kanker. Het mocht ook iets meer zijn dus biljetten waren ook welkom. [naar artikel]
Op deze meest liefdevolle dag van het jaar vroeg ons jeugdprogramma "Karrewiet" aan kinderen hoe zij Valentijn beleven. Hun mooie antwoorden kunt u bekijken in bovenstaande video. [naar artikel]
Kom op tegen Kanker (KOTK) bestaat 30 jaar en dat moet gevierd worden. Samen met Eén wordt vanaf 22 april de campagne ‘Mensen verzetten bergen’ georganiseerd. Toch waarschuwt de organisatie dat de strijd nog lang niet afgelopen is. [naar artikel]
Eén van de populairste goede doelen van "De Warmste week", eindejaarscampagne van de VRT waarin geld ingezameld wordt voor meer dan duizend goede doelen is "Kom op tegen kanker". Vorig jaar kreeg de organisatie ruim 400.000 euro. Dat geld wordt vooral geïnvesteerd in activiteiten voor kankerpatiënten jonger dan 35. Maarten Vangramberen ging kijken wat dat betekent. [naar artikel]
Van 25 tot 28 mei rijdt "Het Journaal"-anker de 1.000 kilometer van Kom op tegen Kanker, een groots fietsevenement dat waanzinnig veel geld opbrengt voor de strijd tegen kanker. [naar artikel]
Duizenden sportievelingen smeren dit lange weekend de kuiten om te fietsen tegen kanker. De 1000 km voor Kom op tegen Kanker is intussen aan de achtste editie toe, en het aantal deelnemende teams stijgt jaar na jaar. Bij de eerste editie in 2010 waren dat er 152, dit gaat het om 817 ploegen. [naar artikel]
"Iedereen tegen Kanker", de jaarlijkse campagne van Kom op tegen Kanker in samenwerking met de VRT, is vandaag voorgesteld in Brussel. De [naar artikel]
Duizenden sportievelingen smeren dit hemelvaartweekend de kuiten om te fietsen tegen kanker. De 1000 km voor Kom op tegen Kanker is intussen aan de achtste editie toe, en het aantal deelnemende teams stijgt jaar na jaar. Waren dat er bij de eerste editie in 2010 152, dan wordt dit jaar de kaap van de 800 genomen om uit te komen op 817. [naar artikel]
De derde editie van Tournée Minérale, de alcoholvrije maand februari, klopte dit jaar af op 61.000 inschrijvingen. Vorig jaar waren dat er nog 104.000. "Maar we hebben geen zicht op het aantal deelnemers, enkel op het aantal inschrijvingen", zegt Steven De Bondt van de Stichting tegen Kanker. Die spreekt van een succesvolle editie, die opnieuw heel wat mensen heeft gesensibiliseerd. [naar artikel]
Tijdens het slotmoment van "Lichtpuntjes tegen kanker" zijn 36.501 lichtpuntjes aangestoken op domein De Schorre in Boom. De actie voor Kom op tegen Kanker brengt een recordbedrag van 869.042 euro op. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.