Vlaamse 15-jarigen scoren bovengemiddeld op vlak van wiskunde, wetenschappen en leesvaardigheid. Dat blijkt uit de resultaten van PISA 2015, een driejaarlijks onderzoek van de OESO dat het onderwijs wereldwijd vergelijkt. Er is wel een duidelijk verschil tussen de hoog- en de laagpresterenden in Vlaanderen. [naar artikel]
De 15-jarigen in Vlaanderen scoren zowel in wiskunde, wetenschappen als lezen beter dan het gemiddelde van alle jongeren uit de OESO-landen. Dat [naar artikel]
De Vlaamse 15-jarigen blijven beter dan hun Duitstalige of Franstalige leeftijdsgenoten in lezen, wiskunde en wetenschappen, maar ze scoren wel opnieuw slechter dan drie jaar geleden. Dat blijkt uit driejaarlijkse PISA-onderzoek, dat vandaag wordt voorgesteld. De daling is zichtbaar in alle onderwijsvormen. Vlaanderen gaat achteruit op vlak van de drie competenties. Zo daalde de gemiddelde […] Het bericht Vlaamse leerlingen scoren opnieuw slechter op wiskunde, lezen en wetenschappen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vlaamse leerlingen scoren opnieuw slecht op wiskunde en wetenschappen. Het Vlaamse onderwijs glijdt zo weg naar de internationale middenmoot in het internationale TIMMS-onderzoek dat 58 landen vergelijkt. “Onze onderwijskwaliteit is in het gedrang”, reageert Vlaams Onderwijsminister Ben Weyts (N-VA) teleurgesteld. Het onderzoek werd in 2019 - nog vòòr de coronacrisis dus - afgenomen bij kinderen uit het vierde leerjaar. [naar artikel]
Alweer een mokerslag voor ons onderwijs: in een nieuwe internationale studie scoren Vlaamse leerlingen voor wiskunde en wetenschappen fors minder dan de vorige ronde. Dit is de zoveelste studie die aantoont dat er iets schort met onze onderwijskwaliteit. “Ik ga de bar slechte resultaten niet minimaliseren”, zegt Vlaams onderwijsminister Ben Weyts (N-VA). [naar artikel]
Vlaamse 10-jarigen gaan er alweer op achteruit op het vlak van wiskunde en wetenschappen. Een steeds grotere groep beheerst niet het absolute basisniveau. Dat is de weinig opbeurende conclusie van een grootschalig onderzoek, waarbij Vlaamse scholieren worden vergeleken met leeftijdsgenoten uit grote delen van de wereld. [naar artikel]
Alweer een mokerslag voor ons onderwijs: in een nieuwe internationale studie scoren Vlaamse leerlingen voor wiskunde en wetenschappen fors minder dan de vorige ronde. “Ik ga de bar slechte resultaten niet minimaliseren”, zegt Vlaams onderwijsminister Ben Weyts (N-VA). [naar artikel]
Het Vlaamse onderwijs glijdt in wiskunde en wetenschappen verder weg naar de internationale middenmoot, blijkt uit het TIMMS 2019-onderzoek waarvan de resultaten vandaag zijn bekendgemaakt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.