Weet u niet welk cadeau uw petekind graag zou hebben? Kunt u geen keuze maken uit de duizenden films die Telenet aanbiedt? Vrees dan niet: het Antwerpse bedrijf Froomle lost die problemen op. [naar artikel]
Door het coronavirus zagen tienduizenden landgenoten hun vliegvakantie in het water vallen. Ondanks de duidelijke regels rond de consumentenbescherming zijn duizenden onder hen nog altijd niet vergoed zoals het hoort. “Terugbetalingen gebeurden niet of werden gewoon geweigerd, of ze kregen vouchers met slechte voorwaarden”, klinkt het bij Test Aankoop, dat deze en volgende week liefst 1.633 klachtendossiers overmaakt aan de betrokken bedrijven. [naar artikel]
Tientallen gezinnen moeten een torenhoge jaarfactuur van bijna 10.000 euro betalen voor 2022, doordat energieleveranciers vaak onduidelijk en onvolledig zijn in hun contracthernieuwing. Dat meldt de Ombudsman voor Energie aan Radio2. Dit is vooral het geval bij Luminus, de energieleverancier die als laatste nog vaste contracten aanbood tot oktober 2022. [naar artikel]
De Duitse softwarereus SAP wil opnieuw banen schrappen om zich aan te passen aan de snelle technologische evoluties. Sommige functies zouden... [naar artikel]
Een meloen die je plots toeroept om vooral ander fruit te kiezen in de winkel. Of een worst die een conversatie met je aangaat. Het was in een Amerikaanse supermarkt even schrikken voor sommige consumenten, toen ze beetgenomen werden door komiek Seth Rogers. Voor een promofilmpje voor de animatiefilm Sausage Party kroop hij in de huid van verschillende etenswaren om zo consumenten de stuipen op het lijf te jagen. De valse etenswaren werden vanop afstand bediend en het moet gezegd, met hun beweegbare monden en ogen zien die broden en worsten er behoorlijk levensecht uit. De reacties van de mensen zijn uiteenlopend en sommigen beginnen zowaar een echte conversatie met het pratende voedsel. [naar artikel]
Tussen 22 februari en 20 september heeft het Meldpunt van de Economische Inspectie van de FOD Economie 13.814 meldingen van consumenten en [naar artikel]
'Verdeeldheid', met dat woord vat ze 2016 samen. Maar eurocommissaris voor Mededinging Margrethe Vestager is ook hoopvol: 'De mensheid slaagt er altijd weer in om oplossingen te vinden. Desnoods op het nippertje.' [naar artikel]
Heel wat consumenten zijn overtuigd dat ze voor gezonde voeding meer moeten betalen en stemmen hun aankoopgedrag dan ook vaak op de prijs van producten af. Dat heeft een onderzoek van twee Amerikaanse universiteiten uitgewezen. Zo zouden ze vaak onterecht de duurste producten uit de winkelrekken in hun winkelmandje laden, omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze zo de gezondste keuze hebben gemaakt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.