Gazet van Antwerpen

27/09/2019 - 19:05
"In Sint-Antonius (Zoersel) maakt de gewelddadige dood van Lesley Swolfs (35), patiënt van het psychiatrisch ziekenhuis Bethaniënhuis, veel indruk. Woensdag werd zij in het appartement van haar partner Roger S. (49), die zelf ook jarenlang behandeld werd in het PZ Bethaniënhuis maar sinds een maand via het sociaal verhuur kantoor SAS een flat kon huren, dood teruggevonden. "

1. Personeel PZ Bethaniënhuis schrijft open brief naar aanleiding van moord op Lesley (35) (27/09/2019 - Gazet van Antwerpen)

In Sint-Antonius (Zoersel) maakt de gewelddadige dood van Lesley Swolfs (35), patiënt van het psychiatrisch ziekenhuis Bethaniënhuis, veel indruk. Woensdag werd zij in het appartement van haar partner Roger S. (49), die zelf ook jarenlang behandeld werd in het PZ Bethaniënhuis maar sinds een maand via het sociaal verhuur kantoor SAS een flat kon huren, dood teruggevonden. [naar artikel]

2. Beyoncé schrijft open brief over vermoorde Breonna Taylor naar aanleiding van ‘Black Lives Matter’ (15/06/2020 - Het Laatste Nieuws)

In een open brief gericht aan de procureur-generaal van de staat Kentucky, dringt Beyoncé erop aan dat de agenten die Breonna Taylor doodschoten... [naar artikel]

3. Lesley-Ann Poppe zoekt dringend personeel: "Mijn zaak is sneller gegroeid dan voorzien" (09/10/2018 - Het Laatste Nieuws)

Het gaat hard voor de Beauty & Lifestyle Academy van Lesley-Ann Poppe (39). De opleidingen zijn zo populair dat de bekende blondine handen tekort... [naar artikel]

4. ‘True Detective’ is terug met ijskoud en vrouwelijk nieuw seizoen: ‘Je schrijft het onmogelijke. Je schrijft wat je wilt zien’ (11/01/2024 - De Morgen)

[naar artikel]

5. Schermen op luchthaven Gatwick defect: personeel schrijft vluchtinfo met stift op bord (20/08/2018 - Het Laatste Nieuws)

Op de tweede grootste luchthaven van Groot-Brittannië heerst er chaos nadat de digitale schermen in het gebouw het lieten afweten. Het personeel... [naar artikel]

6. Schermen op luchthaven Gatwick defect: personeel schrijft vluchtinfo met stift op whiteboard (20/08/2018 - Het Laatste Nieuws)

Op de luchthaven van Gatwick heerst er chaos nadat de digitale schermen in het gebouw het lieten afweten. Het personeel haalde dan maar whiteboards... [naar artikel]

7. Personeel Lidl Heusden schrijft kaartjes naar bejaarden (11/12/2020 - Het Belang van Limburg)

Twee weken geleden kwam een vrouwtje van 80 jaar in de Lidl in Heusden. Ze vertelde hoe eenzaam ze was. Haar man was 30 jaar geleden overleden, haar broers en zussen waren er ook niet meer en ze had geen kinderen. Het verhaal was zo aangrijpend dat de 20 medewerkers van Lidl Heusden beslisten om haar allemaal een persoonlijk kaartje te sturen. Met tranen in de ogen kwam het vrouwtje het personeel bedanken. [naar artikel]

8. Chris De Stoop schrijft eerherstel voor de ‘sint’ en personeel van WZC Hemelrijck: “Ze hebben de bewoners letterlijk én figuurlijk laten stikken” (02/02/2022 - Gazet van Antwerpen)

Onthutsend. Choquerend. Schrijnend. Al die emoties blijven dagenlang aan je plakken na het lezen van Hemelrijk, het nieuwe boek van Chris De Stoop. Hemelrijck, met ‘c’, is het woonzorgcentrum in Mol dat in december 2020 van de ene op de andere dag wereldnieuws werd toen bleek dat er na een Sinterklaasbezoek een corona-uitbraak plaatsvond die aan 34 bewoners het leven zou kosten. De Stoop ging de als superverspreider gebrandmerkte sint opzoeken en schreef er een eerherstel voor. Maar Hemelrijk is ook een ontluisterend verslag over helse taferelen die zich tijdens de coronacrisis afspeelden in de woonzorgcentra in Vlaanderen. [naar artikel]

9. [VIDEO] - Herbekijk het Extra Journaal naar aanleiding van gebeurtenissen in Nice (15/07/2016 - De Redactie)

[naar artikel]

10. ‘Bestuursmandaat bij Optima Group gaf nooit aanleiding tot belangenvermenging’ (06/09/2016 - De Standaard)

Gents gemeenteraadslid en Oost-Vlaams gedeputeerde Geert Versnick (Open VLD) meent dat zijn bestuursmandaat bij Optima Group nooit aanleiding gaf tot belangenvermenging. Hij heeft maandagavond in de Optima-commissie van de Gentse gemeenteraad alle aantijgingen over zijn rol in de zaak Optima afgewezen. [naar artikel]