De NMBS en de netbeheerder Infrabel willen af van de 36 urenweek op het spoor. Nieuw aangeworven personeelsleden zouden vanaf 1 januari 38 uur per week moeten werken. Het voorstel maakt deel uit van het ontwerp van sociaal protocolakkoord voor de periode 2020-2022, dat momenteel op tafel ligt. Dat meldt De Tijd woensdag. [naar artikel]
23:11 De NMBS en Infrabel willen de 36 urenweek op het spoor afschaffen. Maar die gevoelige maatregel zou enkel nieuwe personeelsleden treffen. [naar artikel]
De dalende onderwijskwaliteit opkrikken: dát wordt zonder twijfel de belangrijkste werf voor de volgende minister van Onderwijs. Om dat te bereiken, grijpen de verschillende partijen vooral terug naar de gekende recepten. “Maar N-VA dreigt wel de doos van Pandora te openen”, zegt expert Dirk Van Damme. [naar artikel]
Een foto als bovenstaande duikt geregeld op sinds militairen in onze grote steden patrouilleren omwille van de terreurdreiging. Op sociale media worden ze normaliter massaal geliket. Dat is ook het geval voor deze post. Maar de bijhorende boodschap van de Franstalige socialistische spoorbond CGSP Parole is echter minder positief. [naar artikel]
Zo’n 1.300 personeelsleden van NMBS zijn niet te spreken over een recente maatregel bij het spoor. Wie met de trein naar het werk komt, en door vertraging te laat arriveert, mag die verloren tijd niet meer als werktijd aanrekenen. “De verloren minuten worden zelfs afgetrokken van onze vakantiedagen”, klinkt het. “Zo duwt de directie haar eigen werknemers de auto in.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.