Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. [naar artikel]
Twitter bant vanaf begin november wereldwijd politieke advertenties op zijn sociaal medium. Topman Jack Dorsey van Twitter is bang dat politieke advertenties op sociale media verkiezingen en democratische processen kunnen beïnvloeden. Hij legt in een reeks tweets ook uit dat hij vindt de kracht van een politieke boodschap verdiend moet worden. En dus niet gekocht. “Zo’n politieke boodschap wint aan kracht door de volgers van de boodschapper of retweets. Betalen voor publiek haalt die keuze weg en legt mensen perfect geoptimaliseerde en gerichte politieke berichten op.” Investeerders van Twitter reageerden slecht op de aankondiging. Het aandeel ging van het sociale medium ging omlaag. [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een 'geheel nieuwe uitdaging' voor de maatschappij. [naar artikel]
Wie toont u welke betaalde politieke boodschap en waarom? Op Facebook en Twitter is dat niet te achterhalen. Beide netwerken kondigden maatregelen aan om u meer inzicht te geven in die politieke advertenties. Alle functies komen in de volgende maanden ook naar Europa. [naar artikel]
De populaire microblogsite Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een "geheel nieuwe uitdaging" voor de maatschappij. [naar artikel]
De muziekstreamingdienst Spotify zal vanaf 2020 geen politieke advertenties meer laten horen in de VS. Spotify zegt dat het onvoldoende middelen heeft na te gaan of die politieke advertenties foute informatie of fake news bevatten. Ook andere internetbedrijven nemen maatregelen met het oog op de Amerikaanse presidentsverkiezingen. [naar artikel]
Spotify zal vanaf 2020 geen politieke advertenties meer laten horen in de VS. Dat maakt de Zweedse streamingdienst vrijdag bekend, nu ook andere internetgiganten maatregelen nemen met het oog op de Amerikaanse presidentsverkiezingen. De maatregel komt er omdat het bedrijf niet voldoende middelen heeft om te controleren of advertenties geen desinformatie bevatten. “Op dit ogenblik […] Het bericht Spotify bant politieke advertenties in 2020 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Politieke advertenties zijn vanaf vrijdag 22 november niet meer toegestaan op het sociale netwerk Twitter. Het gaat bijvoorbeeld om betaalde... [naar artikel]
Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar in hun beleid rondom politieke advertenties op hun netwerken. Helpt een verbod zoals bij Twitter de democratie meer dan de ‘laissez faire’-benadering van Facebook? [naar artikel]
22:18 Twitter stopt vanaf 22 november met politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey bekendgemaakt in een reeks tweets. [naar artikel]
Politieke advertenties zijn vanaf vrijdag 22 november niet meer toegestaan op Twitter. Het gaat bijvoorbeeld om betaalde reclame waarbij mensen worden opgeroepen tot het meehelpen aan een campagne of het stemmen voor een bepaalde politicus. Topman Jack Dorsey had vorige maand al aangegeven dat hij politieke advertenties in de ban wilde doen. Maar op welke […] Het bericht Politieke advertenties vanaf 22 november niet meer toegestaan op Twitter verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een “geheel nieuwe uitdaging” voor de maatschappij. Daarmee doelde hij onder meer op de beïnvloeding van verkiezingen en democratische processen. Dat gebeurt onder meer met behulp door […] Het bericht Twitter doet politieke advertenties in de ban verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Na Facebook en Twitter heeft nu ook Google bekendgemaakt wat het gaat doen om uitwassen van politieke advertenties tijdens verkiezingen tegen te... [naar artikel]
Met de beslissing om wereldwijd geen politieke advertenties meer te aanvaarden, heeft de CEO van Twitter, Jack Dorsey, de voorstanders van zo'n ban extra munitie gegeven om de druk op andere sociale media als Facebook te verhogen om hetzelfde te doen. Dorsey zet Twitter zo lijnrecht tegenover Facebook in een perceptieoorlog in tijden van desinformatie en nepnieuws. [naar artikel]
Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar in hun beleid rondom politieke advertenties op hun netwerken. Helpt een verbod zoals bij Twitter de democratie meer dan de ‘laissez faire’-benadering van Facebook? [naar artikel]
Twitter gaat binnen een paar weken weer een selectie politieke advertenties toestaan. Daarmee komt na drie jaar een einde aan een wereldwijd verbod op reclame vanuit politieke partijen, politici en kandidaten op het sociale medium. Nieuwe eigenaar Elon Musk ziet het als een volgende stap in zijn doel om “het openbare gesprek over belangrijke onderwerpen mogelijk te maken”. [naar artikel]
Voor minstens 30 dagen gaat de Amerikaanse frisdrankgigant alle betaalde reclame op sociale media opschorten. Coca-Cola volgt zo verschillende andere... The post Coca-Cola bant wereldwijd en minstens één maand alle advertenties op sociale media appeared first on Business AM. [naar artikel]
Spotify Technology SA heeft vrijdag bekendgemaakt dat het ‘voorlopig’ gaat stoppen met politieke reclameboodschappen af te spelen. Het bedrijf achter de muziekstreamingsdienst gaat dit doen vanaf begin volgend jaar. Het is het grootste streamingplatform ter wereld, met 110 miljoen betalende gebruikers, en nog eens 140 miljoen luisteraars die de gratis versie hanteren. Om die laatste […] The post Na Twitter stopt Spotify nu ook met politieke advertenties appeared first on Business AM. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. Ook in Europa. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan VRT NWS. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.