Met twee kan je meer dan alleen. Dat geldt ook voor ontwerpers en modehuizen. Daarom slaan ze geregeld de handen in elkaar voor een nieuwe collectie. L’Oréal Paris x KARL LAGERFELD Twee iconische merken uit Parijs bundelen de krachten voor deze make-upcollectie voor rock-chicks. De collectie bestaat uit een mascara, eyeliner en zes tinten lipstick […] Het bericht TIPS & TRENDS. 3 x opvallende samenwerkingen in modeland verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Er gaat geen week voorbij of ontwerpers, modehuizen en zelfs condoomfabrikanten slaan de handen in elkaar om samen een exclusieve collectie op de markt te brengen. Om het winkelen (of het staren) wat gemakkelijker te maken, hebben wij vijf opmerkelijke ‘collabs’ op een rijtje gezet. [naar artikel]
Free the nipple! Een boodschap die al langer klinkt, maar op de rode lopers afgelopen weekend en op catwalks van grote modehuizen voor komend modeseizoen, pas écht helemaal wordt uitgedragen. Met transparante creaties, strategisch geplaatste broches of ingewerkte cups … 2024 wordt het jaar van de tepel. [naar artikel]
Er werd heel wat geschreven over de laatste Yeezy modeshow van Kanye West. Er zouden modellen flauwgevallen zijn, hij zou al zijn personeel na [naar artikel]
De Belgische ontwerper Glenn Martens (33) staat sinds drie jaar aan het hoofd van het Franse merk Y/Project en was eerder dit jaar één van de acht finalisten voor de LVMH Prize for Young Fashion Designers. Hoewel hij naast deze prestigieuze modeprijs voor jonge ontwerpers greep, is zijn ster aan het internationale modefirmament nog steeds rijzende. [naar artikel]
De eerste lijn van de Franse ontwerper Hedi Slimane voor modehuis Céline is niet goed ontvangen in de modewereld. Als protest op zijn nieuwe aanpak, volgen fans van het eerste uur massaal - ze zijn bijna met 50.000! - het Instagramaccount ‘Old Céline’. Daarop zijn uitsluitend foto’s van eerdere collecties zijn. [naar artikel]
Het Amerikaanse topmodel Gigi Hadid (23) heeft tijdens een Reebok-evenement in Sydney gepraat over haar persoonlijke ervaringen in de modewereld. Zo moet ze er steeds op letten dat ze geen te hoge eisen stelt aan zichzelf. [naar artikel]
Modemerk Chloé staat bekend om haar uitbundige en grote zonnebrillen, maar doet met haar nieuwste brilmodel er nog een schepje bovenop. De ‘Wendy’ heeft namelijk een heuse piercing. Dat Chloé een vernieuwend (en duur) high fashion merk is, dat wisten de fashionista’s onder ons reeds. De designers van dit modemerk bewijzen hun originaliteit nu opnieuw […] Het bericht Nieuwste trend in modeland: zonnebril mét piercing in verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In de coulissen van de modeweek woedt een generatieconflict. International Herald Tribune-journaliste Suzy Menkes haalde uit naar bloggers die de eens zo exclusieve modeweken herschiepen tot een circus. Bekende bloggers kropen in hun klavier en dienden haar van repliek. [naar artikel]
Modeontwerpers Tim Coppens (37) en Christian Wijnants (35) oogsten lof en prijzengeld op de modeweken. Hoewel ze uit een 'saai land' komen. Dat hebben ze te danken aan hun realisme, dat onontbeerlijk is in dit economische klimaat. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.