Spotify Technology SA heeft vrijdag bekendgemaakt dat het ‘voorlopig’ gaat stoppen met politieke reclameboodschappen af te spelen. Het bedrijf achter de muziekstreamingsdienst gaat dit doen vanaf begin volgend jaar. Het is het grootste streamingplatform ter wereld, met 110 miljoen betalende gebruikers, en nog eens 140 miljoen luisteraars die de gratis versie hanteren. Om die laatste […] The post Na Twitter stopt Spotify nu ook met politieke advertenties appeared first on Business AM. [naar artikel]
Spotify zal vanaf 2020 geen politieke advertenties meer laten horen in de VS. Dat maakt de Zweedse streamingdienst vrijdag bekend, nu ook andere internetgiganten maatregelen nemen met het oog op de Amerikaanse presidentsverkiezingen. De maatregel komt er omdat het bedrijf niet voldoende middelen heeft om te controleren of advertenties geen desinformatie bevatten. “Op dit ogenblik […] Het bericht Spotify bant politieke advertenties in 2020 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Spotify zal vanaf begin 2020 geen politieke advertenties meer afspelen. De ban op politieke reclame geldt ook voor originele en exclusieve podcasts. Daarmee wil de streamingdienst zichzelf de tijd geven om een systeem uit te werken dat moet garanderen dat de advertenties in lijn zijn met hun gebruiksvoorwaarden. [naar artikel]
Twitter bant vanaf 22 november alle politieke campagneberichten. Dat zei CEO Jack Dorsey in een reeks tweets. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een ‘geheel nieuwe uitdaging’ voor de maatschappij. [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelt het sociale... [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. [naar artikel]
Spotify wil nieuwe inkomstenbronnen aanboren en daarvoor kijkt de streaminggigant naar de labels en muzikanten zelf. Wat? Spotify heeft momenteel enkele grote externe inkomstenbronnen. Advertenties en Marquee. Die laatste toont hoe Spotify de toekomst ziet. Advertenties: Spotify werkt wel met advertenties voor de niet-betalende luisteraar. Maar die hebben, zo weet Bloomberg, een beperkt effect. De […] The post Spotify mikt op marketingbudget van labels en artiesten appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelde het sociale netwerk dinsdag mee. [naar artikel]
Facebook maakt donderdag een einde aan het verbod op politieke advertenties in de Verenigde Staten op zijn platformen. Daarmee wordt het voor het eerste in maanden weer mogelijk om advertenties over politiek, verkiezingen en sociale kwesties te plaatsen. “We zijn van plan de komende maanden te gebruiken om beter te bekijken hoe deze advertenties werken, ook om te zien waar verdere wijzigingen nodig zijn,” schreef Facebook woensdag. [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat heeft de sociaalnetwerksite zelf meegedeeld. [naar artikel]
Twitter bant vanaf begin november wereldwijd politieke advertenties op zijn sociaal medium. Topman Jack Dorsey van Twitter is bang dat politieke advertenties op sociale media verkiezingen en democratische processen kunnen beïnvloeden. Hij legt in een reeks tweets ook uit dat hij vindt de kracht van een politieke boodschap verdiend moet worden. En dus niet gekocht. “Zo’n politieke boodschap wint aan kracht door de volgers van de boodschapper of retweets. Betalen voor publiek haalt die keuze weg en legt mensen perfect geoptimaliseerde en gerichte politieke berichten op.” Investeerders van Twitter reageerden slecht op de aankondiging. Het aandeel ging van het sociale medium ging omlaag. [naar artikel]
In de Verenigde Staten zal tijdens de verkiezingscampagne deze keer meer geld naar politieke advertenties gaan dan in de vorige campagne in... [naar artikel]
Premium-abonnees in de Verenigde Staten hebben vanaf nu gratis toegang tot audioboeken op Spotify. De VS is daarmee al het derde land die die functie krijgt. Met deze functie hoopt Spotify de strijd aan te gaan met audioplatform Audible van Amazon. In het nieuws: Nadat Australië en het Verenigd Koninkrijk vorige maand al toegang kregen […] [naar artikel]
Het sociale netwerk X, voorheen Twitter, gaat politieke advertenties op zijn platform toestaan in de aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen van volgend jaar. Dat maakte het bedrijf van multimiljardair Elon Musk dinsdag bekend. [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een 'geheel nieuwe uitdaging' voor de maatschappij. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan VRT NWS. [naar artikel]
Ijverige podcastluisteraars kennen het systeem van promocodes wel: advertenties van podcastssponsors op het einde van de show. Maar dan moet... The post Spotify test in-app advertenties in podcasts zodat u nooit meer een promo vergeet appeared first on Business AM. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. Ook in Europa. [naar artikel]
De populaire microblogsite Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een "geheel nieuwe uitdaging" voor de maatschappij. [naar artikel]
In 2018 beloofde Facebook om politieke advertenties voortaan uit te rusten met een label, dat ook aangeeft wie ervoor betaalt. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt nu dat het controlesysteem allesbehalve op punt staat. In België glipt zelfs 9 procent van de politieke advertenties door de mazen van het net. [naar artikel]
Wanneer de stembussen in de Verenigde Staten volgende week sluiten, zal Google alle politieke advertenties op zijn platform weghalen, gezien... The post Google en Facebook bannen politieke reclame nà de presidentsverkiezingen appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.